Altres notícies

CCOO lliura els seus comptes auditats de 2017 a la Sindicatura de Comptes de Catalunya

CCOO ha lliurat avui dimarts, 17 de juliol, els comptes auditats de 2017 de la Confederació Sindical de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya a la Sindicatura de Comptes de Catalunya. No existeix cap obligació legal que ens obligui a lliurar els comptes a la Sindicatura, però les CCOO de Catalunya volem evidenciar la ferma voluntat de transparentar l'origen i la destinació dels recursos de què disposem, per garantir el ple coneixement d'aquests comptes pel conjunt de la societat catalana, així com la disposició a sotmetre la gestió dels recursos a controls públics.

més informació »

Lluita digital 302. CCOO de Catalunya dona llum verda a la signatura de l'Acord interprofessional de Catalunya (AIC)

En aquest número parlem de la signatura de l'AIC, la precarietat al sector turístic, l'economia de plataforma i el postgrau sobre l'anàlisi del capitalisme, entre d'altres temes.

més informació »

CCOO destaca de l'AIC aspectes com l'assumpció de l'acord salarial de l'AENC (Acord estatal de negociació col·lectiva) amb els criteris establerts, la clàusula de revisió salarial i el salari mínim de 14.000 € l'any. També es valoren les mesures pactades contra la bretxa salarial de gènere i pels plans d'igualtat a la negociació col·lectiva a totes les empreses, així com la desconnexió digital, contra la precarietat, la intervenció davant la falsa economia col·laborativa de plataformes i l'aplicació del conveni de sector a les empreses multiservei.

més informació »

Butlletí d'Actualitat Jurídica i Sindical del CERES i del Gabinet Tècnic Jurídic de CCOO de Catalunya (Núm. 46)

Publicació en format electrònic que et dona accés a documentació jurídica i d'interès sindical

més informació »

L'Espai Democràcia i Convivència demana als governs de Catalunya i de l'Estat el restabliment del diàleg i la negociació política

El manifest és una crida per recuperar el diàleg polític, la normalitat democràtica i els drets i llibertats i també demana l'alliberament immediat dels dirigents polítics i socials i el restabliment de les institucions catalanes, entre d'altres.

Et presentem el nou Butlletí Treball, Economia i Societat de CCOO de Catalunya

El primer número del Butlletí inclou un monogràfic sobre el treball en l'economia de plataforma

més informació »

CCOO de Catalunya presenta els resultats d'una enquesta sobre la dimensió de l'economia de plataforma a Catalunya

CCOO de Catalunya ha presentat avui un informe amb els resultats d'una enquesta sobre la dimensió de l'economia de plataforma mitjançant plataformes digitals a Catalunya. L'enquesta ha estat realitzada per CCOO i l'Institut d'Estudis del Treball de la Universitat Autònoma de Barcelona, UAB.

més informació »

Lluita digital 301. Suport de l'afiliació de CCOO de Catalunya als continguts del preacord de negociació col·lectiva (AENC) i de l'Acord interprofessional de Catalunya (AIC)

En aquest número parlem del suport de l'afiliació als continguts del preacord de negociació col·lectiva, l'adaptació del sindicat per lluitar contra les noves formes de precarietat, el principi d'acord sobre el conveni del metall de Barcelona i la Festa del Treball Digne, entre d'altres temes.

més informació »

Més de 4.000 afiliats i afiliades participen en l'enquesta de CCOO de Catalunya sobre els continguts del preacord de negociació col·lectiva (AENC) i de l'Acord interprofessional de Catalunya (AIC)

Cal destacar que mig miler de persones que han participat en l'enquesta han aportat comentaris i suggeriments que seran atesos en els àmbits del sindicat que correspongui en funció de cada tema. El sindicat no pot respondre directament a aquestes aportacions, ja que l'enquesta era anònima.

més informació »

CCOO t'ajuda contra la precarietat. Envia'ns un whatsapp al 689 586 414 i t'assessorarem!

