format impressió |  contrast

Idiomes

Cercador
CCOO del Barcelonès

El proper divendres 23 de març, mobilitzacions davant els centres de Badalona, Madrid, Erandio, Albuixec i Màlaga

CCOO inicia mobilitzacions a Makro per impedir l'eliminació de drets vitals

Makro, filial del grup alemany Metro AG, ha iniciat un procés de modificació de les condicions de treball als seus centres d'Espanya amb el que pretén imposar l'eliminació de drets. CCOO, primer sindicat a Makro, s'oposa a aquesta imposició i inicia un procés de mobilitzacions per al proper 23 de març, concentrant-se, d'11.30 hores a 13.30 hores, davant dels centres de la companyia a Badalona (Polígon Industrial Pomar de Dalt, Riera Montealegre, 2-12), Madrid-Paseo Imperial, Erandio, Albuixec i Màlaga.

La direcció de Makro pretén imposar a l'empresa una sèrie de mesures que eliminen drets vitals de la seva plantilla.
- Instaurar una jornada irregular que obligui a treballar fins a 10 hores diàries sense cap compensació addicional i a voluntat de la direcció.
- Creació de calendaris trimestrals.
- Canviar el règim de vacances de manera que a 23 de les 37 botigues de Makro solament tinguin dret a 16 dies en període estival; a la resta de botigues, 21 dies a l'estiu per a tothom.
- Eliminar l'actual sistema de millora en cas d'incapacitat temporal-IT (baixes mèdiques).
- Disponibilitat per part de l'empresa per obligar a treballar en diumenges i festius.
- Crear un nou sistema d'incentius per a la Força de Venda que rebaixa l'actual.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 20 de març de 2018