format impressió |  contrast

Cercador
CCOO del Barcelonès

Plantilla del 75% externalitzada amb precàries condicions de treball

CCOO es concentrarà davant l'Hotel Melià Barcelona Sky de Barcelona per denunciar la precarietat laboral causada per les externalitzacions en el sector turístic

CCOO es concentrarà demà dijous, 3 de novembre, a les 12.00 hores, davant l’Hotel Melià Barcelona Sky (c/Pere IV, 272-286, Barcelona) per denunciar la precarietat laboral que pateix la plantilla de l’establiment, que té un 75% del total externalitzada a empreses multiserveis, entre col·lectius de cambreres de pis, part de manteniment..., amb l’aplicació de convenis propis amb salaris i condicions per sota de les acordades en el conveni sectorial.

Aquesta concentració és una nova acció dins de la campanya de denúncia de “La cara B del turisme” que està impulsant CCOO en el sector turístic per denunciar l’augment de les condicions laborals precàries i per reivindicar la seva dignificació.

CCOO està denunciant la precarització del sector amb dades que confirmen una situació contradictòria en el sector turístic: per una banda amb bons resultats per al negoci turístic i per altra les dades confirmen l’augment de la precarietat, externalitzacions i temporalitat que pateix el conjunt de les plantilles.

Entre altres accions CCOO de Serveis està esperant una reunió amb la direcció de la Inspecció de Treball per demanar la seva implicació amb un pla d’actuació concret per als sectors de l’hostaleria i restauració per evitar la contractació en frau de llei, contractes a temps parcial que superen les hores contractades, externalització que comporta prestamisme laboral, entre altres vulneracions dels drets laborals que es constaten en molts centres de treball a Catalunya, en molts dels quals no hi ha representació sindical per poder denunciar-ho directament.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 2 de novembre de 2016