format impressió |  contrast

Cercador
CCOO del Barcelonès

Participació sindical

CCOO demana estar present en l'àmbit de debat que l'Ajuntament de Barcelona crea respecte a l'ordenació singular de terrasses

L’Ajuntament de Barcelona ha anunciat que obrirà un procés d’“escolta activa” amb la ciutadania i els agents implicats en l'ordenació singular prevista a l’ordenança vigent sobre terrasses, per elaborar una proposta per a l’aprovació inicial que reculli les demandes de totes les parts.

L’anunci sembla que proposa un singular procés territorial fonamentat en debats a l’entorn de les places de Lesseps i Catalunya i el passeig de Gràcia. Igualment, explicita que el procés resta obert a totes les patronals, organitzacions de botiguers, àmbits d’interès en el mercat del turisme, caminants, veïns, professionals del disseny, discapacitats, etc.

No compta en cap moment, però, amb les organitzacions sindicals, que representen els interessos de treballadores i treballadors. Per tant, CCOO ens hem dirigit a l’Ajuntament per demanar d’un marc de participació en un tema en el qual sembla que ningú no ha pensat que les terrasses, en general, funcionen també perquè hi ha professionals que les serveixen. La nostra demanda és incorporar els dos sindicats àmpliament majoritaris en els sectors implicats, CCOO i UGT, en els marcs de participació que s’estableixin.

CCOO preferiríem participar des d’un bon començament en aquest marc que, amb bon criteri, proposa l’Ajuntament, i així ho hem demanat formalment, per escrit, a la quarta Tinència d’Alcaldia. Ens sembla prou evident que per bastir un bon acord en un tema sensible com aquest cal cercar el consens del conjunt d’agents implicats: els treballadors i treballadores també.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 28 d’abril de 2016