CCOO de Catalunya lluita contra les noves formes de precarietat del nostre mercat de treball. Per fer-ho hem creat un nou departament anomenat Noves realitats del treball i precarietat i una campanya de suport a les persones que pateixen precarietat laboral, posant el sindicat al seu servei mitjançant un contacte gratuït de WhatsApp al 689 586 414

més informació »

CCOO de l'Hospital Josep Trueta de Girona reclama un increment de personal per atendre el nou servei d'urgències

Per una assistència òptima.

més informació »

Seguiment i valoració de la vaga del sector tèxtil

Demà dijous, 19 de juliol, a les 12.00 hores, a Sabadell.

més informació »

La plantilla de Tecnoclinic inicia una vaga parcial davant els canvis que pretén aplicar l'empresa

Faran vaga de 2 hores per torn des del 19 de juliol fins al 3 d'agost per manifestar el seu rebuig als canvis que pretén aplicar la direcció de l'empresa en algunes seccions, amb la implantació d'un quart torn de treball, sense acord amb la representació de la plantilla. CCOO exigim a l'empresa que s'assegui a negociar amb el comitè amb la voluntat d'arribar a un acord que garanteixi les condicions laborals de les treballadores i treballadors i permeti resoldre la situació.

més informació »

Concentració de rebuig a l'esmena 6.777 que retarda al 2024 l'equiparació de les treballadores de la llar al Règim General de la Seguretat Social

Demà dijous, 19 de juliol, a les 19.00 hores, a la Plaça de Sant Jaume de Barcelona.

més informació »

Reunió del secretari general de CCOO de Catalunya, Javier Pacheco, amb el conseller de Treball de la Generalitat, Chakir El Homrani

El sindicat demana alliberar recursos per al correcte desenvolupament de la Renda Garantida de Ciutadania (RGC).

CCOO denuncia l'empresa TESCA SPAIN BARCELONA per vulneració del dret de vaga

Empresa tèxtil de Massanes.

19 de juliol, vaga del sector del tèxtil i la confecció

CCOO entenem que és el moment de recuperar els drets perduts amb la crisi i que un cop superada cal acabar amb els salaris de misèria. No podem permetre que la patronal segueixi precaritzant les condicions laborals de les treballadores i treballadors de les empreses tèxtils, mentre el sector genera treball i riquesa. Per aquesta raó, fa dues setmanes que estem preparant la vaga per garantir l'èxit de la convocatòria, amb una resposta molt positiva fins al moment de les principals empreses del sector del nostre territori.

més informació »

CCOO exigim a Alliance Healthcare la readmissió dels dos acomiadats i que s'assegui a negociar les condicions laborals del col·lectiu de transportistes

En el marc de l'ofensiva sindical que estem duent a terme contra la precarietat laboral, CCOO d'Indústria denunciem la situació que pateix el col·lectiu de treballadors autònoms dependents d'Alliance Healthcare i el conflicte obert davant la falta de reconeixement dels drets d'aquest col·lectiu per part de la companyia, que no vol negociar col·lectivament les seves condicions laborals. Així mateix, denunciem la represàlia que han patit dos d'aquests treballadors, quan han intentat organitzar-se per defensar els drets del col·lectiu de transportistes, ja que la companyia els ha acomiadat.

més informació »

Els treballadors de presons es concentren davant el Departament de Justícia en defensa dels seus drets

Al·leguen que Justícia no dona solució a les reivindicacions del col·lectiu penitenciari.

més informació »

Manca de personal mèdic a medicina interna per a la cobertura de les vacances a l'Hospital Universitari de Santa Maria de Lleida

Ràtio insuficient per atendre els pacients.

més informació »

CCOO de Catalunya s'ha entrevistat amb Jordi Puigneró, conseller de Polítiques Digitals i Administració Pública de la Generalitat

Urgència de la recuperació de salaris i condicions per als treballadors i treballadores dels serveis públics, començant pel retorn de les pagues retingudes el 2013 i el 2014; cal una llei de la funció pública a Catalunya i una veritable política de personal.

més informació »

L'associació Socors Popular Francès convida 10 nens i nenes de famílies catalanes amb risc d'exclusió a colònies d'estiu a França

Coordinació de la Xarxa d'Acció Solidària (XAS), Fundesplai - Fundació Catalana de l'Esplai i l'Associació Catalana per la Pau (ACP).

