Socioeconomia

CCOO de Catalunya alerta que l'evident pèrdua de poder adquisitiu de la població treballadora ens apropa al llindar de risc de pobresa

Les llars composades d'una sola persona adulta se situen en el llindar de risc de pobresa quan els ingressos nets anuals són inferiors a 10.054€, o el que és el mateix, unes rendes de 837€ nets al mes.

més informació »

'Butlletí d'Actualitat Econòmica i Social' (núm. 12, juliol del 2017)

Publicació periòdica que presenta i valora una selecció d'informacions de temàtica econòmica i social, i hi dona accés.

més informació »

CCOO presenta l'informe 'Una aproximació a la pobresa en el treball'

Dimarts, 11 de juliol de 2017, a la seu del sindicat a Barcelona.

Valoració del Reial decret 694/2017 de formació professional per a l'ocupació

Publicat al BOE, el passat 5 de juliol.

més informació »

CCOO de Catalunya manifesta que la reducció de l'atur també s'explica per l'augment de persones que deixen de cercar feina per desànim, mentre que creix l'ocupació a temps parcial involuntari, sinònim de precarietat i de model de creixement vulnerable

L'escassa cobertura per atur (58,5%) evidencia una manca d'adequació del sistema de prestacions i alerta que continuem immersos en un mercat de treball precari.

més informació »

CCOO es felicita de l'aprovació del text de la Llei de renda garantida de ciutadania en la ponència parlamentària

Ara cal agilitzar els tràmits per tal de que l'aprovi el ple del Parlament abans de vacances, per ser efectiva el 15 de setembre.

més informació »

CCOO reclama al Govern el compliment de l'Acord sobre la renda garantida de ciutadania (RGC) signat amb la Comissió Promotora de la ILP

El text de la Llei que ha enviat el Govern a la ponència parlamentària deixa fora de la protecció de la RGC les persones soles més vulnerables i retalla significativament les prestacions a les famílies que perceben subsidis, ajuts i pensions mínims.

més informació »

CCOO de Catalunya valora positivament la reducció de l'atur, però recorda que el mercat de treball continua sense créixer en sectors d'alt valor afegit ni en ocupació estable i de qualitat, perpetuant un model de creixement vulnerable i precari

Les dades referents a prestacions per desocupació posen de manifest la necessitat urgent de millora del sistema de prestacions per atur per tal de donar resposta a qui no té feina.

més informació »

Butlletí d'Actualitat Econòmica i Social, Núm. 11, Maig de 2017: Elaborat per la Secretaria de Treball, Economia i Estudis de CCOO de Catalunya

Publicació periòdica que presenta, valora i dona accés a una selecció d'informacions de temàtica econòmica i social

més informació »

CCOO de Catalunya reclama més diàleg i més inversions en les polítiques d'ocupació

Cal revertir l'actual precarització del mercat de treball i afavorir la creació neta d'ocupació.

'Lluita Digital' 269. Especial renda garantida de ciutadania

La Comissió Promotora de la ILP de la renda garantida de ciutadania va ratificar divendres, 12 de maig, el preacord assolit amb el Govern per impulsar aquesta vella reivindicació, que va néixer del nostre sindicat l'any 2003. Aquest matí ha tingut lloc l'acte de signatura. El recorregut ha estat llarg. Hi ha molta feina feta, però també en queda molta per fer.

més informació »

CCOO de Catalunya celebra el principi d'acord de creació de la renda garantida de ciutadania a Catalunya

Davant l'anunci de preacord i a l'espera de la validació per part de la Comissió Promotora de la ILP per una Renda Garantida de Ciutadania.

més informació »

CCOO participa en diverses activitats de la 4a Setmana de la Formació Professional (FP) a l'Hospitalet de Llobregat

Del 8 al 12 de maig, per seguir fent visibles els avantatges que té aquesta formació tant per a les persones com per a les empreses.

més informació »

CCOO de Catalunya alerta que la caiguda de l'atur registrat no es tradueix en ocupació i que l'efecte desànim i l'atur de llarga i molt llarga durada continuen explicant part d'aquesta tendència

Es perpetua la reducció de l'atur protagonitzada pels homes, que fa que les dones siguin ja el 55,2% de la població desocupada

més informació »

CCOO alerta que s'incrementa el treball precari i continuem amb uns nivells d'atur insostenibles

El mercat de treball català continua presentant unes taxes elevadíssimes tant de temporalitat (20,8%) com de parcialitat (14,6%) i les dones són les que pitjor parades en surten.

