Socioeconomia

CCOO de Catalunya reclama més diàleg i més inversions en les polítiques d'ocupació

Cal revertir l'actual precarització del mercat de treball i afavorir la creació neta d'ocupació.

'Lluita Digital' 269. Especial renda garantida de ciutadania

La Comissió Promotora de la ILP de la renda garantida de ciutadania va ratificar divendres, 12 de maig, el preacord assolit amb el Govern per impulsar aquesta vella reivindicació, que va néixer del nostre sindicat l'any 2003. Aquest matí ha tingut lloc l'acte de signatura. El recorregut ha estat llarg. Hi ha molta feina feta, però també en queda molta per fer.

més informació »

CCOO de Catalunya celebra el principi d'acord de creació de la renda garantida de ciutadania a Catalunya

Davant l'anunci de preacord i a l'espera de la validació per part de la Comissió Promotora de la ILP per una Renda Garantida de Ciutadania.

més informació »

CCOO participa en diverses activitats de la 4a Setmana de la Formació Professional (FP) a l'Hospitalet de Llobregat

Del 8 al 12 de maig, per seguir fent visibles els avantatges que té aquesta formació tant per a les persones com per a les empreses.

més informació »

CCOO de Catalunya alerta que la caiguda de l'atur registrat no es tradueix en ocupació i que l'efecte desànim i l'atur de llarga i molt llarga durada continuen explicant part d'aquesta tendència

Es perpetua la reducció de l'atur protagonitzada pels homes, que fa que les dones siguin ja el 55,2% de la població desocupada

més informació »

CCOO alerta que s'incrementa el treball precari i continuem amb uns nivells d'atur insostenibles

El mercat de treball català continua presentant unes taxes elevadíssimes tant de temporalitat (20,8%) com de parcialitat (14,6%) i les dones són les que pitjor parades en surten.

més informació »

CCOO de Catalunya alerta que el mercat de treball segueix amb la mateixa tendència dels últims mesos, amb un clar abús de la contractació temporal i una alta rotació laboral de les persones treballadores

Continua, de manera preocupant, la feminització de la desocupació, ja que les dones pateixen l'atur en major intensitat que els homes, essent més de la meitat de la població aturada.

més informació »

Enquesta sobre opinions i actituds sociopolítiques de l'afiliació de CCOO de Catalunya

Presentada a Barcelona el dilluns 20 de març de 2017.

més informació »

CCOO considera intolerable que la Generalitat deixés de finançar les escoles bressol per pagar les nòmines dels docents de la concertada, que ja havien d'estar pressupostades

Retallades a l'escola bressol al 2012 i 2014.

més informació »

CCOO continua recollint dades de participació a la vaga a tots els sectors de l'educació

Al llarg del matí del dijous 9 de març de 2017, a l'oficina de premsa de CCOO de Catalunya han anat arribant les dades dels professionals dels diferents sectors de l'educació que estan exercint el seu dret de vaga. Recordem que per aquesta vaga estan cridats tot el personal dels centres educatius sostinguts total o parcialment amb fons públics, des de l'escola bressol fins a la universitat.

més informació »

CCOO, amb el Marc Unitari de la Comunitat Educativa (MUCE), convoca vaga demà, 9 de març, contra la LOMCE i les retallades a l'educació

Manifestació a les 12.00 hores des de la Plaça Universitat de Barcelona.

més informació »

CCOO de Catalunya denuncia que les dones redueixen l'atur a un ritme molt més lent que els homes i que són gairebé el 55% de les persones sense feina

La nova contractació registrada és temporal en un 85,2% dels casos, posant de manifest la necessitat de més control per part de la Inspecció de Treball per fer front al frau en la contractació.

CCOO de Catalunya organitza un seminari-taller sobre Formació Professional Dual

Demà dimarts, 28 de febrer, a partir de les 9.30 hores, a la seu del sindicat a Barcelona.

més informació »

Seminari taller sobre formació professional dual

Dimarts, 28 de febrer, a la seu de CCOO de Catalunya a Barcelona.

més informació »

CCOO s'adhereix a la declaració “Les persones i famílies treballadores pobres tenen dret a la renda garantida de ciutadania sense exclusió”

Impulsada per la Comissió Promotora de la RGC.

més informació »

El blog d'en Joan Carles Gallego: "Confrontar la inevitabilitat de l'empobriment per la pujada de preus"

El secretari general de CCOO de Catalunya, Joan Carles Gallego, denuncia la pobresa laboral i social.

més informació »

"Instal·lats en l'atur crònic, la precarietat i l'empobriment", nou article de Joan Carles Gallego en el seu blog