Reunió entre CCOO i el Grup Municipal d'ERC a l'Ajuntament de Barcelona

Avui divendres, 13 de juliol.

més informació »

Segueix en marxa la vaga indefinida convocada per CCOO a ESK i Transportes Vía Augusta

A partir del 16 de juliol i del 18 de juliol.

més informació »

Unai Sordo, secretari general de CCOO, i Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya, visiten la seu d'Òmnium Cultural

Avui divendres, 13 de juliol, a les 16.30 hores.

més informació »

Signat el principi d'acord sobre el Conveni del metall de Girona

CCOO d'Indústria valorem positivament el principi d'acord, ja que recull els principals objectius que ens havíem marcat en aquesta negociació i ha estat validat per unanimitat per la nostra representació i afiliació del sector en les assemblees informatives prèvies a la signatura.

més informació »

CCOO valorem molt positivament el principi d'acord sobre el Conveni del metall de Tarragona

La pressió de la vaga de 24 hores al sector del metall de Tarragona prevista aquest mes de juliol, ha permès desbloquejar les negociacions del conveni sectorial. Hem aconseguit incorporar una clàusula que garanteix que no hi haurà compensació ni absorció dels increments durant la vigència del conveni, de manera que els increments seran reals, una qüestió que per a nosaltres era fonamental per poder tancar un acord.

més informació »

Per a CCOO de Catalunya, el nou Acord interprofessional de Catalunya (AIC) és una eina que frena l'empobriment adquisitiu dels treballadors

Valoració de les dades de l'IPC de juny de 2018.

Desconvocada la vaga de Transportes Flix

Després d'un acord de negociació al Tribunal Laboral de Catalunya.

més informació »

CCOO arriba a un acord amb Televida, Servicios Sociosanitarios, SLU, i desconvoca la vaga

Després d'una mediació al Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya.

més informació »

El Comitè Confederal de CCOO de Catalunya dona llum verda a la signatura de l'Acord Interprofessional de Catalunya (AIC)

El Comitè Confederal de CCOO de Catalunya ha valorat en la reunió d'avui que el contingut de l'Acord Interprofessional de Catalunya (AIC) negociat amb Foment, PIMEC, FEPIME i UGT respon als objectius aprovats en l'últim Congrés, de recuperació salarial, més igualtat i d'eradicació de la precarietat.

més informació »

Vaga indefinida a les empreses de transport Via Augusta i ESK, que realitzen el servei per a Air Liquide Espanya

Els treballadors/es de les empreses de transport de mercaderies perilloses Via Augusta i ESK, que realitzen el servei al grup industrial Air Liquidi Espanya als centres de treball de Sant Adrià de Besòs i Martorell, aniran a la vaga indefinida a partir del dia 16 de juliol de 2018.

més informació »

CCOO de Sanitat de Lleida demana al delegat territorial de Salut que analitzi les ràtios de personal del centre sociosanitari Jaume Nadal Meroles

Hospital situat a Lleida.

més informació »

Les organitzacions patronals i sindicals més representatives arriben a un preacord en la negociació de l'Acord Interprofessional de Catalunya (AIC)

Escenari d'estabilitat i de modernització de la negociació col·lectiva.

més informació »

La Federació de Construcció i Serveis de CCOO de Catalunya valora positivament el preacord en el Conveni de la Fusta de Girona

Augment salarial del 2,50% per any.

més informació »

L'Agrupació de Personal Penitenciari de CCOO aclareix algunes qüestions publicades sobre les presons catalanes i els seus professionals

Davant d'afirmacions que han fet diversos mitjans de comunicació sobre les presons catalanes i les persones que hi treballem, l'Agrupació de Personal Penitenciari de CCOO ens dirigim a l'opinió pública, a les organitzacions polítiques i socials i a la Generalitat de Catalunya per aclarir algunes qüestions.

Vaga a l'empresa Transports Flix d'Esparreguera

La representació legal dels treballadors i treballadores de Transportes Flix ha convocat vaga els dies del 16 al 20 de juliol de 2018. La negativa de l'empresa que el nostre assessor de CCOO estigui a les reunions de negociació ha portat a un carreró sense sortida, que el conjunt de la plantilla no està disposat a acceptar.

més informació »

CCOO suspèn la vaga de l'empresa de teleassistència Televida

La Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya i el Comitè de Vaga de l'empresa Televida Servicios Sociosanitarios SLU, han desconvocat la vaga, en espera de la mediació que es produirà el proper dilluns dia 9 de juliol, a les 11 hores, al Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya.

més informació »

