La Federació de Serveis a la Ciutadania (FSC) del sindicat dona suport a la mobilització del personal

CCOO de Catalunya insta a TMB i a l'Administració a desencallar la necessària negociació a Metro de Barcelona

La Federació de Serveis a la Ciutadania (FSC) de CCOO de Catalunya dona suport a la mobilització del personal de Metro de Barcelona i insta TMB i l’Administració a modificar actituds que permetin desencallar la necessària negociació.

Davant la represa de les reunions de mediació a la Conselleria de Treball, la FSC vol expressar el seu suport cap a les persones treballadores que fan vaga per superar la situació de conflicte de Metro de Barcelona. Un conflicte que ja fa un període llarg, molt llarg en el temps, que dura, i en el qual les mobilitzacions dels treballadors i de les treballadores no és gratuïta ni insolidària, perquè l’objectiu és desbloquejar una situació enquistada en la negociació col·lectiva, per les actituds i les formes de la direcció.

Les treballadores i els treballadors de Metro de Barcelona volen millorar les seves condicions laborals, més enllà de les econòmiques, i ho volen fer des de la negociació col·lectiva, des de l’acord. Perquè l’acord de les parts seria un bon senyal, un bon punt de partida, per vèncer les desconfiances alimentades, des de fora de l’àmbit de la negociació, al mateix temps que afavoreix la millora del transport públic i, per tant, d’un servei públic essencial.

Malauradament, la negociació està enquistada, ja fa massa temps que ho està, fet que condueix al conflicte laboral, legítim conflicte laboral, i en això alguna responsabilitat té la part empresarial i, en darrera instància, l’Administració com a titular.

Des de la FSC manifestem el nostre total suport a les companyes i companys que, per tercera jornada consecutiva, han tornat a manifestar el seu rebuig a la situació de bloqueig i de conflicte que tant de temps fa que viuen.

Demà dimarts, 16 de maig, a les 9.30 hores, el comitè d'empresa farà declaracions a la porta del Departament de Treball, Assumptes Socials i Família (c/Sepúlveda, 148, Barcelona).

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 15 de maig de 2017