Socioeconomia

Joan Carles Gallego respon al conseller Comín que CCOO de Catalunya no ha canviat la seva posició a favor de la sanitat pública i les desprivatitzacions d'hospitals i serveis sanitaris

Davant la referència explícita del conseller al sindicat en la darrera Comissió de Salut.

més informació »

Butlletí d'Actualitat Econòmica i Social Núm. 10. Gener de 2017. Elaborat pel CERES i la Secretaria de Socioeconomia de CCOO de Catalunya

més informació »

CCOO demana aprovar la Llei de Renda Garantida de Ciutadania aquesta legislatura

Davant la compareixença d'aquesta tarda de la consellera de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat, Dolors Bassa, per explicar a la Comissió del Parlament els pressupostos per 2017 del seu Departament, CCOO volem manifestar que una pedra de toc fonamental sobre el caràcter social dels Pressupostos és la implantació de la Renda Garantida de Ciutadania (RGC), prestació per protegir de la pobresa establerta a l'article 23 del vigent Estatut i que s'està discutint al Parlament gràcies a una Iniciativa Legislativa Popular (ILP).

més informació »

Segon taller gratuït d'ajuda a persones en situació d'atur

Demà divendres, 20 de gener, a les 16.30 hores, a la seu de CCOO a Barcelona.

més informació »

CCOO impulsa assemblees obertes sobre el futur de les pensions

Des de demà dijous, 19 de gener, a diferents ciutats de Catalunya.

més informació »

CCOO valora positivament el primer Pla d'acreditació i qualificació professionals com a mesura de xoc, però alerta que el 45% de la població activa a Catalunya no té acreditada la seva experiència laboral o formació no formal

Oferta de 7.900 places.

més informació »

Tallers gratuïts d'ajuda a persones en situació d'atur

Els divendres 13, 20 i 27 de gener, a les 16.30 hores, a la seu de CCOO a Barcelona.

més informació »

El blog d'en Joan Carles Gallego: "Insuportables dades d'atur i ocupació, insostenibles polítiques públiques"

El secretari general de CCOO de Catalunya reflexiona sobre les dades d'atur d'aquest inici del 2017.

més informació »

El cos de les dones, territori expropiat

La salut està fortament influïda per l'entorn i les condicions de vida de la ciutadania, resultat no només de decisions individuals, sinó també de condicionants socials, culturals, econòmics o mediambientals. Les dones acostumen a estar en una situació d'oblit per la seva condició de dones, a la qual s'afegeixen altres condicionants, com la classe social, l'edat, l'ètnia, la discapacitat, l'opció sexual…

més informació »

"Garantir la ciutadania i la renda"

En l'article de Joan Carles Gallego i Camil Ros, publicat a 'El Periódico', el 3 de gener de 2017, es destaca que una assignació econòmica de suficiència permetria dotar de seguretat i llibertat els més vulnerables.

més informació »

La Xarxa d'Acció Solidària (XAS) tanca la campanya de Nadal amb una bona recollida de joguines i material escolar

Promoguda per CCOO de Catalunya.

més informació »

CCOO fa difusió de la campanya en defensa de pensions dignes

Joan Carles Gallego repartirà fulls volants demà dimarts, 20 de desembre, a les 8.30 hores a l'estació de Sants de Barcelona.

més informació »

El blog d'en Joan Carles Gallego: "Solidaritat, primera persona del plural"

El secretari general de CCOO de Catalunya parla de la pobresa i la desigualtat a la nostra societat.

més informació »

Un miler de persones participa en la mobilització per la defensa de l'ocupació, els salaris i les pensions

La majoria dels treballadors i les treballadores reclamem solucions urgents als nostres problemes. Ja no podem esperar més! És per això que un miler de delegats i delegades de CCOO de Catalunya i UGT es van mobilitzar el #15-D a Barcelona i altres ciutats per aconseguir canviar el rumb cap a uns pressupostos que posin en primer lloc les persones, el creixement, l'ocupació de qualitat, les pensions i els salaris dignes.

més informació »

Dejuni per l'aprovació de la proposició de llei sobre la renda garantida de ciutadania

A partir del diumenge, 18 de desembre, a les 9 hores, a la plaça de Sant Jaume de Barcelona.

més informació »

'Catalunya té marge i competències per fer una fiscalitat més progressiva'