CCOO organitza l'acte “Temps de vida, temps laboral i temps social” del 5è Congrés de les Dones del Baix Llobregat

Demà divendres, 6 de juliol, a les 11 hores, a la seu del sindicat a Cornellà (Ctra. d'Esplugues, 68).

més informació »

Els comitès d'empresa de TVC i Catalunya Ràdio compareixen a la Comissió de Control del Parlament

Demà divendres, 6 de juliol.

més informació »

CCOO dona suport a les mobilitzacions convocades pel personal de Claro Sol dels hotels de PortAventura

Concentracions per als dies 6, 9, 13, 16, 20, 23, 27 i 30 de juliol.

més informació »

L'Espai Democràcia i Convivència fa una crida a recuperar el diàleg polític i la normalitat democràtica

Presentació de manifest, dijous 5 de juliol a les 11 h a la seu de la CONFAVC.

més informació »

CCOO reclama a la consellera de Salut, Alba Vergés, acabar amb les llistes d'espera i millorar les condicions laborals del personal sanitari que es troba a límit en el seu esforç

En la reunió que està tenint lloc aquesta tarda.

més informació »

CCOO, per unes festes lliures d'agressions masclistes

Proximitat del Chupinazo, inici de les festes de San Fermín de Pamplona.

més informació »

CCOO adverteix que sense solucions hi haurà més mobilitzacions a Correos

Tres vagues generals a fi d'any.

més informació »

L'assemblea del tèxtil i la confecció de CCOO d'Indústria de Catalunya insta la mesa de negociació del conveni a convocar una vaga sectorial

Treballadores i treballadors del sector del tèxtil i la confecció de Catalunya fan una crida a la vaga sectorial el proper 13 de juliol com a resposta a la darrera proposta de la patronal a la mesa de negociació, una proposta que incompleix allò acordat en l'AENC. No podem permetre aquesta doble moral de no respectar allò que defensen per als convenis quan ho han d'aplicar en el del seu sector, i hem de dir ben alt a la mesa que aquesta proposta no està en la línia de les nostres reivindicacions i ens aboca al conflicte.

més informació »

La UPEC dedica la seva XIV edició al futur del treball

En aquesta edició de la UPEC es parlarà àmpliament sobre els temes relacionats amb els drets del treball i les polítiques públiques, la precarització, el paper dels sindicats i les pensions, que són alguns dels aspectes que hi ha al damunt de la taula. També es tractarà l'amenaça a les llibertats o els murs que avui han de saltar els joves, entre d'altres.

més informació »

CCOO i UGT convoquem vaga de 24 hores al sector del metall de Tarragona per exigir el desbloqueig del conveni sectorial

Davant la impossibilitat d'avançar en la consecució d'un acord per la manca de voluntat negociadora de la patronal, CCOO i UGT incrementen la mobilització amb la convocatòria d'una jornada de vaga de 24 hores al sector del metall de la província de Tarragona el proper 13 de juliol.

més informació »

Reunió de CCOO de Catalunya amb Alba Vergés, consellera de Salut de la Generalitat

Demà dimecres, 4 de juliol, a les 16.00 hores, al Departament de Salut (Travessera de les Corts, 131, Barcelona).

més informació »

Davant la campanya turística d'estiu, CCOO denuncia que continua la dualitat de beneficis empresarials i precarietat laboral

L'informe realitzat per CCOO sobre les dades turístiques dels anys 2013 al 2018 confirma la situació precària en què es troben les persones treballadores, on l'ocupació està quasi deu punts per sota del creixement de l'activitat i els salaris en menys de la meitat del rendiment per habitació.

més informació »

CCOO alerta que la recuperació del mercat de treball s'alenteix, es precaritzen les condicions de treball i la desprotecció per atur se situa en un elevat 39%

És alarmant que el 57,6% del total de persones en situació de desocupació siguin dones.

més informació »

CCOO anuncia noves mobilitzacions a Correos

Concentració demà dimecres, 4 de juliol, a les 12.00 hores, davant la Delegació de Govern a Catalunya (c/Mallorca, 278, Barcelona).

més informació »

XIV edició de la Universitat Progressista d'Estiu de Catalunya (UPEC)

Dies 4, 5 i 6 de juliol, a la Sala Brigades Internacionals d'UGT a Barcelona (Rambla Santa Mònica, 10).

