format impressió |  contrast

Idiomes

Cercador
CCOO del Barcelonès

CCOO valora positivament la declaració de les tres xemeneies de Sant Adrià com a béns culturals d'interès local

Foto CCOO de Catalunya mostra la seva satisfacció per l’aprovació, finalment, per part del ple de l’Ajuntament de Sant Adrià de la declaració de les tres xemeneies de la vella èrmica del Besòs i els seus edificis adjacents, com a béns culturals d'interès local.

Atès que, d’acord amb la normativa en vigor , hi haurà un marge de temps de quinze dies per a aportar les al·legacions corresponents, CCOO de Catalunya estudiarà amb detall el document, aprovat en el Ple d’ahir mateix, dia 30 de març, per avaluar si cal que el sindicat hi aporti noves argumentacions, que afegiríem a les ja presentades en l’escrit remès a l’Ajuntament fa escassament un mes.

Des de CCOO pensem que aquest primer pas, imprescindible per assegurar la consolidació i la continuïtat de les construccions icòniques de les xemeneies i l’edifici de turbines, obre l’oportunitat de desenvolupar el debat necessari sobre els seus usos futurs, en el context del territori local de Sant Adrià, integrat en la subcomarca del Barcelonès nord, i situat en l’eix del riu Besòs.

La nostra proposta és convertir aquest espai en un centre generador d’investigació i activitat econòmica respecte a les energies del futur, renovables i sostenibles, amb la participació de la UPC que té el seu campus del Besòs tan a prop, i que, a la vegada, es pugui convertir en un pol de generació d’activitat econòmica i d’ocupació de qualitat, tot sumant-hi el campus de la UB de Torribera de Santa Coloma, el recinte de Can Ruti de Badalona i la regeneració industrial dels polígons propers tant de Barcelona, com de Badalona i el mateix Sant Adrià.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 31 de març de 2016