format impressió |  contrast

Idiomes

Cercador
CCOO del Barcelonès

Espai compartit freqüentment amb la bicicleta

CCOO alerta del risc creixent per als vianants en la difícil convivència entre les persones que van a peu i els nous ginys mecànics de mobilitat a Barcelona

CCOO impulsa una iniciativa per regular les noves formes de mobilitat que han aparegut en els darrers anys a Barcelona. Són sistemes -molts d’ells fonamentats en el fenomen turístic-, com els Segway, les diferents formes de patinet elèctric, planxes de skate amb motor, etc.

D’altres es configuren com serveis que s’ofereixen fonamentalment també al turisme, com bici elèctrica, tricicle-taxi, bici-taxi, artefactes de lloguer que van amb pedal però no son exactament bicicletes, etc. , i que, en molts casos, generen un lloc de treball en la persona que condueix l’aparell.

Tant des del punt de vista de la mobilitat com des del punt de vista laboral, existeix una pràcticament total manca de regulació d’aquestes noves fórmules, cosa que, des del punt de vista de CCOO, posa en risc tant la qualitat del treball i el respecte als drets dels treballadors i treballadores, com la seguretat de ciutadanes i ciutadans que van a peu, i dels mateixos usuaris i usuàries d’aquests nous ginys que coexisteixen amb els sistemes tradicionals en un mateix espai, sovint prou atapeït.

CCOO s’ha dirigit a la Regidoria de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, tot demanant que prengui la iniciativa d’establir sistemes de regulació d’aquestes noves realitats, i amb el suggeriment que sigui en el marc del Pacte per la mobilitat sostenible on es debati de manera oberta i participada aquesta nova realitat en la mobilitat de la ciutat.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 10 de maig de 2016