Assemblea sindical oberta

Si tu participes, CCOO avança

Assemblea sindical oberta

Com millorar l'acció sindical i desenvolupar noves formes de lluita

Per CCOO de Catalunya | 30/04/2015

Participa en el debat sobre la millora de l'acció sindical i el desenvolupament de noves formes de lluita.

Digues què en penses en els comentaris »
El dret de vaga és un dret fonamental i irrenunciable dels treballadors i les treballadores que ens ha permès conquerir nombroses millores laborals i socials. Actualment vivim una situació de por i de desmobilització del conjunt de la ciutadania i cal trobar noves formes de visibilitzar el conflicte.

- Com podem facilitar que els treballadors i les treballadores participin en la negociació del seu conveni?

- A més de la vaga cal buscar altres formes de lluita per defensar les nostres reivindicacions? Quines podrien ser?

Opinions

• Hi ha la percepció que el sindicat necessita actualitzar-se.
• Cal més visió de gènere en les nostres anàlisis.
• Cal trobar noves vies per denunciar els abusos laborals a les empreses quan no es pot fer des de dins.
• La precarietat laboral és un obstacle per a la defensa dels drets.
• Les manifestacions han de ser més visibles, participatives i combatives.
• Cal millorar la coordinació intersectorial i interfederativa.
• Hi ha contradiccions entre la unitat d’acció a escala general i les relacions que s’estableixen als centres de treball.
• La gent no vol que se’ns confongui amb altres opcions sindicals.
• Hi ha dificultats per adaptar l’acció sindical a les noves realitats del treball.
• L’organització sindical no està pensada per a la situació que viu la gent jove.

Comentari de Dani Rivas | 08/10/2015

Hola,

Yo trabajo en el sector de la hostelería aunque no es mi formación. En estos años he pasado por muchas empresas y la situación es realmente PENOSA, las empresas no cumplen los convenios, y muchas veces por parte de los trabajadores no se ejerce una presión sobre la empresa para recuperar sus derechos laborales (en parte por miedo a perder el trabajo), así como la figura de los delegados sindicales y demás que lo único que consiguen es perder derechos a cambio de "favores" personales.
Obviamente por parte del estado debería haber un apartado bien definido para asegurar que se cumple la ley, ahora bien, el sindicato debe actuar con medidas de presión y ejercer una acción sindical directa, formando a trabajadores sus derechos laborales para así liberarlos del yugo que les impide enfrentarse a las empresas por miedo.

Comentari de Marina Parés Soliva | 16/10/2015

Caldria pensar en noves formules de recolzament al treballador des de el sindicat, potser una relacio més estreta entre Sindicat i Inspecció de Treball podria ser la sol.lució per aquells llocs de treball amb personal eventual o precari.