Altres notícies

Informe 'Rodalies de Catalunya, un tren per a la classe treballadora'

Presentat en roda de premsa el dimecres 19 de setembre de 2018.

Renda garantida de ciutadania

La Generalitat ha posat en marxa el telèfon d'informació 900 400 012 i el web www.rendagarantida.gencat.cat on es pot obtenir informació i demanar cita prèvia. Si tens dubtes, a CCOO t'oferim atenció al correu electrònic rendagarantida@ccoo.cat.

més informació »

CCOO demana agilitzar la implementació de la renda garantida de ciutadania

CCOO tornem a denunciar públicament les diferents problemàtiques que es pateixen a les oficines de treball del Servei Públic d'Ocupació de Catalunya (SOC) a les quals cal afegir les derivades de la valoració renda garantida de ciutadania i dels processos en la seva tramitació que s'estan duent a terme sense una adequada organització del treball, amb manca de personal i d'eines que dificulten l'adequada aplicació de la prestació a més d'impactes negatius sobre la salut del personal treballador.

més informació »

CCOO reclama una Catalunya inclusiva, plural i amb drets en la Diada de l'11 de Setembre

Com és tradicional cada any, CCOO de Catalunya participarà en els actes de la Diada Nacional de Catalunya, el proper 11 de Setembre. I un cop més ho farà amb UGT i altres entitats que ens acompanyen en la reivindicació “Per una Catalunya inclusiva, plural i amb drets”, amb les quals es realitzarà la tradicional ofrena floral al monument de Rafael Casanova

'Recerca sota mínims', programa núm. 253 de CCOO a Televisió de Catalunya

Programa número 253, emès el 8 de setembre del 2018 pel Canal 33

més informació »

Es constitueix la Comissió Sectorial de Serveis Públics de Transport de Viatgers per Carretera de Catalunya

Amb participació dels sindicats representatius.

més informació »

CCOO organitza un acte sobre la mobilitat amb perspectiva de gènere i la seguretat de les dones treballadores

El sindicat participa activament en la Setmana Europea de la Mobilitat.

més informació »

CCOO signa l'acord que possibilita l'increment retributiu de 2018 i cobrar el 100% del salari en tots els casos de baixa per IT al personal de la Generalitat

En la reunió d'avui de la Mesa General de Negociació dels Empleats Públics de la Generalitat, CCOO ha signat l'acord a què s'ha arribat per fer efectiu l'increment salarial del 2018 i que possibilita, a més, cobrar el 100% del salari en tots els casos de baixa per IT.

Festa del Treball Digne

CCOO de Catalunya celebrarà, un any més, una nova edició de la tradicional Festa del Treball Digne. Serà el dissabte 6 d'octubre, a la plaça de la Cultura de l'Hospitalet de Llobregat (on hi ha el Centre Cultural Bellvitge - Gornal). Es tracta d'una jornada festiva i reivindicativa que s'ha consolidat com un lloc de trobada de la gent de CCOO de tot Catalunya i que, enguany, coincidirà amb la Jornada Mundial pel Treball Digne, que es commemora el dia 7 d'octubre.

més informació »

Presentació del llibre: 'De la Guerra Civil española al Frente Amplio de Uruguay', de Carlos Bouzas

Amb motiu de la presentació a Barcelona del llibre De la Guerra Civil española al Frente Amplio d'Uruguay, l'autor Carlos Bouzas, sindicalista i polític, un dels constructors del Frente Amplio tindrà lloc un debat sobre la via uruguaiana al poder.

més informació »

'Lluita Digital 305': CCOO demana agilitzar la implementació de la renda garantida de ciutadania, un any després de la seva posada en marxa

En aquest número parlem de la renda garantida de ciutadania, la setmana de la mobilitat, la Diada de l'11 de Setembre i la Festa del Treball Digne, entre altres temes.

més informació »

CCOO assistirà demà a la reunió de la Mesa General de Negociació de la Generalitat i convoca concentració de delegats i delegades

Demà dimarts 18 d'octubre, coincidint amb la reunió de la Mesa General de Negociació dels Empleats Públics de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, CCOO ha convocat concentració de delegats i delegades sindicals de la Generalitat

més informació »

CCOO explica a Vilanova la seva proposta per reforçar la democràcia, la convivència i la cohesió social

Enguany a la Setmana Cultural de CCOO del Baix Llobregat, Alt Penedès, Anoia i Garraf, volem refermar la idea que els problemes de la gent treballadora són la nostra primera preocupació, que apostem per ser un vehicle de diàleg en la resolució del conflicte polític existent a Catalunya i que tenim molt present la nostra visió internacionalista.

més informació »

CCOO acull un curs pilot de formació dins del marc del projecte europeu TRANSFORMERS, sobre cadenes de subministrament sostenibles

