format impressió |  contrast

Idiomes

Cercador
CCOO del Barcelonès

Pèrdua de drets dels treballadors i treballadores de l'Equip d'Atenció a la Infància i l'Adolescència (EAIA)

Els sindicats a l'Ajuntament de Barcelona critiquen el traspàs de funcionariat al Consorci de Serveis Socials

Avui CCOO i la resta de sindicats representats a la Mesa General de Negociació dels Empleats i Empleades de l’Ajuntament de Barcelona (UGT, SAPOL) s’han aixecat de la reunió. Si bé els processos d’eleccions sindicals serveixen per escollir els representants legals dels treballadors i treballadores, el Govern municipal està vulnerant aquest dret perquè obvia la representativitat i el dret a la informació i a la negociació.

Divendres passat va arribar la informació que el pròxim 17 de febrer l’Administració encapçalada per Laia Ortiz convocaria una assemblea de treballadors i treballadores d’Equip d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (EAIA) per informar-los del nou model. Això suposa el traspàs de 100 funcionaris i funcionàries de l’Ajuntament de Barcelona al Consorci de Serveis Socials, el qual no està sota el paraigua de l’Acord de condicions laborals de l’Ajuntament de Barcelona.

Aquesta actuació es fa sense informar la representació legal dels treballadors i sense convocar-los per encetar la negociació corresponent. Els temes que han i volen negociar els sindicats són molt importants: garantir els drets dels treballadors i treballadores, un pacte d’integració i mobilitat del personal, així com garantir les retribucions que actualment té el personal que es vol traspassar al Consorci de Serveis Socials. En definitiva, negociar els drets i les garanties dels treballadors i treballadores amb els seus legítims representants, i això és el que el Govern municipal, amb la seva actuació, vulnera.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 8 de febrer de 2017