Es pot modificar el tram autonòmic de l'IRPF introduint 3 nous trams per a les rendes superiors a 60.000 euros. Es pot actuar amb l'impost de successions per eliminar les rebaixes fiscals fetes a les grans herències. Es pot eliminar el mínim exempt de l'impost de patrimoni, un altre dels regals fiscal fets als grans patrimonis d'aquest país.

més informació »

CCOO reitera la necessitat de diàleg social per assolir un nou acord de Formació Professional (FP) com el de l'any 1999

Per adaptar les condicions laborals a reptes actuals i urgents, com l'abandonament escolar prematur, les necessitats de qualificació de les persones o les relacions amb el teixit productiu.

més informació »

CCOO i UGT es mobilitzen per l'ocupació, els salaris i les pensions

Demà dijous, 15 de desembre, assemblea a la seu de CCOO a Barcelona i manifestació fins a la patronal Foment del Treball.

més informació »

Presentació de les accions per a l'aprovació de la Proposició de Llei sobre la Renda Garantida de Ciutadania

Demà dijous, 15 de desembre, a les 12.00 hores, a l'entrada del Parlament.

més informació »

'Es pot fer ara, per uns pressupostos socials', nou programa de CCOO a Televisió de Catalunya

Nou programa de CCOO a Televisió de Catalunya emès el 10 de desembre de 2016 pel Canal 33.

més informació »

CCOO de Catalunya alerta que la creació d'ocupació té connotacions negatives que impacten sobre les dones i en la qualitat de l'ocupació

Les dones són el 54,6% de tota la població aturada i continuen reduint l'atur a un ritme molt inferior al dels homes.

'Les pensions a debat'

No hi ha reptes en el sistema de pensions públiques que no es puguin solucionar. Cal voluntat política per fer-ho. S'han d'incrementar els ingressos de la Seguretat Social i no retallar les despeses.

El 15 de desembre, defensem l'ocupació, els salaris i les pensions

El dijous 15 de desembre s'han organitzat nombroses mobilitzacions a diverses ciutats de tot l'Estat per reclamar la recuperació d'aquests drets socials i laborals que s'han anat perdent els darrers anys. Amb el lema 'Defensem l'ocupació, els salaris i les pensions', CCOO de Catalunya i la UGT hem organitzat una assemblea a la Sala d'actes del local de CCOO a Barcelona (Via Laietana, 16) a les 5 de la tarda que continuarà amb una manifestació, a les 6, fins a la patronal Foment del Treball.

més informació »

Presentació del llibre 'Educar adolescents… sense perdre la calma'

Dilluns, 12 de desembre del 2016, a les 18 h, a l'Speakers' Corner de l'Espai l'Assemblea de CCOO de Catalunya (Via Laietana, 16, soterrani, Barcelona), tindrà lloc la presentació del llibre: Educar adolescents… sense perdre la calma, de Jaume Funes,

més informació »

Per a CCOO, la Proposició de Llei de reformes urgents del treball autònom no satisfà les necessitats del col·lectiu

Cal una veritable reforma del marc legal.

més informació »

El blog d'en Joan Carles Gallego: "Salari mínim, pobresa laboral i social i desigualtat"

El secretari general de CCOO de Catalunya reflexiona sobre la desigualtat.

més informació »

Exigències de les entitats socials per la Taula d'Emergència en l'Àmbit de l'Habitatge i la Pobresa Energètica

Comunicat conjunt.

més informació »

Les entitats, moviments i organitzacions socials de la Taula d'Emergència en l'Àmbit de l'Habitatge i la Pobresa Energètica presenten les seves propostes

Demà dimecres, 23 de novembre, a les 10.00 hores, al Palauet de Can Boixeres de l'Hospitalet.

més informació »

Milers de persones participen a la manifestació per uns pressupostos socials

Milers de persones, membres d'organitzacions sindicals i entitats socials de Catalunya, han participat aquest dissabte, 19 de novembre, a una manifestació a Barcelona per demanar uns pressupostos de la Generalitat que siguin socials i es destinin a atendre les necessitats reals de les persones. Amb el lema “#EsPotFerAra”, la manifestació volia forçar els grups polítics representats al Parlament de Catalunya a aprovar uns pressupostos en els quals els aspectes socials, l'atenció a les persones, la sanitat o l'educació siguin la prioritat dels comptes del Govern de Catalunya.

més informació »