Del 18 al 20 de setembre, CCOO de Catalunya i la seva secretaria d'Internacional i Cooperació acollirà el seminari internacional ‘Cadenes de subministrament sostenible: instruments per sindicalistes i membres de comitès d'empresa europeus (CEE)'. El curs comptarà amb la presència de sindicalistes d'Espanya, Itàlia, Bulgària, Romania i Turquia, que compartiran coneixements i experiències sobre els instruments sindicals existents per transformar les cadenes de subministrament, per tal que esdevinguin més transparents i més responsables socialment

més informació »

CCOO de Catalunya condemna l'assassinat d'una dona a Barcelona a causa de la violència masclista i recorda el seu ferm compromís per a la seva erradicació

CCOO de Catalunya condemna l'assassinat masclista d'una dona a Barcelona i, novament, expressa el seu rebuig a una violència que encara avui s'exerceix vers les dones només pel fet de ser dones.

Setmana Europea de la Mobilitat, 2018

CCOO de Catalunya ha organitzat diversos actes amb motiu de la Setmana Europea de la Mobilitat per promoure un transport més saludable, sostenible i segur, i que aquest any se celebra del 16 al 22 de setembre amb el lema "Combina i mou-te".

més informació »

Fa 10 anys de la caiguda de Lehman Brothers, i CCOO de Catalunya reclama més regulació, supervisió i control per un sector financer al servei de l'economia real

Aquest 15 de setembre farà 10 anys de la fallida de Lehman Brothers i d'un col·lapse financer que va sacsejar els fonaments de l'economia global i va arrossegar l'economia espanyola i catalana a una crisi que va eixamplar les desigualtats social i econòmica. La gran recessió s'ha traslladat a l'economia dels treballadors i treballadores, mitjançant la pèrdua de poder adquisitiu i l'afebliment del marc laboral, la minva en la qualitat dels serveis públics dins la lògica de les retallades, i l'augment de les desigualtats socials.

19è Premi de Poesia de Tardor

La Federació de Pensionistes i Jubilats de CCOO de Catalunya organitza el 19è Premi de Poesia de Tardor - Memorial José López García, obert a qualsevol persona jubilada, prejubilada o pensionista, estigui afiliada o no a CCOO, que no hagi estat guardonada en les dues edicions anteriors del Premi de Poesia de Tardor.

més informació »

CCOO de Catalunya reclama una política energètica al servei del país i no de les corporacions privades

A Catalunya, l'IPC interanual de l'agost se situa en el 2,2%, una dècima per sota de l'IPC anterior i al mateix nivell que l'indicador estatal (2,2%). Aquesta tendència inflacionista es deu a l'acceleració dels preus de l'energia (electricitat i combustibles). Els béns i serveis que més s'han encarit han estat el transport (5,4%), la vivenda (4,2%), les comunicacions (2,4%), els aliments i begudes no alcohòliques (2,0%), les begudes alcohòliques i tabac (2,0%) i els hotels,cafès i restaurants (1,4%). Només l'oci i la cultura ha vist caure els preus (-0,9%).

més informació »

Com és tradicional cada any, CCOO de Catalunya participarà en els actes de la Diada Nacional de Catalunya, demà 11 de Setembre. I un cop més ho farà amb UGT i altres entitats que ens acompanyen en la reivindicació: “Per una Catalunya inclusiva, plural i amb drets”, amb les quals es realitzarà la tradicional ofrena floral al monument de Rafael Casanova

més informació »

Desconvocada la vaga a Indra BPO per haver signat un acord que recull mesures favorables davant el trasllat de seu

La representació sindical de CCOO dels centres del c/Tanger i c/Badajoz de Barcelona, han signat en el TLC (Tribunal Laboral de Catalunya) un acord amb la direcció d'Indra BPO que recull reivindicacions favorables pel conjunt de la plantilla per afrontar el trasllat a Sant Joan Despí, que està previst iniciar-se el proper mes d'octubre.

més informació »

Lluita digital 304. Participació de CCOO de Catalunya en la Diada Nacional de Catalunya

En aquest número parlem de la participació de CCOO de Catalunya en els actes de la Diada Nacional de Catalunya, la signatura de l'AIC al Palau de la Generalitat, la presentació de la memòria del CITE del primer semestre de 2018 o de la nova guia de becaris elaborada per Acció Jove, entre d'altres temes.

