format impressió |  contrast

Idiomes

Cercador
CCOO del Barcelonès

Els dies 27 d'octubre i 3 de novembre es farà 1 hora de vaga per torn i el 8 de novembre 24 hores de vaga

Convocada vaga a Nissan davant l'estancament de les negociacions del conveni

Davant l’estancament en què es troben les negociacions del conveni col·lectiu de Nissan, els comitès d’empresa de Zona Franca i de Montcada han convocat dues noves jornades de vaga parcial d’una hora per torn per als dies 27 d’octubre i 3 de novembre i una jornada de 24 hores de vaga per al dia 8 de novembre, per forçar l’empresa a fer un canvi de plantejament que permeti un avanç real de les negociacions.

En la reunió de negociació d’ahir va quedar palesa la poca voluntat de l’empresa per avançar realment en el conveni, amb el plantejament de propostes del tot inacceptables en matèria salarial, de jornada, subcontractació i ritmes de treball.

La direcció de Nissan va modificar la seva proposta inicial en qüestió d’increments salarials i va oferir un 0,5% d’increment consolidable en taules i un 0,5% no consolidable per a cada any de vigència del conveni. CCOO considera insuficient aquest increment, ja que està molt per sota de l’increment salarial acordat en el Conveni del metall de Barcelona. A més a més, proposen augmentar dos dies de treball la jornada laboral anual, sense cap mena de compensació, una proposta que CCOO no pot acceptar de cap manera.

D’altra banda, CCOO demana la recuperació de llocs de treball actualment subcontractats, molts d’ells denominats “llocs de treball tous”, per als treballadors més grans o amb lesions derivades de tota la vida laboral a les línies de producció, i considera inassumible la proposta de la direcció, que només ofereix recuperar 15 d’aquests llocs de treball.

Quant als ritmes de treball, la representació social planteja una reducció dels ritmes establerts per reduir la sinistralitat laboral existent a data d’avui; mentre que la proposta que fa la direcció de Nissan és clarament insuficient per donar una solució satisfactòria per resoldre aquesta problemàtica.

CCOO d’Indústria de Catalunya dóna suport a la vaga convocada i exigeix a la direcció de Nissan un canvi d’actitud per poder tancar un conveni digne per als treballadors i treballadores. Així mateix, manté el seu suport al boicot a les hores extraordinàries i a la flexibilitat fins que no es desencalli realment la negociació del conveni.

21/10/2016

Afilia't