Butlletí d'Actualitat Econòmica i Social (Núm. 9, Novembre del 2016), elaborat pel CERES i la Secretaria de Socioeconomia de CCOO de Catalunya

més informació »

El blog d'en Joan Carles Gallego: "Garantir la Renda, Rescatar les persones"

El secretari general de CCOO de Catalunya explica la demanda d'establir una Renda Garantida de Ciutadania (RGC).

més informació »

CCOO fa una crida a participar a la manifestació de demà a Barcelona #EsPotFerAra #PerUnsPressupostosSocials

Demà dissabte, 19 de novembre, a les 17.30 hores, des de la plaça Urquinaona.

més informació »

Joan Carles Gallego compareix al Parlament a propòsit de la tramitació de la creació de l'Agència Catalana de Protecció Social

Demà dimecres, 16 de novembre, a les 10.00 hores.

més informació »

Un pilar de 3 serveix per presentar la manifestació del 19-N per uns pressupostos socials

Al matí del dilluns 14 de novembre les entitats convocants de la manifestació del 19 de novembre #EsPotFerAra #PerUnsPressupostosSocials han aixecat un pilar de 3 davant l'Escola Pública Pere Vila de Barcelona, al costat de l'Arc de Triomf, per fer una crida a la participació. Posteriorment s'han fet públiques les reivindicacions per forçar els grups polítics representats al Parlament de Catalunya a aprovar uns pressupostos en els quals els aspectes socials, l'atenció a les persones, la sanitat o l'educació siguin la prioritat dels comptes del Govern de Catalunya.

més informació »

CCOO fa difusió de la manifestació del 19 de novembre #EsPotFerAra #PerUnsPressupostosSocials

Joan Carles Gallego repartirà fulls volants demà dimarts, 15 de novembre, a les 8.30 hores a l'estació de Sants de Barcelona.

més informació »

Les entitats convocants de la manifestació del 19 de novembre #EsPotFerAra #PerUnsPressupostosSocials fan una acció informativa i una crida a la participació

Dilluns, 14 de novembre, a les 11 hores, davant l'Escola Pública Pere Vila de Barcelona, al costat de l'Arc de Triomf.

més informació »

La Federació d'Educació de CCOO denuncia que Catalunya té una de les inversions més baixes en educació de la Unió Europea

L'educació ha de ser una prioritat per al Govern de Catalunya.

més informació »

Manifestació per uns pressupostos socials #EsPotFerAra

És necessari un pressupost que suposi un veritable canvi de rumb, que trenqui amb el passat i que doni per tancades les polítiques d'austeritat. Un pressupost adequat per abordar l'emergència social, consolidar l'economia i crear ocupació de qualitat.

més informació »

CCOO reafirma el seu compromís amb la diversitat i demostra que és possible un altra manera de fer educació

‘Som com som' està estructurat en tres blocs temàtics. El primer bloc, “Com som?”, té com a objectiu que l'alumnat entengui les diversitats com a enriquiment, el segon bloc “Som iguals, som diferents”, busca que l'alumnat interioritzi el seu desenvolupament personal sense sexisme. L'últim bloc, “Som moltes persones”, orientat a que l'alumnat respecti les diversitats sexogenèriques, afectives i familiars i per què aprenguin estratègies contra l'abús escolar.

més informació »

Article de Montse Ros: "Dret a la conciliació"

Publicat a 'El Periódico', el dijous 3 de novembre del 2016.

més informació »

CCOO de Catalunya alerta que la reducció de l'atur no es tradueix en ocupació, ja que s'han fet pocs contractes i el 86,5% del total són temporals

Que hi hagi un major pes de prestacions assistencials que de contributives és reflex d'un mercat de treball precari, sense recuperació ni millora de les condicions laborals.

Roda de premsa conjunta sobre els pressupostos de la Generalitat per al 2017

Feta a Barcelona el divendres 28 d'octubre de 2016.

més informació »

CCOO alerta que la recuperació del mercat de treball és lenta i insuficient, sobretot per a les dones

La taxa de parcialitat continua sent molt elevada i fortament protagonitzada per les dones.

més informació »

Informe sobre feminització de la pobresa

Presentat a Barcelona el dilluns 24 d'octubre de 2016.

més informació »

'Butlletí d'Actualitat Econòmica i Social' (núm. 8, Octubre del 2016), elaborat pel CERES i la Secretaria de Socioeconomia de CCOO de Catalunya

Publicació periòdica que presenta, valora i dóna accés a una selecció d'informacions de temàtica econòmica i social.

més informació »

CCOO de Catalunya alerta que el 73,2% de l'increment de l'atur està protagonitzat per joves i majoritàriament homes

El Programa d'activació per a l'ocupació s'evidencia inútil, ja que la xifra de persones participants, que és de només 1.447 persones, només fa que reduir-se

més informació »

Quines polítiques educatives volem?

