En el marc de la Jornada Mundial pel Treball Digne

Una delegació de CCOO de Catalunya visita al Centre d'Internament d'Estrangers (CIE) de Barcelona

Foto En el marc de la celebració de la Jornada Mundial pel Treball Digne, avui dimarts, 7 d’octubre, una delegació de CCOO de Catalunya, encapçalada pel seu secretari general, Joan Carles Gallego, ha visitat les dependències del Centre d’Internament d’Estrangers (CIE) de Barcelona, a la Zona Franca, per conèixer de primera mà el funcionament del centres i les condicions de vida de les persones internades.

No hem d’oblidar que la manca d’un treball i unes condicions de vida dignes en molts països del món empeny milers de persones a emigrar a la recerca d’una vida millor, i que són aquestes persones les que, malauradament, són subjectes de ser internades en un CIE, en espera de la seva expulsió. Però també no podem estar-nos de recordar que enguany més de 3.000 persones han mort en el seu intent d’arribar a Europa.

Així, la celebració del Dia Internacional del Treball Digne també ens interpel·la sobre la necessitat de garantir una mobilitat més justa, que permeti que les persones que hagin optat per la decisió de migrar del seu país d’origen ho facin amb condicions i amb drets, tant des del país d’origen com en el seu procés d’establiment en el país de destinació.

Des de CCOO de Catalunya sempre s’ha qüestionat l’existència dels Centres d’Internament d’Estrangers i el fet que es pugui retenir fins a 60 dies persones que no han comès cap delicte, simplement per no disposar de la documentació en regla, és a dir, per una falta administrativa; uns centres que han estat 29 anys sense un reglament que en reguli el funcionament i que s’han caracteritzat per la seva opacitat informativa i les dificultats d’accés a institucions i entitats que treballen pels drets humans.

És per això que CCOO de Catalunya també s’afegeix a la campanya “Tancarem el CIE”, promoguda per SOS Racisme i que compta amb el suport d’un gran nombre entitats i particulars. En aquest sentit, des del sindicat es reclama un canvi radical en el model de gestió de les expulsions i les repatriacions, ja que el model actual del CIE és absolutament inadequat perquè atempta contra els drets fonamentals de les persones.

Adjuntem el posicionament de CCOO en referència als CIE.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 7 d’octubre de 2014