Ja podeu llegir el nou article de Joan Carles Gallego publicat el 5 de febrer del 2017 en el seu blog.

més informació »

CCOO de Catalunya alerta que, tot i la reducció de l'atur, el 2017 s'inicia amb 171.000 persones desocupades més que el 2008

Més de la meitat de les prestacions són de caràcter assistencial, evidenciant la precarització del mercat de treball i la perpetuació de l'atur de llarga durada.

més informació »

Xerrada “Pilars i estructura del sistema educatiu” amb el professor de sociologia Xavier Bonal

Demà dijous, 2 de febrer, a les 17.30 hores, a Barcelona.

més informació »

El blog d'en Joan Carles Gallego: "Protecció i lluita contra la pobresa social i laboral"

El secretari general de CCOO de Catalunya parla de la necessitat de la renda garantida de ciutadania.

més informació »

Tercer taller gratuït d'ajuda a persones en situació d'atur

Demà divendres, 27 de gener, a les 16.30 hores, a la seu de CCOO a Barcelona.

més informació »

CCOO alerta que el 2016, tot i la lleu recuperació, tanca amb unes taxes d'atur insostenibles i uns nivells d'ocupació i activitat molt allunyats del que preveu l'estratègia Europa 2020

Els llocs de treball generats el 2016 són precaris, no requereixen formació, són majoritàriament temporals, molts d'ells a jornada parcial, amb contractes de curta i molt curta durada i amb baixos salaris.

Enquesta de CCOO de Catalunya sobre les pensions

Volem conèixer la teva opinió sobre deu propostes per garantir unes pensions dignes per a tothom, i saber el nivell de suport amb el qual comptem per part dels nostres afiliats i afiliades.

més informació »

Joan Carles Gallego respon al conseller Comín que CCOO de Catalunya no ha canviat la seva posició a favor de la sanitat pública i les desprivatitzacions d'hospitals i serveis sanitaris

Davant la referència explícita del conseller al sindicat en la darrera Comissió de Salut.

més informació »

Butlletí d'Actualitat Econòmica i Social, núm. 10. Gener del 2017. Elaborat pel CERES i la Secretaria de Socioeconomia de CCOO de Catalunya

Publicació periòdica que presenta, valora i dona accés a una selecció d'informacions de temàtica econòmica i social.

més informació »

CCOO demana aprovar la llei de la renda garantida de ciutadania aquesta legislatura

Davant la compareixença d'aquesta tarda de la consellera de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat, Dolors Bassa, per explicar a la Comissió del Parlament els pressupostos per al 2017 del seu Departament, CCOO volem manifestar que una pedra de toc fonamental sobre el caràcter social dels pressupostos és la implantació de la renda garantida de ciutadania (RGC), prestació per protegir de la pobresa, establerta a l'article 23 del vigent Estatut i que s'està discutint al Parlament gràcies a una iniciativa legislativa popular (ILP).

més informació »

Segon taller gratuït d'ajuda a persones en situació d'atur

Demà divendres, 20 de gener, a les 16.30 hores, a la seu de CCOO a Barcelona.

més informació »

CCOO impulsa assemblees obertes sobre el futur de les pensions

Des de demà dijous, 19 de gener, a diferents ciutats de Catalunya.

més informació »

CCOO valora positivament el primer Pla d'acreditació i qualificació professionals com a mesura de xoc, però alerta que el 45% de la població activa a Catalunya no té acreditada la seva experiència laboral o formació no formal

Oferta de 7.900 places.

més informació »

Tallers gratuïts d'ajuda a persones en situació d'atur

Els divendres 13, 20 i 27 de gener, a les 16.30 hores, a la seu de CCOO a Barcelona.

més informació »

El blog d'en Joan Carles Gallego: "Insuportables dades d'atur i ocupació, insostenibles polítiques públiques"

El secretari general de CCOO de Catalunya reflexiona sobre les dades d'atur d'aquest inici del 2017.

més informació »

El cos de les dones, territori expropiat

La salut està fortament influïda per l'entorn i les condicions de vida de la ciutadania, resultat no només de decisions individuals, sinó també de condicionants socials, culturals, econòmics o mediambientals. Les dones acostumen a estar en una situació d'oblit per la seva condició de dones, a la qual s'afegeixen altres condicionants, com la classe social, l'edat, l'ètnia, la discapacitat, l'opció sexual…

més informació »

CCOO de Catalunya alerta que el 2016, malgrat la reducció de l'atur, finalitza amb una escassa creació d'ocupació i manté una elevada precarització laboral

Comunicat de premsa de CCOO de Catalunya on el sindicat valora les dades de l'atur registrat de desembre de 2016

més informació »