Vaga indefinida a Televida Servicios Sociosanitarios

Concentracions a partir de demà dimarts, 3 de juliol

més informació »

Jornada "Responsabilitat social i objectius de desenvolupament sostenible: nous camins en l'acció del sindicat"

Demà dimarts, 3 de juliol, a partir de les 9.45 hores, a la seu del sindicat a Barcelona.

més informació »

Impartició del Mòdul C de coneixements de la societat catalana a la seu de CCOO de Catalunya adreçat a treballadores de la llar estrangeres internes

La formació es desenvoluparà quatre diumenges a la tarda durant el mes de juliol.

més informació »

CCOO de Catalunya fa una crida a participar en la manifestació unitària contra l'LGTBIfòbia que tindrà lloc a Barcelona

Demà dissabte, 30 de juny, en el marc del Dia de l'Orgull LGTBI i amb la participació de Javier Pacheco, secretari general del sindicat.

més informació »

Javier Pacheco participa en la III Escola d'Estiu de Federalistes d'Esquerres i Economistes davant la Crisi

Es celebra demà dissabte, 30 de juny, a la sala d'actes de la seu de CCOO de Catalunya.

més informació »

La Inspecció de Treball dona la raó a CCOO per la denúncia interposada contra la cadena Hooters per faltar a la dignitat de les seves treballadores

El sindicat té activa la campanya “Cos sí, cosa no” contra la cosificació de les dones i la discriminació.

Ruptura de les negociacions del Conveni de marroquineria de Catalunya

CCOO lamentem la manca de voluntat de la patronal per avançar en les negociacions, amb una proposta d'augment de la jornada laboral en 60 hores més per any i uns increments salarials molt per sota de la proposta de l'AENC i sense clàusula de garantia salarial. L'actitud de la patronal ens aboca irremeiablement al conflicte. En aquest escenari, la pròxima setmana convocarem la nostra representació sindical i les treballadores i treballadors del sector a una assemblea per explicar-los la situació de ruptura de les negociacions i preparar un calendari de mobilitzacions al sector.

més informació »

Vaga indefinida a Acciona Facility Services, encarregada del manteniment a Bayer

Com a conseqüència de la pèrdua de 6 llocs de treball, el Sindicat Intercomarcal de Construcció i Serveis de CCOO del Baix Llobregat - Alt Penedès - Anoia - Garraf convoca vaga indefinida a partir de demà 29 de juny a Acciona Facility Services, que presta serveis de manteniment a l'empresa Bayer. A les 12 hores està convocada una concentració davant l'empresa Bayer de Sant Joan Despí, fins a les 14 hores.

més informació »

CCOO exigim garanties de futur per als treballadors i treballadores del Grup Codorníu

El Comitè d'Empresa i CCOO del Grup Codorníu han demanat una reunió de caràcter urgent a la direcció del grup perquè aquesta compleixi amb la seva obligació d'informar la representació dels treballadors i treballadores sobre aquesta operació de venda, i per exigir que aquesta es faci amb garanties per a les treballadores i treballadors del grup. En aquest sentit, la federació CCOO d'Indústria, juntament amb CCOO del Grup Codorníu, vetllarem perquè així sigui.

més informació »

CCOO del Vallès Occidental i la Catalunya Central organitza demà una assemblea de delegats i delegades a Sabadell amb la negociació col·lectiva i la situació política com a eixos centrals

La Fira de Sabadell (pl. de la Sardana, 7, Sabadell) acollirà demà divendres, 29 de juny, una assemblea general de delegats i delegades de CCOO del Vallès Occidental i la Catalunya Central.

més informació »

S'assoleix un preacord de condicions laborals per a la plantilla de l'Ajuntament de Barcelona

Després de més de 20 hores de negociació, els tres sindicats majoritaris, CCOO, UGT i SAPOL, constituïts en plataforma unitària, han signat amb l'Ajuntament de Barcelona un preacord de condicions laborals, que possibilitarà un nou acord de condicions laborals fins a l'any 2020.

més informació »

Construcció i Serveis de CCOO de Catalunya fa una valoració positiva del Conveni col·lectiu de la construcció de la província de Tarragona, signat ahir 27 de juny

