Comunicat de premsa de la Secció Sindical de la Universitat de Barcelona

La secció sindical de CCOO a la UB demana el cessament del President del Consell Social

Els consells socials són els òrgans pels quals la societat participa en les universitats públiques. Per a la realització d'aquesta important missió, als consells socials els corresponen, entre d'altres funcions, supervisar les activitats de caràcter econòmic i promoure la col•laboració de la societat en el finançament de les universitats.

En el cas de la Universitat de Barcelona, i des que va prendre possessió com a president del Consell Social el Sr. Joaquim Coello (maig de 2007), estem assistint a unes actuacions per canviar el model d'Universitat Pública, però sense la participació de la mateixa Universitat, ni de les institucions democràticament elegides. Es tracta l'àmbit universitari com si fos un mercat on no existeixen criteris de servei públic, i on prima l'objectiu final de congelar i reduir plantilles.

Alhora estem assistint a una total opacitat de la despesa produïda des del Consell Social, amb la negativa a facilitar la informació demanada. Aquest amagament de dades econòmiques de caràcter públic, entenem que suposa un malbaratament de la despesa pública d'aquesta Universitat: a tall d'exemple, la despesa produïda per l'Informe KPMG del 2008 per un "pla d'estabilització pressupostària", malgrat disposar ja de dos informes previs a la UB; la despesa de 50.000 euros per "seleccionar" un Gerent per a la UB; la negativa a facilitar les dietes per assistència abonades al 2009 als membres del Consell Social, i en aquest cas ens podem trobar amb pagaments de 25.000 i 30.000 euros per dietes individuals.

Finalment, el president del Consell Social boicoteja l'aprovació d'un acord del Consell de Govern, el qual ratifica un Acord subscrit entre la Gerència i els representants sindicals, per modificar parcialment la relació de llocs de treball (RLT) i reconèixer tasques que es venen desenvolupant des de fa anys. La legalitat laboral queda anul•lada per voluntat d'aquest individu.

Per aquestes raons, hem demanat el cessament immediat del president del Consell Social.

07/10/2010