Les primeres dades de la nit mostren que la vaga general en el sector públic convocada avui ha començat amb força

Les primeres dades que ens arriben del seguiment de la vaga general convocada avui en el sector públic mostren que aquesta ha començat amb força.

De moment, la convocatòria ha alterat significativament la programació a les empreses de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals. La vaga ha començat a les 00.00 hores a Televisió de Catalunya i Catalunya Ràdio on els programes en directe han donat pas a la programació de serveis mínims pactada entre les direccions i els respectius comitès de vaga.

El personal de Correos, que també està cridat a una altra vaga el proper dia 10, ha secundat la vaga de manera important. A Catalunya els torns de nit han tingut una participació en la vaga del 65% de la plantilla.

També a Ferrocarrils de la Generalitat la vaga és seguida massivament i tant sols circulen els trens pactats en els serveis mínims. Així ho ha comprovat una delegació encapçalada per Joan Carles Gallego, secretari general de CCOO de Catalunya, que s'ha desplaçat aquesta matinada a l'estació de FGC a Plaça de Catalunya de Barcelona.

Encara no hi ha dades concretes del seguiment a la sanitat, però de moment està prevista una concentració de treballadors sanitaris davant l'hospital de la Vall d'Hebron a les 9 del matí, treballadors que posteriorment aniran a la manifestació convocada al centre de Barcelona aquest migdia.

Us recordem les mobilitzacions previstes per aquest matí amb motiu d'aquesta vaga general en els serveis públics:

Les organitzacions sindicals convoquen els treballadors i treballadores a manifestar-se avui dia 8 a les 12 hores des de plaça Universitat fins a la plaça Sant Jaume a Barcelona. A la resta de capitals catalanes també hi ha previstes manifestacions i concentracions.

Manifestacions:
Barcelona: plaça Universitat, 12.00 hores
Tarragona: plaça de l'Ajuntament, 12.00 hores
Girona: avinguda 22 de juny (davant Subdelegació del Govern), 12.00 hores
Lleida: plaça Víctor Siurana (davant del rectorat de la Universitat), 18.00 h

Concentracions:
Tortosa: plaça Alfons XII, 12.00 hores.
Amposta: davant de l'Ajuntament, 10.00 hores.

08/06/2010