format impressió |  contrast

Cercador
CCOO del Barcelonès

Demà dimecres, 21 de març, a les 8.45 hores

Les treballadores i els treballadors de la societat comarcal REGESA es concentren davant de l'Ajuntament de Barcelona per defensar els seus llocs de treball

El personal de la societat REGESA està pendent de la decisió política que vulguin adoptar l’Ajuntament de Barcelona i els altres quatre ajuntaments que formen part del govern del Consell Comarcal del Barcelonès (Badalona, l’Hospitalet de Llobregat, Sant Adrià de Besòs i Santa Coloma de Gramenet), una vegada coneguda la decisió adoptada pel Consell d’Administració de liquidar REGESA.

La solució per garantir el futur laboral de les 32 treballadores i treballadors depèn, principalment, de l'Ajuntament de Barcelona, amb les repercussions personals i familiars que d'això se'n deriven. El consistori ha de decidir si internalitza o no les persones treballadores de la societat comarcal.

Els treballadors i treballadores protesten perquè el tancament no està justificat, tota vegada que els serveis i tasques que REGESA ha estat prestant durant els darrers 30 anys a la comarca del Barcelonès -quasi majoritàriament per a l’Ajuntament de Barcelona- s’han deixat d’encarregar a la societat bé per concentrar-los en les societats municipals de l’Ajuntament de Barcelona o bé per encarregar-los a externs (cooperatives, fundacions, etc.). Uns serveis i unes tasques que el personal de REGESA, des de la seva creació l’any 1984, està exercint i prestant en una relació permanent que, en els darrers temps i fruit de voluntats i decisions polítiques (que res tenen a veure amb l’exercici professional dels treballadors i treballadores), s’ha intensificat i ha pres caires d’irregularitat per a la plantilla laboral. Actualment, el personal de REGESA continua treballant per a l’Ajuntament de Barcelona a través d’un conveni de prestació de serveis.

Per tot això, reclamen a l’Ajuntament que els subrogui en la seva relació laboral, fet que sembla estar en mans d’una decisió política que vulgui admetre la veritable realitat de la forma en la qual s'està prestant el servei, aprofitant el coneixement i el saber fer del personal de REGESA i corregint la situació del tot irregular de la relació laboral d’aquestes persones treballadores. Així, demà dimecres, 21 de març, es concentraran a les 8.45 hores davant l’Ajuntament de Barcelona, a la plaça de Sant Jaume.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 20 de març de 2018