format impressió |  contrast

Idiomes

Cercador
CCOO del Barcelonès

S'arriba a un principi d'acord a Schott Ibérica per al tancament

La plantilla de Schott Ibérica, de Sant Adrià de Besòs, ha ratificat el principi d’acord que es va assolir dimarts a la nit, basant-se en la proposta mediadora de la Inspecció de Treball, per al tancament de les instal·lacions i l’extinció dels 112 contractes de treball. CCOO d’Indústria de Catalunya lamenta que no hagi estat possible garantir la continuïtat de l’activitat i de l’ocupació actual de la planta, tot i així fa una valoració positiva dels termes de l’acord, ja que s’han aconseguit les millors condicions possibles per als treballadors, amb unes indemnitzacions per sobre del que marca la reforma laboral.

El principi d’acord preveu que la sortida dels treballadors es faci en dues fases, la primera a finals de juliol, amb la sortida de 45 persones, i la segona a finals d’any, amb la sortida de la resta i el tancament de les instal·lacions, i donant prioritat de permanència als treballadors que tinguin  54 anys i més. D’altra banda, inclou els serveis d’una empresa de recol·locació per ajudar els treballadors a reincorporar-se al mercat laboral.

En l’apartat econòmic estableix una indemnització en dos trams, de 40 dies per any treballat, amb un màxim de 42 mensualitats, fins al febrer del 2012, i de 33 dies per any treballat, amb un màxim de 24 mensualitats, des del febrer del 2012 fins a la data de l’extinció. A més a més, rebran una suma lineal de 250 € per cada any d’antiguitat. L’acord garanteix un mínim de 8.000 € i marca un màxim indemnitzatori de 200.000 €.

També recull la possibilitat de 30 recol·locacions a les plantes que la multinacional té a Suïssa i Alemanya, amb una permanència mínima de sis mesos, amb ajudes per al trasllat, prospecció de vivenda i escola per als fills, i es dóna la possibilitat de retorn en aquest mig any amb dret a la indemnització pactada, menys la part ja percebuda per trasllat.

12/06/2014

Afilia't