TVE, TRES VEGADES INFRACTORA

Foto Demolidor informe el que ha emès la Inspecció de Guàrdia de Barcelona sobre els fets esdevinguts durant la vaga que van mantenir els companys i companyes de Concentra als centres de treball de CRTVE Catalunya. TVE és culpable per vulneració dels drets dels membres del Comitè de Vaga, vulneració del dret a l'ocupació efectiva i vulneració del dret de vaga.

L'informe de la Inspecció recull que Carlos González, direcció de RTVE Catalunya, va ser el màxim responsable de les infraccions comeses per la Radiotelevisió pública durant la vaga que va fer Concentra.

Aquests són els fets constatats per la inspectora de Treball:

- Vulneració del dret dels membres del Comitè de Vaga davant la denegació d'accés al centre de treball per part de CRTVE, en acreditar-se que era coneixedora de les persones que formaven part d'aquest comitè i de l'inici de la vaga.

- Vulneració del dret a l'ocupació efectiva dels treballadors  i treballadores que no van secundar la vaga en denegar-se el seu accés al centre de treball per part de CRTVE.

- Vulneració del dret de vaga dels treballadors i treballadores consistent en la substitució dels treballadors en vaga per uns altres no vinculats al centre de treball al temps del seu exercici.

Les dues primeres infraccions són considerades com a greus i la tercera com a molt greu segons la Llei sobre infraccions i sancions en l'ordre social.

El Gabinet Jurídic de CCOO demandarà CRTVE i els responsables directes d'aquests atemptats contra els drets constitucionals i fonamentals dels treballadors i treballadores. Aquest sindicat no pot permetre que fets com els ocorreguts tornin a succeir i que els seus culpables surtin impunes.
18/05/2017