format impressió |  contrast

Idiomes

Cercador
CCOO del Barcelonès

Drets de ciutadania, dona i polítiques d'igualtat

Drets de ciutadania

La nostra acció sindical es caracteritza per la lluita per la igualtat, contra les discriminacions de qualsevol tipus i en favor del desenvolupament harmònic de totes les persones particularment en el món del treball, i en general en tots els aspectes de la nostra societat.

Defensa dels serveis públics
Aquesta lluita per nous i vells drets de ciutadania passa la defensa dels serveis públics, que són els que poden garantir-los per a tots els ciutadans per igual. Els serveis públics aporten un valor afegit en la transparència, la qualitat, el control directe, i són socialment més eficients i amb una major eficàcia que els dels externalitzats i privatitzats.

Contractació responsable
És en el sentit de defensar el servei públic que treballem per a la inclusió de valors socials i laborals en la contractació pública local del Barcelonès així com per més inspecció i control pel compliment dels plecs i més transparència en el procés, per tal també d'aconseguir millors condicions laborals del personal subcontractat i la integració de treballadors amb dificultat per accedir al món laboral.

Drets Humans a la Ciutat
CCOO del Barcelonès va participar en la comissió assessora per a l'elaboració de la carta Europea de la Salvaguarda dels Drets Humans a la ciutat que té la seva justificació en que en l'actualitat la vida a la ciutat imposa precisar millor determinats drets i el reconeixement de nous.

Actualment CCOO del Barcelonès és a la plataforma d'entitats de l'Observatori de Drets Humans de Barcelona que té per l'objectiu conèixer i analitzar l'estat dels drets humans a la ciutat en el marc de la Carta Europea de Salvaguarda dels Drets Humans a la ciutat.

Drets humans a la ciutat
cartabcn_cat.pdf
Informe Observatori de drets humans de Barcelona.pdf
manifest_17_octubre_2010_adhesions.pdf
observatori_drets_humans_a_la_ciutat_barcelona.htm

Dona

Treballem per la no discriminació i la igualtat de les dones a l'empresa i a la societat en tots els àmbits de la nostra activitat, tenint en compte sempre el factor de gènere alhora de fer i desenvolupar les nostres propostes.

Per això una de les nostres prioritats és l'aplicació i el desenvolupament de la Llei d'igualtat. Entenem el desenvolupament dels Plans d'Igualtat com una eina bàsica en la nostra acció territorial, i treballarem conjuntament amb la resta d'estructures sindicals en aquest sentit.

La lluita contra la violència de gènere també és una les nostres línies d'acció, amb la voluntat de ser més actius encara, més eficients, i assegurar una major continuïtat en el nostre treball.

- 8 de març de 2010
- 25 de novembre de 2010, Dia internacional de l'eliminació de la violència contra les dones.

Dona
Projecte accions instituts
libro_reconstruir_identidad_masculina.pdf
tríptic 8 de març 2010.pdf

Salut

Ens impliquem en la defensa d'un sistema de salut pública universal, plenament accessible i gratuït, i participem en el seguiment del desplegament territorial dels sistema públic. Som agents actius en la defensa de la qualitat del servei, la seva suficiència i el seu desplegament territorial.
Salut
declaraciojornadaeuropeasalutdoc.doc
Subsanar las desigualdades.pdf

Educació

Aprofundirem la nostra intervenció en el marc de l'ensenyament públic, des del nostre treball en els consells escolars, fins al desenvolupament de la nostra relació amb les universitats existents al territori, en un context on la qualitat de l'ensenyament és la clau per garantir l'eficiència del mercat de treball, la integració social, i finalment la qualitat del treball en el futur immediat.

Educació
Ampa
Text Definitiu LEC ( Diari del Parlament 12[1].7.09).doc

Assemblea de pares i mares de CCOO a les AMPA

És un grup de pares i mares de CCOO a les Ampa, creat amb la intenció d'ajudar a tots aquells afiliats implicats en l'educació dels seus fills. Volem mantenir un contacte fluid en un espai de fòrum per respondre preguntes i debatre temes d'interès educatiu, i on també parlem de les novetats sobre el desplegament de la LEC i d'altres sobre la comunitat educativa que vagin sorgint.
També us oferim diferents accions formatives i divulgatives i debats sobre temes que creiem poden ser d'interès tant pels pares i mares com per les AMPA.

Grup de treball contra l'homofòbia

CCOO del Barcelonès volem ser un sindicat que expressi la diversitat realment existent al si de la classe treballadora actual i alhora lluitar contra tots tipus de discriminació. Lesbianes, gais i transsexuals pateixen sovint discriminació laboral per motiu de la seva orientació sexual. Les formes més comuns són l'assetjament, dificultat per trobar feina, acomiadament, falta de promoció, trasllats freqüents i falta d'accés a drets i beneficis socials. Creiem que és més que oportú lluitar contra la discriminació a la feina per motius d'orientació sexual i treballar per desenvolupar els nivells de protecció legal existents actualment. És per això que hem creat un grup de treball contra l'homofòbia obert a tots aquells afiliats que hi vulguin participar amb la intenció de sensibilitzar als delegats d'aquesta realitat que molt sovint resta invisible.

Grup de treball contra l'homofòbia
2000 78 Directiva igualtat UE.pdf
L'Homofobia ni a la societat ni a la feina.pdf
Nota informativa sobre igualtat al lloc de feina.pdf