format impressió |  contrast

Idiomes

Cercador
CCOO del Barcelonès

CCOO dona suport a la manifestació “No es pobresa, és injustícia”, convocada per les entitats veïnals i socials de Nou Barris, que se celebrarà dijous a les 19,30 a Plaça Urquinaona

En el seu informe del Juny de 2014, el Consell Econòmic i Social de Barcelona ja va alertar de les dades tan alarmants que oferia la ciutat de Barcelona, on es podia observar ben clarament l’existència d’una ciutat rica i una pobra: una ciutat dual, una societat dual.

Els aturats amb més de 12 mesos es concentren al  districte de Horta-Guinardó, amb el 46,8%, Nou Barris, amb el  46,9%, Sant Andreu amb el 48,5% i Sant Martí amb el 46,5% . L’atur de llarga durada marca dramàticament les condicions de vida a la part occidental de la ciutat: la Barcelona pobre, la Barcelona on regna la injustícia per a milers de ciutadans i ciutadanes que resten marginats, amb rendes mitges de poc més de 10.000 euros a l’any, amb taxes de desnonaments  de al voltant de 1.000 a l’any, amb una taxa d’atur que ronda el  20%  i el de llarga durada que s’enquista.

Ara les entitats de Nou Barris es mobilitzen  i CCOO els  li donem suport i fem una crida a tots els treballadors i treballadores i a tota la societat barcelonina a mobilitzar-se. CCOO en afegim a les reivindicacions del teixit social de Nou Barris, i molt especialment a la demanda del disseny de polítiques actives d’ocupació comandades per l’Ajuntament i dissenyades atenent les especificitats de la zona, tant en quan a mercat de treball com a  necessitats socioeconòmiques .

Reclamem urgent atenció als barris que conformen la Barcelona de la pobresa per evitar les conseqüències del fred en un context on nombroses llars no poden pagar l’energia per escalfar-se. Reclamem igualment i una vegada més la Renda Garantida de Ciutadania com a instrument per evitar la pobresa i la marginació. Reclamem la participació de els entitats veïnals i del territori, així com dels agents socials en el disseny  de les polítiques de cohesió social, habitatge, ocupació i desenvolupament econòmic i comercial que cal urgentment desenvolupar a  la zona.

Convoquem a treballadors i treballadores, ciutadans i ciutadanes a la manifestació  que des de la Plaça Urquinaona  anirà fins a la Plaça de Sant Jaume el dijous 11 de Desembre a les 19,30 hores.

09/12/2014

Afilia't