format impressió |  contrast

Idiomes

Cercador
CCOO del Barcelonès

CCOO es mobilitza en contra de la llibertat d'horaris comercials aprovada per CiU i PP a l'Ajuntament de Barcelona

La Federació de Comerç, Hostaleria i Turisme (FECOHT) de CCOO està radicalment en contra de l'acord signat entre CiU i PP de l’Ajuntament de Barcelona en relació amb la llibertat d’horaris comercials el juliol i l’agost a la ciutat.

La FECOHT de CCOO de Catalunya denuncia  la poca sensibilitat i el desconeixement de l'Ajuntament de Barcelona que no  pensa en les conseqüències que suposarà per als treballadors i treballadores del sector i el que suposa respecte a la modificació de les seves condicions laborals; com conciliar la vida laboral i familiar (horaris, vacances, descansos, preu d'hora, cura de fills en festius, cost de transport, etc.). Dista molt del discurs dels partits (CiU i PP) que governen l'Ajuntament de Barcelona, que han cedit a la pressió dels lobbys econòmics (patronals) del sector de comerç de la ciutat.

CCOO recorda que, una vegada més, determinats partits polítics, en aquest cas d'un Ajuntament com el de Barcelona, governen i decreten en contra dels treballadors i treballadores d'un sector com el del comerç, sense haver demanat ni tan sols l'opinió dels sindicats majoritaris, com a representants de tants i tants comitès d'empresa del sector.

Aprovar la declaració de zona turística, per part de l'Ajuntament, els mesos de juliol i agost, per permetre la venda en el sector de comerç, quan tothom coincideix que no hi haurà més venda en aquests mesos ni creació d'ocupació, solament atén a foscos interessos de grups de pressió del sector del comerç, que sempre havien estat en contra d'obrir en festiu i ara canvien d'opinió. Amb aquesta pràctica s'obrirà una perillosa porta que no sabrem fins on pot portar als treballadores i treballadores del sector de comerç, que no volen ser treballadors i treballadores de segona en un sector com el del comerç, on hi ha les empreses que més beneficis estan obtenint, malgrat la crisi econòmica.

En aquest sentit, CCOO ha convocat una concentració a la porta de l’Ajuntament de Barcelona (plaça de Sant Jaume), demà divendres 27 de juny, a les 10 del matí.

26/06/2014

Afilia't