Vaga a Schott Ibérica contra els acomiadaments

Davant la situació de bloqueig en què es troben les negociacions amb la direcció de Schott Ibérica (Sant Adrià de Besòs), el Comitè d’Empresa ha convocat dues jornades de vaga per als dies 4 i 5 juny en contra de l’ERO que ha presentat l’empresa per a l’extinció de 112 llocs de treball i el tancament de la planta, després que la reunió de mediació de vaga d’aquest matí hagi finalitzat sense que hagi estat possible acostar posicions entre les parts.

CCOO d’Indústria de Catalunya dóna suport als treballadors en aquesta mobilització i exigeix a la direcció de Schott Ibérica la retirada de l’expedient, ja que considera que les causes que al•lega no justifiquen aquesta mesura.

Demà continuaran les reunions del període de consultes, amb la mediació de la Inspecció de Treball però, si la situació no es desencalla, els dies 11 i 12 de juny la plantilla tornarà a fer vaga.

Aquest centre de treball pertany a la multinacional Schott AG, que es dedica a la fabricació de vidre per a diferents activitats (industrial, transports, farmacèutic, etc.), amb una facturació el 2013 d’1,8 bilions d’euros i un resultat positiu de 118 milions d’euros abans d’impostos, i que té una plantilla de 15.000 treballadors repartits en 35 factories arreu del món.