"Garantir la ciutadania i la renda"

En l'article de Joan Carles Gallego i Camil Ros, publicat a 'El Periódico', el 3 de gener de 2017, es destaca que una assignació econòmica de suficiència permetria dotar de seguretat i llibertat els més vulnerables.

més informació »

La Xarxa d'Acció Solidària (XAS) tanca la campanya de Nadal amb una bona recollida de joguines i material escolar

Promoguda per CCOO de Catalunya.

més informació »

CCOO fa difusió de la campanya en defensa de pensions dignes

Joan Carles Gallego repartirà fulls volants demà dimarts, 20 de desembre, a les 8.30 hores a l'estació de Sants de Barcelona.

més informació »

El blog d'en Joan Carles Gallego: "Solidaritat, primera persona del plural"

El secretari general de CCOO de Catalunya parla de la pobresa i la desigualtat a la nostra societat.

més informació »

Un miler de persones participa en la mobilització per la defensa de l'ocupació, els salaris i les pensions

La majoria dels treballadors i les treballadores reclamem solucions urgents als nostres problemes. Ja no podem esperar més! És per això que un miler de delegats i delegades de CCOO de Catalunya i UGT es van mobilitzar el #15-D a Barcelona i altres ciutats per aconseguir canviar el rumb cap a uns pressupostos que posin en primer lloc les persones, el creixement, l'ocupació de qualitat, les pensions i els salaris dignes.

més informació »

Dejuni per l'aprovació de la proposició de llei sobre la renda garantida de ciutadania

A partir del diumenge, 18 de desembre, a les 9 hores, a la plaça de Sant Jaume de Barcelona.

més informació »

'Catalunya té marge i competències per fer una fiscalitat més progressiva'

Es pot modificar el tram autonòmic de l'IRPF introduint 3 nous trams per a les rendes superiors a 60.000 euros. Es pot actuar amb l'impost de successions per eliminar les rebaixes fiscals fetes a les grans herències. Es pot eliminar el mínim exempt de l'impost de patrimoni, un altre dels regals fiscal fets als grans patrimonis d'aquest país.

més informació »

CCOO reitera la necessitat de diàleg social per assolir un nou acord de Formació Professional (FP) com el de l'any 1999

Per adaptar les condicions laborals a reptes actuals i urgents, com l'abandonament escolar prematur, les necessitats de qualificació de les persones o les relacions amb el teixit productiu.

més informació »

CCOO i UGT es mobilitzen per l'ocupació, els salaris i les pensions

Demà dijous, 15 de desembre, assemblea a la seu de CCOO a Barcelona i manifestació fins a la patronal Foment del Treball.

més informació »

Presentació de les accions per a l'aprovació de la Proposició de Llei sobre la Renda Garantida de Ciutadania

Demà dijous, 15 de desembre, a les 12.00 hores, a l'entrada del Parlament.

més informació »

'Es pot fer ara, per uns pressupostos socials', nou programa de CCOO a Televisió de Catalunya

Nou programa de CCOO a Televisió de Catalunya emès el 10 de desembre de 2016 pel Canal 33.

més informació »

CCOO de Catalunya alerta que la creació d'ocupació té connotacions negatives que impacten sobre les dones i en la qualitat de l'ocupació

Les dones són el 54,6% de tota la població aturada i continuen reduint l'atur a un ritme molt inferior al dels homes.

'Les pensions a debat'

No hi ha reptes en el sistema de pensions públiques que no es puguin solucionar. Cal voluntat política per fer-ho. S'han d'incrementar els ingressos de la Seguretat Social i no retallar les despeses.

El 15 de desembre, defensem l'ocupació, els salaris i les pensions

El dijous 15 de desembre s'han organitzat nombroses mobilitzacions a diverses ciutats de tot l'Estat per reclamar la recuperació d'aquests drets socials i laborals que s'han anat perdent els darrers anys. Amb el lema 'Defensem l'ocupació, els salaris i les pensions', CCOO de Catalunya i la UGT hem organitzat una assemblea a la Sala d'actes del local de CCOO a Barcelona (Via Laietana, 16) a les 5 de la tarda que continuarà amb una manifestació, a les 6, fins a la patronal Foment del Treball.

més informació »

Presentació del llibre 'Educar adolescents… sense perdre la calma'

Dilluns, 12 de desembre del 2016, a les 18 h, a l'Speakers' Corner de l'Espai l'Assemblea de CCOO de Catalunya (Via Laietana, 16, soterrani, Barcelona), tindrà lloc la presentació del llibre: Educar adolescents… sense perdre la calma, de Jaume Funes,