CCOO presenta un document amb les seves demandes a les candidatures que es presenten als municipis del Barcelonès Nord

Badalona, Santa Coloma i Sant Adrià

CCOO ha presentat el seu document de propostes a les candidatures que es presenten a les ciutats del Barcelonès Nord: Badalona, Santa Coloma i Sant Adrià. El sindicat demana el desviament de les vies de tren a Badalona per obrir la ciutat al mar. També iniciar els estudis per convertir l’autopista en una via urbana al seu pas per Badalona i soterrar-la els trams que sigui possible.

Igualment, CCOO centra les seves demandes en la necessitat d’entendre el territori del Barcelonès Nord com un àmbit territorial de treball concertat, especialment quant a turisme, activitat on CCOO creu que hi ha molta feina a fer i es pot convertir en un sector de creixement de l’ocupació, però també quant a mercat de treball, visió mediambiental, etc. En aquest sentit CCOO emfatitza el paper del riu Besòs com a eix de civilitat ambiental i la necessitat d’integrar els carrils bici en continuïtat amb els municipis de l’entorn.

L’eficiència, suficiència, seguretat i utilitat per al món del treball de les xarxes de transport públic ocupen un espai important en les demandes sindicals, i molt especialment, la reclamació de la implementació de polítiques estratègiques per recuperar l’activitat industrial en un territori de gran tradició industrial.

Adequació dels polígons en termes de comunicació, serveis i xarxes telemàtiques, compromís de no requalificar terrenys avui industrials, demanda de treball comú a Sant Adrià i Barcelona per recuperar el polígon de Montsolís, i altres temes en aquest sentit.

I, per descomptat,  reclama a totes les candidatures un compromís, amb mesures, inversió econòmica i esforços concertats de lluita contra l’atur, especialment el de llarga durada i el juvenil, en un marc de no-discriminació, de polítiques per evitar desnonaments i també situacions de pobresa energètica.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 8 de maig de 2015