El conseller Maragall rectifica

CCOO ha estat mantenint des de fa mesos que la jornada intensiva és possible i així ho va reconèixer ahir la Conselleria d'Educació

Després de mesos de conflictes, amb diverses convocatòries de vagues, enfrontaments entre diferents sectors en l'ensenyament, pèrdues econòmiques i laborals, i gran malestar en els centres i en tota la comunitat educativa, el conseller Maragall fa la mateixa proposta sobre la jornada que ja tenien com a principi d'acord en la Mesa sectorial el 19 de febrer passat.

CCOO valora que és absurd mantenir 10 mesos de conflicte, que s'hauria pogut evitar amb el respecte, el diàleg i la negociació.

Esperem que ni aquest Govern ni el proper triguin tant temps a solucionar les altres qüestions que CCOO va plantejar entorn de la reforma del calendari escolar:

- Reconeixement de les colònies i de les tasques laborals més enllà de l'horari lectiu
- Regulació del lleure educatiu
- Treball en projectes de distribució del temps escolar que permetin avançar en la conciliació de la vida laboral i familiar, i que garanteixin la igualtat en l'accés.

CCOO es posa a disposició dels centres per ajudar-los a fer projectes de calendari i jornada escolar raonables i beneficiosos per als equips educatius i per a la comunitat escolar, i que permetin racionalitzar les hores lectives i les opcions de conciliació de les famílies.

CCOO considera que hi ha alternatives més funcionals, democràtiques i justes, i es proposa negociar-les amb el Govern que surti de les eleccions del dia 28.

11/11/2010