Socioeconomia

Afectació a la declaració de la renda 2020 de les prestacions contributives derivades d'ERTO i de la percepció de l'ingrés mínim vital

Aquest 7 d'abril comença la campanya de la renda 2020 i cal alertar que les persones que hagin percebut prestacions contributives d'atur derivades d'un expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO) poden veure's afectades.

més informació »

Informe de CCOO de Catalunya: Impacte de la COVID-19 en el mercat de treball. Una aproximació a la pobresa en el treball a la província de Barcelona i al conjunt català

En aquest informe hem volgut conèixer l'impacte sense precedents que ha tingut la crisi sanitària originada per la COVID-19 en el mercat de treball a Catalunya i a la província de Barcelona, i com aquest impacte ha incidit en la pobresa en el treball.

MOBILITZEM-NOS. ARA TOCA!

Reclamem al nou Parlament de Catalunya que activi immediatament l'aprovació de pressupostos. Cal reactivar l'economia de Catalunya per mantenir l'ocupació i generar nous llocs de treball de qualitat, reforçar el sistema sanitari i les residències de persones grans o dependents, i protegir 1.700.000 persones del risc de pobresa, ampliant els ajuts i la renda garantida de ciutadania (RGC).

més informació »

CCOO de Catalunya posa en valor la creació de l'Agència Pública de Formació i Qualificació Professional de Catalunya

Després de 2 anys i mig de negociació la recent aprovació dels Estatuts de l'Agència de Formació i Qualificació Professional de Catalunya suposa un avenç important en la integració dels dos subsistemes de formació, inicial i per l'ocupació, i dels serveis que els hi son inherents

més informació »

CCOO alerta que el 2021 s'inicia amb més de mig milió de persones desocupades on només 6 de cada 10 cobren alguna prestació

Catalunya inicia el 2021 amb 508.081 persones desocupades, xifra que evidencia les conseqüències nefastes pel mercat de treball i l'economia resultants de la pandèmia que estem vivint.

Decàleg per una fiscalitat justa davant les eleccions del 14F

Des de la Plataforma per una fiscalitat justa, de la que CCOO de Catalunya forma part, hem creat un díptic especial per a les eleccions del 14F amb diverses propostes fiscals.

Novetats de la Seguretat Social 2021

El document inclou les quantitats tant de les pensions mínimes (jubilació, incapacitat permanent, viudetat, orfandat, a favor de familiars, pensions del SOVI o pensions màximes, pensions no contributives i pensions de classes passives) com de les prestacions familiars i assistencials (contributives o no contributives com l'assignació per fill a càrrec, el pagament per naixement o adopció en famílies nombroses, monoparentals o amb mare amb discapacitat, així com les prestacions de la Llei general de discapacitat o la pensió assistencial o l'IPREM).

més informació »

CCOO alerta de l'augment de l'atur i de la major afectació en els col·lectius més vulnerables amb les ocupacions més precàries

El mes d'octubre deixa veure un mes més, el sotrac que ha suposat l'efecte de la crisi de la COVID-19 sobre el mercat de treball. Catalunya se situa amb més de 484.000 persones desocupades amb una clara incidència entre els joves, les dones i la població immigrant.

més informació »

CCOO alerta que Catalunya supera el mig milió de persones desocupades i que l'augment de l'atur ha estat exclusivament femení per l'efecte devastador de la crisi en ocupacions altament feminitzades

Els resultats de l'Enquesta de Població Activa (EPA) del tercer trimestre de 2020 evidencien que la destrucció d'ocupació precària és la més notable en el context de crisi actual.

més informació »

CCOO de Catalunya alerta que mig any de deflació requereix una acció concertada i immediata en l'àmbit socioeconòmic

Les dades de setembre de l'IPC ens confronten amb una deflació que arrosseguem des del mes d'abril, això és, des del començament de la pandèmia i el seu impacte en el teixit social i econòmic