En la Setmana per la Dignitat i els Drets

CCOO de Catalunya denuncia que augmenta el nombre de persones aturades de llarga durada

Quasi 300.000 persones aturades fa més de dos anys que no troben feina. L’atur de molt llarga durada s’ha incrementat en un 41% i significa l’esgotament dels recursos econòmics de moltes persones i famílies.

Dissabte, 29 de novembre, culminarà la Setmana per la Dignitat i els Drets amb una gran mobilització a Barcelona: 29-N Dignitat en marxa! Al llarg de la setmana, CCOO de Catalunya, denunciarà cinc motius per a la mobilització per exigir dignitat i drets enfront d’uns pressupostos públics injustos.

Reclamem que els pressupostos públics prioritzin les polítiques orientades a impulsar l’ocupació de qualitat, recuperar els salaris, incentivar una reforma fiscal progressiva, millorar els serveis públics,  reforçar la protecció social (especialment la de les persones a l’atur sense prestacions), implementar la renda garantida de ciutadania i fer realitat drets socials com l’habitatge o l’atenció a la dependència.

No es pot permetre que les persones que no troben feina vegin com s’esgoten les seves prestacions, subsidis o ajuts per atur sense que se’ls garanteixin rendes alternatives que assegurin els mínims per viure dignament.

Davant aquesta realitat, des de CCOO de Catalunya exigim:

- Una política d’impuls a l’activitat econòmica, el consum i la generació d’ocupació.

- Uns pressupostos públics suficients per a polítiques actives d’ocupació que millorin les oportunitats de feina de les persones sense feina.

- Una aposta per a la creació d’ocupació per a persones majors de 45 anys, aquelles que estan patint amb major intensitat l’atur de llarga durada i les seves conseqüències.

- Formació perquè aquestes persones puguin tornar al mercat de treball.

- Un Servei d’Ocupació de Catalunya amb recursos humans i materials suficients i de caràcter públic per assegurar la qualitat dels seus serveis i l’accés en equitat.

- Una prestació específica per a majors de 45 anys amb fills a càrrec que el Govern central es va comprometre a posar en marxa.

29-N Dignitat en marxa!: els pressupostos per les persones! #DignitatiDrets

24/11/2014