format impressió |  contrast

Idiomes

Cercador
CCOO del Barcelonès

Afectacions per un robatori de coure

CCOO de Catalunya denuncia l'enèsim problema de rodalies Renfe en aquest any 2015

El dia d’ahir va ser un malson per a molts usuaris i usuàries dels serveis de rodalies Renfe de Catalunya, quan es va produir una incidència a causa d'un robatori de coure, que ha afectat  les línies R2, R8 i R11, i que encara no se sap, segons el Ministeri de Foment, quan es recuperarà totalment el servei. Les afectacions als serveis estan provocant endarreriments, canvis d’horari, reduccions dels serveis (només circulen per aquestes línies el 50% dels serveis), increment del temps de trajecte, etc., que Foment i Renfe estan intentant solucionar mitjançant serveis alternatius d’autocars, amb diferents recorreguts.

Fa anys, des de CCOO de Catalunya hem estat denunciant la manca d’inversions en la xarxa de rodalies, així com mancances en els processos de manteniment i vigilància de la xarxa, que puguin evitar els problemes derivats d’actes vandàlics i robatoris, i que afecten greument a la mobilitat de les persones treballadores de l’àmbit metropolità de Barcelona.

També, CCOO de Catalunya reitera els problemes de comunicació i manca d’informació cap als usuaris, que ha estat una tònica general en les relacions entre els serveis de rodalies i els usuaris. La informació sobre les alteracions dels serveis arriba gairebé sempre tard, és parcial i sense informació completa sobre els problemes provocats per les incidències. És necessari que el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya faciliti informació a les entitats socials, convocant, si escau, la Comissió de clients de rodalies.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 16 de desembre de 2015