format impressió |  contrast

Cercador
CCOO del Barcelonès

Condicions laborals

CCOO reclama a l'Ajuntament de Barcelona un canvi radical en la política de subcontractacions de sèrie

Avui, Ada Colau, cap de llista de la candidatura més votada a Barcelona en les darreres eleccions municipals, ha mantingut una reunió amb els representants dels treballadors i treballadores de l’Ajuntament de Barcelona. En aquest marc, CCOO, sindicat majoritari a l'Ajuntament, li ha manifestat la necessitat que els canvis que la ciutadania ha plasmat en les passades eleccions del 24 de maig arribin també a la gestió dels recursos humans de la corporació, i de manera molt especial en referència a les polítiques de subcontractació de serveis a diferents empreses.

CCOO ha manifestat que els acords amb què es liciten aquests serveis han de garantir condicions laborals dignes per als treballadors i treballadores d'aquestes empreses, i no es poden acceptar condicions laborals a la baixa i abusives i una devaluació d'aquestes. CCOO demanarà demà mateix, per escrit, una relació exhaustiva del conjunt d'empreses subcontractades per l'Ajuntament de Barcelona i quines condicions econòmiques i laborals apliquen als seus treballadors i treballadores, per tal que el canvi també es doni en aquests àmbits laborals, buscant les fórmules que permetin renegociar les situacions actuals.

Així mateix, CCOO manifesta que en el conflicte que viuen els treballadors i treballadores de Manpower, empresa que gestiona el servei d'acomodadors de L'Auditori, la representació sindical ha instat i ha aconseguit que la gerència de L'Auditori revisi i millori les condicions de la subcontracta, i que aquesta reverteixi en les millores de les condicions laborals dels treballadors i treballadores de Manpower. Val a dir que Manpower havia guanyat la gestió d'aquest servei amb una licitació a la baixa a costa de les condicions laborals dels treballadors i treballadores del servei externalitzat.

CCOO ha exigit a L'Auditori que es respecti el dret de vaga dels treballadors i treballadores de Manpower i que els acomodadors no siguin substituïts per cap altre treballador o treballadora. CCOO mantindrà i realitzarà totes les actuacions necessàries, en la línia esmentada, per cercar solucions satisfactòries per als treballadors i treballadores, i exigirà de manera immediata la revisió del conjunt de les subcontractes actualment existents. Finalment, CCOO condemna les actuacions violentes de persones alienes al conflicte, que més que cercar solucions busquen generar molta més conflictivitat.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 10 de juny de 2015