Contra l'acomiadament injustificat d'un director d'oficina i en defensa de la transparència en la gestió de l'entitat

CCOO es manifestarà demà davant la seu central de Caixa Penedès, coincidint amb la celebració de la seva assemblea general

Per a CCOO, l'acomiadament, absolutament injustificat i arbitrari, d'un director d'oficina ha estat la gota que ha fet vessar el got davant un cúmul d'actuacions per part de la direcció de CAIXA PENEDÈS, que posen en evidència un estil de direcció autocràtic i poc transparent.

La mateixa direcció ha reconegut, per escrit, la improcedència de l'acomiadament, i ha negat al treballador els més elementals drets que el nostre ordenament jurídic i laboral confereix a qualsevol ciutadà. Per la direcció de Caixa Penedès sembla que la responsabilitat social de l'empresa, de la qual tant es vanaglorien, no és més que propaganda, ja que les seves actuacions són pròpies d'una república bananera.

Els consellers de CCOO ja van denunciar, en l'assemblea general de l'any passat, la manca de transparència pel que fa a molts aspectes de la gestió de l'entitat.

CCOO vam denunciar el fet que en la Comissió Executiva de CAIXA PENEDÈS, que és l'òrgan que realment dirigeix l'entitat, no estiguin representats 3 dels 4 grups que conformen l'assemblea general, el Consell d'Administració i la Comissió de Control. En concret hi falten representants de les corporacions locals, els impositors i els treballadors. Aquesta situació irregular és única dintre del conjunt de caixes d'estalvis, i és decisiva si tenim en compte que el Consell d'Administració només es reuneix cada 2 mesos i té delegades totes les funcions importants en la Comissió Executiva. En la pràctica significa la marginació del 70 % dels qui formen part de l'assemblea, els quals estan exclosos del coneixement i la presa de decisions de la gestió de la caixa.

Aquesta situació es repeteix i accentua en el cas de les comissions d'inversions i retribucions, on tampoc hi ha cap membre dels grups d'impositors, corporacions locals i treballadors, sent 2 membres de la Comissió Executiva, els que, junt amb president, formen part simultàniament d'aquestes dues comissions.

CCOO entenem que s'està incomplint alguna cosa més que l'esperit de la llei, motiu pel qual actuarem en conseqüència si no es corregeix aquesta situació irregular, donant cabuda en la Comissió Executiva de Caixa Penedès a representants de tots els grups.

Aquests fets posen de manifest que la manera de dirigir aquesta caixa es basa en la prepotència, l'obscurantisme i el menyspreu tant cap als seus propis treballadors com cap a la societat, representats en els seus òrgans de govern.

DIA: dijous, 26 d'abril

Hora: 17,30 hores