CCOO d'Indústria i les seccions sindicals de Nissan i Seat analitzen la situació del sector d'automoció per coordinar l'acció sindical

Foto La direcció de CCOO d’Indústria de Catalunya es va reunir ahir amb les seccions sindicals de CCOO de Seat i de Nissan per analitzar la situació del sector d’automoció a Catalunya i per coordinar l’acció sindical que cal dur a terme al sector amb les dues grans constructores de l’automòbil de Catalunya.

Les previsions de producció i de càrrega de treball a mitjà termini a les plantes catalanes de Seat i de Nissan van centrar bona part de la reunió. També es va incidir en la problemàtica que s’està donant en matèria de salut laboral. CCOO denuncia que s’estan derivant a la Seguretat Social contingències derivades de l’activitat laboral, una qüestió sobre la qual s’està a sobre per veure com es resol.

D’altra banda, es va analitzar l’estat de la negociació col·lectiva, tant a les plantes de Nissan i Seat com al conjunt d’empreses del sector. El posicionament de CCOO és clar, cal assolir acords amb uns increments salarials que permetin revertir sobre els treballadors i treballadores la millora econòmica del sector, ja que en són els principals responsables.

Així mateix, es va plantejar la necessitat que les seccions sindicals de Seat i Nissan tinguin una implicació més activa en l’acció sindical de CCOO, tant dins com fora de l’empresa, per fer front i mirar de corregir la situació de creixent precarietat laboral i social en la qual ens trobem immersos actualment. També es van comprometre per la defensa i l’impuls del Pacte nacional per a la indústria i van fer una valoració positiva de l’acord sobre la renda garantida de ciutadania.
17/05/2017