A Catalunya, la vaga té un seguiment del 75%

Multitudinària manifestació a Barcelona contra les retallades en el sector públic

150.000 persones s'han manifestat avui pels carrers de Barcelona en la jornada de vaga del sector públic convocada en protesta per les mesures proposades pel Govern per lluitar contra el dèficit, que inclouen importants retallades en el sector públic. Les altres capitals catalanes també han respost a la crida: 5.000 persones s'han manifestat a Tarragona i Girona, respectivament, mentre les concentracions de Tortosa i Amposta han aplegat 500 i 200 persones. A Lleida la manifestació començarà a les 18 h.

L'èxit de les manifestacions no ha fet més que reflectir el seguiment que està tenint la vaga a Catalunya, amb un 75% de seguiment global.

En el sector de la Justícia l'aturada ha estat seguida pel 85% de la plantilla; el 80% a l'Administració local i el 75% als departaments de la Generalitat.

A l'ensenyament públic hi ha hagut un seguiment d'un 50% de mitjana, depenent del territori, mentre a les universitats s'ha arribat a un 80% d'aturada. En el sector de la sanitat, per la seva banda, el seguiment està sent del 52%, fora dels serveis mínims.

Per empreses, el Port de Barcelona ha estat tancat i el seguiment de la vaga ha estat total. A Correus, hi ha hagut una aturada del 90%, mentre que a FGC només funcionen els serveis mínims. Finalment informem que les plantilles de les empreses de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals estan seguint la vaga amb un 100% d'incidència i només funcionen els serveis mínims, fet que ha alterat totalment les programacions.
08/06/2010