CCOO rebutja la convalidació del decret de l'estiba

Foto El 18 de maig, en sessió extraordinària del Congrés dels Diputats, el Govern del PP ha aprovat el Reial Decret 8/2017, de 12 de maig, de l'estiba en la segona ocasió que el porta a votació.

Des de CCOO manifestem el nostre total rebuig a la convalidació del RD, però sobretot a les formes en què el PP, en la figura del ministre Íñigo de la Serna, ha incomplert els acords assolits amb empresa i treballadors, imposant una mediació no acceptada de sortidapels sindicats i aplicada després d'aconseguir la part social un acord amb la patronal.

Per tant comuniquem que mantenim les jornades de vaga convocades en defensa de la subrogació dels drets de tots els estibadors espanyols.

Agraïm l'esforç dels partits polítics que han treballat amb nosaltres i que en cap de les dues votacions ha canviat la seva decisió de vot entenent el veritable significat del que suposa el RD per als estibadors espanyols.

Els estibadors lluitem contra el que considerem injust quan mitjançant aquest RD proposen un ERO encobert que soscava els drets adquirits mitjançant negociació i lluita.
19/05/2017