La vaga del sector públic té un seguiment del 75% a Catalunya

Continuen arribant a l'oficina de premsa de CCOO de Catalunya les dades de seguiment de la vaga d'avui al sector públic. Aquestes dades ens confirmen que el seguiment global de la convocatòria és del 75%.

En relació a l'ensenyament públic, podem confirmar que un 60% dels centres escolars de Catalunya estan afectats per la vaga. Aquesta té un seguiment d'un 50% de mitjana, depenent del territori. A les escoles bressol de Barcelona el seguiment de la vaga és del 65%. En la concertada, el seguiment de la vaga ha superat àmpliament les expectatives donades les dificultats de mobilització del sector dels últims anys i la intoxicació que ha exercit la patronal i algun sindicat amb l'intent de desmobilitzar.

En referència al port de Barcelona, cal dir que està tancat i el seguiment de la vaga hi és total. A Correus, el seguiment és del 90%, mentre que a FGC només funcionen els serveis mínims.

Ens informen que a Justícia l'aturada és seguida pel 85% de la plantilla, mentre que en l'administració local arriba al 80% i als Departaments de la Generalitat a un 75% de seguiment.

En el sector de la sanitat el seguiment està sent del 52%, fora dels serveis mínims.

Finalment hem d'informar que les plantilles de les empreses de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals estan seguint la vaga amb un 100% d'incidència i només funcionen els serveis mínims, fet que ha alterat totalment les programacions.

Cal informar també que a primera hora del matí s'han encadenat un grup de delegats sindicals a les portes del Departament de Recursos Humans de l'Ajuntament de Barcelona per protestar contra la retallada, i que des de les 9 del matí té lloc una concentració de treballadors sanitaris a les portes de l'Hospital de la Vall d'Hebron.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 8 de juny de 2010