Aquest curs escolar serà els curs de la massificació a secundària, de la manca de planificació i descontrol, de l'augment d'alumnat, de la manca de beques menjador, una altra vegada més i, sobretot, de la manca de diàleg amb el Departament d'Ensenyament a qui, tot i els nous canvis polítics, no vol ni li interessa dialogar.

més informació »

CCOO de Catalunya organitza una jornada sobre economia social

Demà dijous, 22 de setembre, a les 10.00 hores, a la seu del sindicat a Barcelona.

més informació »

CCOO constata que Catalunya és la comunitat autònoma que més llits de la sanitat pública ha perdut en els darrers anys

2.079 llits perduts.

més informació »

Butlletí d'Actualitat Econòmica i Social (núm. 7, setembre del 2016), elaborat pel CERES i la Secretaria de Socioeconomia de CCOO de Catalunya

Treball i vida digna

Des dels inicis de la crisi fins a l'actualitat el mercat de treball ha perdut prop de 485.000 llocs de treball, continua amb uns nivell d'atur insuportables i cada cop més persones treballen a jornada parcial de manera involuntària.

més informació »

Generalitat, sindicats i entitats municipalistes signen un acord que permetrà cobrar mil euros mensuals a les persones en atur que participin al programa Treball i Formació del SOC

Demà, dimecres 7 de setembre, a les 11 hores, el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, els sindicats UGT i CCOO, i les entitats municipalistes FMC i AMC signaran l'acord mitjançant el qual les persones en atur contractades en el marc del programa Treball i Formació promogut pel SOC cobraran, com a mínim, mil euros mensuals

més informació »

Mercat de treball, llars i desprotecció social, informe de CCOO de Catalunya

Informe de la Secretaria de Socioeconomia de CCOO de Catalunya sobre el Mercat de treball i la pobresa a Catalunya

més informació »

CCOO de Catalunya alerta que la reducció de l'atur no es tradueix en ocupació i que continua l'abús de la contractació temporal

Valoració de les dades de l'atur registrat el mes d'agost.

més informació »

CCOO de Catalunya alerta de l'evident deteriorament del sistema de prestacions per atur des de 2008

La despesa en prestacions per atur s'ha reduït de manera dràstica al llarg d'aquests vuit anys malgrat l'augment de persones en risc de pobresa i exclusió social.

Entrevista a Dolors Llobet al programa 'Migdia al dia' de TVC

Dimarts 2 d'agost de 2016.

més informació »

CCOO de Catalunya alerta que la reducció de l'atur no es tradueix en ocupació, sinó que l'efecte desànim i l'atur de llarga durada comporten la no-renovació de la demanda d'ocupació

Es destrueixen llocs de treball estables i estructurals, com els del sector educatiu, per estalvi del pagament de les vacances.

més informació »

Creació d'ocupació precària i inestable, sobretot per a les dones

Davant la falsa realitat de recuperació del mercat de treball, calen més i millors polítiques d'ocupació que juntament amb polítiques de gènere contribueixin a corregir les majors dificultats que pateixen les dones a l'hora de trobar una feina.

més informació »

CCOO alerta que el segon trimestre de 2016 es redueix l'atur per l'efecte desànim i pel creixement de l'ocupació precària i inestable

L'augment de la parcialitat i la temporalitat deterioren, encara més, un mercat de treball excloent i desigual, sobretot amb les dones.

més informació »

El blog d'en Joan Carles Gallego: "Treball, drets, salari, Seguretat Social"

El secretari general de CCOO de Catalunya parla de la viabilitat futura del sistema de Seguretat Social.

més informació »

Quin model de protecció social està creant el nostre mercat de treball?

Article de Gina Argemir publicat al blog 'Dones de CCOO de Catalunya' sobre el model de protecció social que s'està creant al voltant del mercat de treball actual