més informació »

CCOO de Catalunya alerta que el mercat de treball segueix amb la mateixa tendència dels últims mesos, amb un clar abús de la contractació temporal i una alta rotació laboral de les persones treballadores

Continua, de manera preocupant, la feminització de la desocupació, ja que les dones pateixen l'atur en major intensitat que els homes, essent més de la meitat de la població aturada.

més informació »

Enquesta sobre opinions i actituds sociopolítiques de l'afiliació de CCOO de Catalunya

Presentada a Barcelona el dilluns 20 de març de 2017.

més informació »

CCOO considera intolerable que la Generalitat deixés de finançar les escoles bressol per pagar les nòmines dels docents de la concertada, que ja havien d'estar pressupostades

Retallades a l'escola bressol al 2012 i 2014.

més informació »

CCOO continua recollint dades de participació a la vaga a tots els sectors de l'educació

Al llarg del matí del dijous 9 de març de 2017, a l'oficina de premsa de CCOO de Catalunya han anat arribant les dades dels professionals dels diferents sectors de l'educació que estan exercint el seu dret de vaga. Recordem que per aquesta vaga estan cridats tot el personal dels centres educatius sostinguts total o parcialment amb fons públics, des de l'escola bressol fins a la universitat.

més informació »

CCOO, amb el Marc Unitari de la Comunitat Educativa (MUCE), convoca vaga demà, 9 de març, contra la LOMCE i les retallades a l'educació

Manifestació a les 12.00 hores des de la Plaça Universitat de Barcelona.

més informació »

CCOO de Catalunya denuncia que les dones redueixen l'atur a un ritme molt més lent que els homes i que són gairebé el 55% de les persones sense feina

La nova contractació registrada és temporal en un 85,2% dels casos, posant de manifest la necessitat de més control per part de la Inspecció de Treball per fer front al frau en la contractació.

CCOO de Catalunya organitza un seminari-taller sobre Formació Professional Dual

Demà dimarts, 28 de febrer, a partir de les 9.30 hores, a la seu del sindicat a Barcelona.

més informació »

Seminari taller sobre formació professional dual

Dimarts, 28 de febrer, a la seu de CCOO de Catalunya a Barcelona.

més informació »

CCOO s'adhereix a la declaració “Les persones i famílies treballadores pobres tenen dret a la renda garantida de ciutadania sense exclusió”

Impulsada per la Comissió Promotora de la RGC.

més informació »

El blog d'en Joan Carles Gallego: "Confrontar la inevitabilitat de l'empobriment per la pujada de preus"

El secretari general de CCOO de Catalunya, Joan Carles Gallego, denuncia la pobresa laboral i social.

més informació »

"Instal·lats en l'atur crònic, la precarietat i l'empobriment", nou article de Joan Carles Gallego en el seu blog

Ja podeu llegir el nou article de Joan Carles Gallego publicat el 5 de febrer del 2017 en el seu blog.

més informació »

CCOO de Catalunya alerta que, tot i la reducció de l'atur, el 2017 s'inicia amb 171.000 persones desocupades més que el 2008

Més de la meitat de les prestacions són de caràcter assistencial, evidenciant la precarització del mercat de treball i la perpetuació de l'atur de llarga durada.

més informació »

Xerrada “Pilars i estructura del sistema educatiu” amb el professor de sociologia Xavier Bonal

Demà dijous, 2 de febrer, a les 17.30 hores, a Barcelona.

més informació »

El blog d'en Joan Carles Gallego: "Protecció i lluita contra la pobresa social i laboral"

El secretari general de CCOO de Catalunya parla de la necessitat de la renda garantida de ciutadania.

més informació »

Tercer taller gratuït d'ajuda a persones en situació d'atur

Demà divendres, 27 de gener, a les 16.30 hores, a la seu de CCOO a Barcelona.

més informació »

CCOO alerta que el 2016, tot i la lleu recuperació, tanca amb unes taxes d'atur insostenibles i uns nivells d'ocupació i activitat molt allunyats del que preveu l'estratègia Europa 2020

Els llocs de treball generats el 2016 són precaris, no requereixen formació, són majoritàriament temporals, molts d'ells a jornada parcial, amb contractes de curta i molt curta durada i amb baixos salaris.

Enquesta de CCOO de Catalunya sobre les pensions

Volem conèixer la teva opinió sobre deu propostes per garantir unes pensions dignes per a tothom, i saber el nivell de suport amb el qual comptem per part dels nostres afiliats i afiliades.