Després d'anys durs i difícils per als treballadors i treballadores del sector, fruit de la pèrdua d'ocupació i inestabilitat en el sector de la construcció, amb la signatura d'aquest conveni els treballadors i treballadores de la construcció a Tarragona tornem a recuperar condicions laborals i salarials.

més informació »

Davant l'anunci d'un nou acord de Govern que tornarà a deixar en suspens el dret dels funcionaris i les funcionàries a gaudir de la reducció de dues hores lectives dins del seu horari laboral a partir del curs vinent, els sindicats amb representació a la mesa sectorial (USTEC-STEs, CCOO, ASPEPC-SPS i UGT) convoquen tots els delegats i les delegades sindicals, així com a tot el professorat afectat per aquesta nova retallada de drets, a una concentració davant del Departament d'Ensenyament el proper divendres 29 de juny, a les 11h.

més informació »

S'arriba a un principi d'acord sobre el conveni del metall de Barcelona

L'acord arriba després de vuit reunions de negociació i d'haver mantingut el sector en tensió sostinguda, la qual cosa ens ha permès trencar la dinàmica de paralització de les negociacions de la patronal i fiançar les nostres propostes de recuperació i repartiment de la riquesa que generem les persones treballadores, ampliació de drets i desenvolupament de mesures d'igualtat, entre altres.

CCOO lamenta la mort de la companya Concha Hernández

Secretària d'Organització i representant de CCOO a Port Aventura des de fa anys, compartia vida i militància amb el company Manolo Fages Marta, secretari general de la Federació de Serveis a la Ciutadania, i amb la filla de tots dos Laura Fages Hernández, secretària de Comunicació i Joventut de la Unió Intercomarcal de les Comarques Tarragonines.

més informació »

CCOO de Catalunya reitera al conseller d'Ensenyament, Josep Bargalló, el compromís del sindicat amb l'escola catalana i li exposa la necessitat d'erradicar la segregació escolar

CCOO de Catalunya s'ha entrevistat amb Josep Bargalló , Conseller d'Ensenyament del govern de Catalunya, en el marc de trobades del sindicat amb el nou Govern de Catalunya. Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya, li ha reiterat el compromís de CCOO amb l'escola catalana i li ha exposat la necessitat d'eradicar la segregació escolar i els efectes socials i acadèmics que té

més informació »

CCOO de Catalunya planteja al vicepresident de la Generalitat, Pere Aragonès, mesures per construir un futur econòmic dinàmic, responsable socialment i sostenible

CCOO de Catalunya s'ha entrevistat aquesta tarda amb Pere Aragonès, Conseller d'Economia i Hisenda i vicepresident del govern de Catalunya, en el marc de trobades del sindicat amb el nou Govern de Catalunya. Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya li ha plantejat les propostes de CCOO per construir un futur econòmic dinàmic, responsable socialment i sostenible que descansi en tres eixos d'actuació

més informació »

CCOO de la Diputació de Barcelona torna a mobilitzar-se en defensa de les seves condicions laborals

Demà dijous, 28 de juny, a les 11.30 hores, el personal de la Diputació de Barcelona està convocat a concentrar-se davant la seu principal de la Diputació de Barcelona (Rambla de Catalunya, 126, Barcelona), pels sindicats CCOO, CGT i UGT. Aquesta concentració s'emmarca dins d'un procés de mobilització sostinguda que s'està portant a terme des de fa ja 10 mesos.

CCOO lamenta la mort del company Jose Carlos González Anaya

Hem estat informats de la mort del nostre company Jose Carlos Gonzàlez Anaya, conegut com “Carlitos”, el passat dissabte dia 23 de juny, després d'una llarga malaltia.

més informació »

S'inicia una vaga de quatre hores per torn durant dues setmanes a l'empresa LAMIGRAF de l'Ametlla del Vallès

Ahir a la tarda, després d'un últim intent mediador al Tribunal Laboral de Catalunya els treballadors i treballadores de l'empresa LAMIGRAF de l'Ametlla del Vallès, impressora de paper decoratiu per la industria del moble, van iniciar una vaga de 4 hores per torn durant dos setmanes (de 8 a 12, de 16 a 20 i de 0 a 4).

més informació »

El Sector Ferroviari de CCOO i el Comitè d'Empresa de Metro de Barcelona convoquen una concentració contra les agressions a treballadors i els actes vandàlics contra instal·lacions i trens

