format impressió |  contrast

Idiomes

Cercador
CCOO del Barcelonès

Dilluns, 6 de juliol, a les 10.00 h, entrada al registre de l'Ajuntament de Barcelona d'un manifest

CCOO i UGT demanen al nou Ajuntament de Barcelona que no permeti l'obertura dels comerços en diumenge d'estiu

El proper dilluns, 6 de juliol, a les 10.00 hores, CCOO i UGT donaran entrada a l’Oficina de Registre de l’Ajuntament de Barcelona (plaça de Sant Miquel, 3) d’un manifest per demanar la retirada del decret del 2014 que permet l’obertura dels comerços els diumenges de l’1 de juliol al 15 de setembre.

CCOO i UGT consideren que aquest decret és una aposta que “liberalitza” el comerç i comporta desregular els horaris comercials sense cap benefici:

- Ni per als treballadors i treballadores, que han vist com les seves condicions laborals empitjoren (horaris i salaris, conciliació de la vida laboral i la personal).

- Ni per a l’ocupació: no crea més ocupació, ja que l’ampliació d’horaris és coberta per les mateixes plantilles.

- Ni per a les empreses, perquè les vendes no cobreixen els costos d’obertura.

A més a més, amb aquesta sol·licitud CCOO i UGT volen recuperar el model de diàleg i consens amb els agents socials que hi ha a Catalunya sobre els horaris comercials.

Tot seguit adjuntem el manifest que s’entrarà al registre dilluns:

MANIFEST DE CCOO I UGT EN CONTRA DEL DECRET D’ALCALDIA DE DATA 9 DE MAIG

CCOO i UGT davant l’acord subscrit en la sessió ordinària del Consell Municipal de Barcelona del dia 27 de juny del 2014 de sol·licitar al Departament d’Empresa i Ocupació la declaració de zona turística del municipi de Barcelona i, com a conseqüència, establir l’obertura dels diumenges compresos entre el dia 1 de juliol i el 15 de setembre.

MANIFESTEM:

Que el sector del comerç català té un model i cultura totalment contrari a la desregularització d’horaris comercials i oposat a la llibertat d’obrir tots els diumenges i festius.

Que des dels òrgans de govern catalans s’havia defensat fins al moment aquest model de comerç català amb la Llei 3/2014, de 19 de febrer, d’horaris comercials, que va ser denunciada davant el Tribunal Constitucional per part del Govern de l’Estat espanyol per restringir l’obertura de diumenges i festius establerts a escala estatal.

Que ha quedat demostrat que l’únic objectiu de la decisió presa per l’Ajuntament era acontentar una part dels comerciants i no tenia cap finalitat turística i d’increment de la facturació del sector, com va voler justificar el consistori en el seu dia, ja que el 57% de les botigues del sector que van obrir els diumenges inclosos entre el dia 1 de juliol i el 15 de setembre asseguren que les vendes realitzades no van compensar les despeses generades en aquell període.

Que no va ser una decisió fruit del diàleg i el consens entre les parts implicades, perquè no es van tenir en compte les treballadores i els treballadors del sector del comerç, ja que els agents socials no van ser consultats en cap moment ni van participar en el procés de decisió.

Que, com a conseqüència d’aquesta manca de participació del agents socials, l’obertura dels diumenges de juliol i agost només va suposar un increment de la precarietat de les treballadores i els treballadors d’aquest sector, que van haver de realitzar un total de 32.000 hores més addicionals, ja que les empreses no van contractar més llocs de treball per cobrir aquesta ampliació d’horari comercial sinó que només van modificar les jornades de la plantilla habitual.

Per tot això, SOL·LICITEM:

Que se sol·liciti al Ple de l’Ajuntament de Barcelona la retirada del decret d’alcaldia de data 9 de maig i s’anul·li la declaració de zona turística del municipi de Barcelona i se suprimeixi l’autorització d’obrir els diumenges compresos entre el dia 1 de juliol i el 15 de setembre.

Barcelona, 6 de juliol de 2015

04/07/2015