format impressió |  contrast

Idiomes

Cercador
CCOO del Barcelonès

Document de veïnatge a la ciutat

CCOO de Catalunya valora positivament la mesura de govern aprovada per l'Ajuntament de Barcelona per afavorir l'accés a la regularitat i prevenir la irregularitat sobrevinguda

CCOO de Catalunya valora molt positivament la mesura de govern per afavorir l’accés a la regularitat i prevenir la irregularitat sobrevinguda presentada aquest dilluns per l’Ajuntament de Barcelona.

Des del sindicat, considerem que aquesta mesura de govern (que ha tingut les aportacions del sindicat en tant que membre de la Comissió Permanent del Consell Municipal d’Immigració de Barcelona) representa una aposta clara per intentar pal·liar les dificultats de moltes persones estrangeres per accedir a la regularitat administrativa i per renovar les seves autoritzacions de residència i treball per no poder complir els requisits previstos en la Llei d’estrangeria.

Aquestes dificultats posen de manifest els efectes negatius d’una legislació d’estrangeria pensada per gestionar un fluxos en un moment de creixement econòmic, però incapaç de donar resposta a una situació de crisi de llarga durada com l’actual. Com sempre hem denunciat i com posen de manifest any rere any les memòries del Centre d’Informació per a Treballadors Estrangers (CITE) del sindicat, la segregació legal inevitablement comporta també una segregació laboral, social i habitacional.

Malauradament, la política d’immigració de l’Estat espanyol s’ha caracteritzat per una concepció utilitària de la immigració, que ha estat vista com un recurs necessari per donar resposta a la demanda del mercat de treball en un moment de creixement econòmic. És a dir, com un recurs a gestionar i no pas com a persones subjectes de drets. És per això que considerem molt positiu l’èmfasi que posa la mesura en els drets de les persones, en el seu estatuts de veïns i veïnes, per sobre del marc legal vigent, i que es concreta en l’accés universal als serveis municipals o la creació d’un document de veïnatge a la ciutat de Barcelona.

Com hem reiterat repetidament, cal un canvi radical en les polítiques migratòries a l’Estat espanyol i passar d’una política centrada en el control de fluxos i en una concepció utilitarista de la immigració a una política que graviti sobre els drets de ciutadania.

Finalment, des del sindicat fem una crida a les diferents administracions per fer seva aquesta proposta de govern i sumar esforços per afavorir l’accés a la regularitat i evitar la irregularitat administrativa, i molt especialment a la Delegació del Govern perquè promogui les mesures necessàries per flexibilitzar els procediments d'accés i el manteniment de la regularitat administrativa ateses les dificultats vinculades a la crisi econòmica i les elevades taxes d’atur.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 22 de maig de 2017