Mor l'històric fundador de CCOO de Catalunya, Josep Maria Folch i Torres

Ell va formar part dels 300 sindicalistes que van participar en la històrica assemblea a l'Església de Sant Medir de Barcelona, el 20 de novembre de 1964, que va significar la fundació del nostre sindicat.

més informació »

CCOO es concentrarà davant de Burger King per denunciar els trasllats, els acomiadaments i la repressió sindical

El proper dijous 13 de setembre CCOO convoca una concentració de 10 a 12 hores, davant de Burger King, a l'Auditori del CCIB (Centre de Convencions Internacionals de Barcelona), a plaça de Willy Brandt, 11-14, on es realitzarà la convenció de franquiciats, per denunciar que abusa de la plantilla i executa represàlies sindicals.

més informació »

Amb 6 anys de retard, l'increment de la pensió de viduïtat, del 52% al 60% de la base reguladora, respon al consens d'un Pacte de Toledo que s'ha de tornar a activar

La reforma de les pensions de l'any 2011 (Llei 27/2011) va introduir un increment progressiu dels percentatges de la base reguladora que serveix de referència per calcular les pensions de viduïtat. Aquest increment, que s'havia d'introduir progressivament al llarg de 8 anys fins assolir el 60%, va ser ajornat sine die pel Partit Popular al llarg de més de 6 anys, en el marc d'una política de pensions que tenia el seu més evident referent en la reforma de l'any 2013.

més informació »

CCOO dona suport a la vaga a Indra BPO davant la negativa de negociar mesures de mobilitat i conciliació pel trasllat de les seus de Barcelona

Davant la voluntat nul·la de la direcció d'Indra BPO de negociar les propostes presentades pels comitès d'empresa de CCOO pel trasllat dels centres de treball dels carrers Badajoz i Tànger de Barcelona a Sant Joan Despí, CCOO dona suport a la convocatòria de vaga convocada per al dimecres 12 de setembre pels comitès d'empresa dels centres afectats.

més informació »

Documents presentats en la roda de premsa de CCOO d'Indústria sobre l'acord amb el Grupo Jorge i la campanya contra la precarietat en el sector carni

Documents presentats en la roda de premsa de CCOO d'Indústria, convocada el 5 de setembre de 2018, sobre l'acord amb el Grup Jorge per a la laboralització d'uns 1.400 treballadors i treballadores falsos autònoms i la campanya contra la precarietat en el sector carni.

més informació »

CCOO de Catalunya condemna l'assassinat d'una dona a Barcelona a causa de la violència masclista i recorda el seu ferm compromís per erradicar-la

CCOO de Catalunya condemna l'assassinat masclista d'una dona a Barcelona, i novament expressa el seu rebuig a una violència que encara avui s'exerceix vers les dones només pel fet de ser-ho.

Diada Nacional de Catalunya. Acte Sobirania i interdependència

Diada Nacional de Catalunya. Acte. Sobirania i interdependència. 5 de setembre, 11 hores

més informació »

CCOO exigim garanties de futur per als treballadors i treballadores del Grup Codorníu davant l'operació de venda de la companyia

CCOO sol·licitem a la direcció de Codorníu que ens informi de la reunió del Consell d'Administració que s'ha celebrat aquest matí sobre l'operació de venda de la companyia. Així mateix, demanem mantenir una reunió, al més aviat possible, amb la nova direcció de Carlyle.

més informació »

CCOO de Catalunya condemna l'assassinat d'una dona a Sils a causa de la violència masclista i recorda el seu ferm compromís per erradicar-la

CCOO de Catalunya condemna l'assassinat masclista d'una dona a Sils, i novament expressa el seu rebuig a una violència que encara avui s'exerceix vers les dones només pel fet de ser-ho.

més informació »

Acció Jove de CCOO de Catalunya presenta la segona edició la guia "Aprenents, becaris i treball precari”

Acció Jove – Joves de CCOO de Catalunya ha presentat aquesta setmana davant la premsa la segona edició de la guia Aprenents, becaris i treball precari on es recullen els diferents tipus de pràctiques laborals i no laborals que es poden realitzar en una organització productiva.

més informació »

CCOO alerta que l'augment de l'atur demostra que la recuperació del mercat de treball perd empenta i que el 88% dels nous contractes són precaris

El mes d'agost de 2018 deixa una xifra de 380.718 persones registrades com a aturades a les oficines del Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC), el que significa una reducció interanual del 4,2% (16.667 aturats i aturades registrats menys que ara fa un any). A Espanya són 3.182.068 les persones que romanen desocupades, amb una reducció del 5,9%.

més informació »

S'obre la matrícula a l'escola de persones adultes CFA Manuel Sacristán de CCOO de Catalunya

Des del 4 de setembre fins el 12 de setembre estarà obert el període de matriculació als cursos de l'escola de persones adultes CFA Manuel Sacristán de CCOO de Catalunya. L'horari és de 10 a 13 hores i de 16 a 19 hores. Encara queden algunes places lliures als nostres cursos.