Demà dijous, 28 de juny, el sector ferroviari de CCOO de Catalunya, amb el suport del comitè d'empresa de Metro, han convocat una concentració a les 10 hores a la plaça de Sant Jaume de Barcelona per protestar contra les agressions que estan patint en els darrers mesos els treballadors i les treballadores de les empreses ferroviàries, per part de grup violents de grafiters i viatgers sense bitllet.

més informació »

CCOO convoca vaga indefinida al sector de la teleassistència de Catalunya a partir del 3 de juliol

El comitè d'empresa de Televida, sector teleassistència de Catalunya, ha convocat una vaga indefinida per al proper dia 3 de juliol de 2018, arran de diversos motius: males condicions laborals (salaris molt baixos, ritmes desorbitats que està comportant l'obertura d'expedients disciplinaris dels professionals, acomiadaments en alguns casos), empitjoraments de la qualitat del servei des de l'any 2013, pèrdua de personal

més informació »

CCOO de Catalunya impulsa diverses accions amb motiu del Dia per a l'Alliberament LGTBI

Demà, 28 de juny, és el Dia per a l'Alliberament LGTBI i amb motiu d'aquesta celebració, al matí, a les 12 h, a la seu de CCOO (Via Laietana, 16, Barcelona), es farà la presentació del nou full d'afiliació al sindicat per part de l'àmbit LGTBI de CCOO de Catalunya i la lectura del manifest del Dia de l'Orgull LGTBI.

més informació »

CCOO organitza la jornada "Dret a la salut i model sanitari públic. Recuperar, millorar, avançar"

Es farà demà a la sala d'actes de la seu del sindicat a Barcelona (Via Laietana, 16, planta baixa), amb la presentació a càrrec de M. Àngels Rodríguez, responsable de Comunicació de la Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya; la taula rodona (10.20 hores) “Sanitat pública i d'accés universal. Quin model cal i quines inversions són necessàries?”, i treball en grups (12.00 hores). Després de les conclusions (13.00 hores), es farà la cloenda (13.30 hores) amb Alba Vergés, consellera de Salut de la Generalitat de Catalunya; Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya, i Ana Rosa Sevillano, secretària general de la Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya.

més informació »

Les treballadores de l'empresa Optima a Olesa de Montserrat es mobilitzen contra la precarització de les seves condicions econòmiques i contractuals

Les treballadores de l'empresa Optima, que fa la neteja de les escoles i les dependències municipals d'Olesa de Montserrat, han fet sis jornades de mobilitzacions per l'incompliment, per part de l'empresa, de la política de contractació, que fins avui s'ha mantingut amb diferents contractes. Aquesta situació ha precaritzat molt les condicions contractuals i econòmiques d'aquestes treballadores.

més informació »

CCOO exigeix al nou conseller d'Ensenyament el retorn de les dues hores lectives per a persones majors de 55 anys

En la resolució que recull els criteris de confecció de plantilles per al curs 2018-2019 el departament no ha inclòs la cobertura de la reducció de les dues hores lectives als majors de 55 anys. La Federació d'Educació de CCOO recorda que aquest dret es va aconseguir en l'acord del 2005 que va signar CCOO en solitari.

més informació »

Mor el sindicalista de CCOO Manuel García Murillo, referent del sector del comerç i l'hostaleria

Sindicalista històric i treballador de Casinos de Catalunya, va tenir diferents responsabilitats al sindicat i va ser durant tres mandats secretari general de la Federació de Comerç i Hostaleria. Murillo ha deixat una empremta inesborrable a la nostra organització.

més informació »

27a Escola d'Estiu de CCOO de Catalunya: “Noves formes de treball i precarietat laboral. Resposta sindical”

Tractarà el tema dels canvis tecnològics que s'estan produint en la nostra societat, i com aquests afecten les formes de treball i de relacionar-nos, però també com això afecta les condicions laborals i la forma d'abordar aquests canvis des de la vessant sindical.

més informació »

CCOO organitza la seva 27a Escola d'Estiu, dedicada a les noves formes de treball i precarietat laboral

Dilluns 25 i dimarts 26 de juny, al Neàpolis de Vilanova i la Geltrú (rambla Exposició, 69).

més informació »

