format impressió |  contrast

Cercador
CCOO del Barcelonès

Qui som

La comarca del Barcelonès és un territori certament complex. Malgrat que administrativament, d’acord amb l’estructura territorial, constitueix una comarca, la seva realitat sociològica i econòmica està inserida en l’Àrea metropolitana de Barcelona, com a nucli central de la Regió metropolitana de Barcelona.

Així l’hem de veure des de la perspectiva del mercat de treball, la mobilitat, les infraestructures i les dinàmiques socials (cultura, lleure, estudi…) i, en conseqüència, també, des de la perspectiva sociopolítica pel que fa a l’organització del sindicat.

A partir dels acords presos en el X Congrés de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya, el territori del Barcelonès deixa de ser una unitat organitzativa del sindicat per convertir-se en un àmbit que depèn estructuralment de la Secretaria de Política Territorial i del Barcelonès de CCOO de Catalunya. En la responsabilitat d’aquesta Secretaria rau també la coordinació de l’Àrea metropolitana de Barcelona i tot el que fa referència a mobilitat, medi ambient, sostenibilitat, etc.

D’aquesta manera, l’estructura de locals sindicals i els seus serveis, la representació institucional i els marcs de treball respecte del teixit social, que s’expressa en plataformes ciutadanes i organitzacions populars, veïnals i socials, resten garantits i potenciats perquè, a cada ciutat del Barcelonès, aquests moviments responen a dinàmiques locals i són atesos i participats des dels equips de treball sindical que hi ha a cada localitat, coordinats des de la Secretaria de Política Territorial i del Barcelonès.

La nova organització, fruit de les dinàmiques econòmiques i socials del territori i els profunds canvis experimentats en els darrers anys, ha de fer més operativa, més flexible i més eficient la representació del sindicat i el seu treball diari, guanyant capacitat d’intervenció, de coordinació i d’integració territorial de la comarca respecte de l’Àrea i la Regió metropolitanes de Barcelona.

Vicenç Tarrats
Secretari de Política Territorial i del Barcelonès