més informació »

Acte de signatura de l'Acord interprofessional de Catalunya (AIC) amb la presència del President de la Generalitat, Quim Torra

Les organitzacions sindicals i les patronals més representatives de Catalunya -CCOO de Catalunya, UGT de Catalunya, Foment del Treball, PIMEC i Fepime- signaran el proper dilluns, 3 de setembre, l'Acord interprofessional de Catalunya (AIC) en presència del President de la Generalitat, Quim Torra. L'acte tindrà lloc al Saló Sant Jordi del Palau de la Generalitat, a partir de les 10 hores, i comptarà també amb la participació del Vicepresident del Govern, Pere Aragonès, del conseller de Treball, Afers socials i Famílies, Chakir El Homrani, i de la consellera d'Empresa i Coneixement, Maria Àngels Chacón

STOP AGRESSIONS CONTRA ELS MITJANS DE COMUNICACIÓ

Els Comitès d' RTVM, TV3 i Catalunya Ràdio condemnem rotundament la intolerable agressió soferta ahir per un operador de càmera que cobria per a Telemadrid una manifestació a Barcelona.

més informació »

CCOO Catalunya i la Fundació Pau i Solidaritat denuncien les amenaces de mort contra Juana Magaly Ambrocio membre del Movimiento Sindical, Indígena y Campesino Guatemalteco (MSICG)

El MSICG és l'organització sindical amb la què, la Fundació Pau i Solidaritat, ha vingut desenvolupant la cooperació sindical i transformadora a Guatemala en els últims 10 anys per promoure la defensa dels drets humans laborals de la classe treballadora al país

més informació »

Una delegació de CCOO de Catalunya, encapçalada pel seu secretari general, Javier Pacheco, s'ha reunit avui a Barcelona amb el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Damià Calvet

El sindicat trasllada al conseller la necessitat de resoldre els dèficits de la xarxa de transport públic a Catalunya, l'impuls de les polítiques mediambientals amb la posada en marxa de l'agencia catalana de recursos i la modificació de la llei d'habitatge per regular els abusius preus del lloguer i la creació d'un parc públic d'habitatge social

CCOO de Catalunya presenta la memòria del CITE del primer semestre del 2018

CCOO de Catalunya ha presentat en roda de premsa la Memòria del primer semestre del 2018 del Centre d'Informació per a Treballadors Estrangers del sindicat. Es tracta d'un informe que s'elabora cada semestre amb dades recollides a les seves oficines arreu de Catalunya i que permet analitzar la situació de les persones immigrants a Catalunya.

més informació »

CCOO de Catalunya lamenta la pèrdua del gran historiador i gran amic, Josep Fontana

A l'edat de 86 anys, avui ens ha deixat el gran historiador Josep Fontana. CCOO de Catalunya lamenta especialment la seva mort ja que era un gran col·laborador i gran amic del sindicat. Fontana era membre del Consell Assessor de l'Arxiu Històric de CCOO de Catalunya i president del Jurat del Premi Àngel Rozas a la recerca en ciències socials per a investigadors i investigadores novells que organitza la Fundació Cipriano Garcia de CCOO de Catalunya.

més informació »

Entrevista de El Periódico a Javier Pacheco publicada el 28 d'agost de 2018 " No devolver las pagas extras a los funcionarios es un agravio"

Entrevista a Javier Pacheco publicada per El Periódico el 28 d'agost de 2018

Convocada vaga de seguretat a l'Aeroport de Girona els dies 8 i 12 de setembre

Per unanimitat, tots els representants dels treballadors del Comitè d'Empresa de Segurisa Servicios Integrales han votat a favor de dur a terme una vaga els dies 8 i 12 de setembre per incompliment del pagament de complements pactats per part de l'empresa

més informació »

CCOO de Catalunya lamenta l'assassinat d'una dona a Barcelona a causa de la violència masclista i recorda el seu ferm compromís per a la seva erradicació

CCOO de Catalunya condemna l'assassinat masclista d'una dona a Barcelona, i novament expressa el seu rebuig a una violència que encara avui s'exerceix vers les dones només pel fet de ser dones.

més informació »

CCCO dona suport a les concentracions de les Kellys per exigir unes millors condicions de treball i un canvi en la legislació al sector per evitar les externalitzacions del servei

El proper dissabte 25 d'agost, a les 19,00 hores, a la plaça Sant Jaume de Barcelona i davant l'Ajuntament de Lloret de Mar tindran lloc concentracions del col·lectiu de les Kellys (treballadores i treballadors del departament de pisos del sector hoteler) que continua reivindicant els canvis necessaris de millora al departament de pisos dels hotels on el personal treballa amb unes condicions laborals molt precàries i amb una desproporcionada càrrega de treball