CCOO de Catalunya consulta la seva afiliació sobre els continguts dels possibles acords de negociació col·lectiva: AENC i interprofessional de Catalunya (AIC)

En els propers dies es podrien aconseguir dos importants preacords, tant a la taula de negociació de l'AENC ( Acord Estatal de Negociació Col·lectiva) com a la de l'AIC ( Acord Interprofessional de Catalunya), després d'un procés d'assemblees i mobilitzacions que han tingut lloc paral·lelament a la negociació. En aquest sentit, CCOO de Catalunya enviarà avui una enquesta a la seva afiliació

més informació »

La Federació d'Educació de CCOO denuncia que el Departament d'Ensenyament nega els recursos per impulsar la formació professional (FP) el curs 2018-2019

Davant la política de retallades.

més informació »

CCOO de Catalunya exigeix mesures politicoeconòmiques per erradicar la desigualtat social

Valoració de dades de pobresa i desigualtat.

A partir del 29 de juny.

més informació »

CCOO emplaça al Departament d'Ensenyament a retirar el Decret de provisió de llocs de treball i negociar-ne un de nou

Per arbitrària i poc transparent.

més informació »

Treball torna a sancionar Eurest després d'obligar l'empresa a transformar 17 contractes d'obra i servei en frau de llei a fixos discontinus

El Departament de Treball ha tornat a sancionar Eurest després d'obligar l'empresa a transformar 17 contractes d'obra i servei en frau de llei a fixos discontinus. Aquest fet és conseqüència d'una denúncia tramitada per CCOO Girona davant la negativa de l'empresa a parlar amb el comitè d'empresa.

més informació »

CCOO i UGT de Catalunya denuncien la postura adoptada per la patronal en la taula negociadora del Conveni de la construcció de la província de Barcelona

Pretenent deixar sense conveni d'aplicació a prop de 90.000 treballadors i treballadores del sector, el proper mes d'octubre.

més informació »

El Tribunal Suprem dona la raó a CCOO i entén que l'aplicació del pacte d'estadis a l'ensenyament concertat discrimina les dones amb reducció de jornada per cura d'infant

Desestima el recurs presentat pel Departament d'Ensenyament.

més informació »

CCOO organitza una jornada sobre xecs servei i el treball de la llar i les cures

Demà divendres, 22 de juny, a partir de les 10 h, al Palau Macaya de Barcelona (Pg. de Sant Joan, 208).

més informació »

CCOO a Makro Badalona convoca vaga per reclamar la recuperació de drets laborals sostrets per imposició

Demà divendres, 22 de juny.

CCOO demana incrementar urgentment les tripulacions mínimes a Salvament Marítim

Després de l'augment de l'arribada d'emigrants per mar (aproximadament 19.000 el 2017 front a 4.300 el 2015), el sindicat exigeix que es revisin les tripulacions mínimes perquè es pugui prestar el servei amb totes les garanties.

més informació »

CCOO de Catalunya reclama la necessitat de disposar d'un sistema comú europeu d'asil

Amb motiu del Dia Mundial del Refugiat, 20 de juny.

més informació »

CCOO convoca vaga indefinida en el sector de teleassistència de Catalunya

El comitè d'empresa de Televida, sector teleassistència de Catalunya, ha convocat una vaga indefinida per al proper dia 28 de juny de 2018, arran de diversos motius: males condicions laborals (salaris molt baixos, ritmes desorbitats que està comportant l'obertura d'expedients disciplinaris dels professionals, acomiadaments en alguns casos), empitjoraments de la qualitat del servei des de l'any 2013, pèrdua de personal

més informació »

Els delegats i delegades del metall de Tarragona exigeixen a la patronal que desbloquegi la negociació del conveni provincial del sector

L'immobilisme de la patronal APEMTA ens han portat un punt mort en les negociacions del Conveni de la indústria siderometal·lúrgica de la província de Tarragona, davant la impossibilitat d'avançar en la consecució d'un acord, que ens aboca irremeiablement al conflicte. Aquest dimecres farem una concentració davant la seu de la patronal per exigir-li un canvi de plantejament que permeti desbloquejar la negociació del conveni.

més informació »

CCOO valora positivament les mesures aprovades ahir per l'Ajuntament de Barcelona que milloren el dret a un habitatge digne

Destinació d'un 30% de les noves promocions a habitatge assequible.