El sindicat exigeix la retirada del Decret

CCOO demana a la Generalitat i a les entitats municipalistes una intervenció més ferma davant la decisió de l'Ajuntament de Vic de denunciar immigrants en situació irregular

FotoCCOO de Catalunya considera un fet molt greu en una societat democràtica el Decret de l'Ajuntament de Vic que insta a denunciar les persones immigrades empadronades al municipi que es trobin en situació irregular.

La decisió de l'ajuntament osonenc vulnera la Constitució espanyola i diferents lleis de rang orgànic: el dret constitucional a la intimitat de les persones, la Llei de protecció de dades, la Llei del règim local, i la Llei d'estrangeria en el seu article 45 sobre la regularització per l'arrelament. Una decisió com aquesta vulnera també les recomanacions fetes per les entitats municipalistes -la Federació de Municipis i l'Associació de Municipis- aprovades per la Taula Permanent per la Ciutadania el mes de novembre de 2009. Aquestes recomanacions són recordatoris als ajuntaments de Catalunya sobre el règim local, l'obligatorietat i l'objectiu de l'empadronament. Aquesta decisió, que té com a objectiu dificultar l'empadronament, afecta a majors i menors d'edat i priva aquestes persones de drets constitucionals fonamentals i universals, com són el dret a la sanitat i el dret a l'educació. Per tot això CCOO exigeix la retirada d'aquest decret.

CCOO de Catalunya demana als partits que governen el municipi coherència amb els compromisos que han fet a Catalunya a través del Pacte Nacional per a la Immigració, i també a la Llei d'acollida que està a punt de ser aprovada pel Parlament de Catalunya amb el vot a favor d'aquests partits. El sindicat també demana coherència amb les recomanacions de les dues entitats municipalistes a les quals pertanyen.

Així mateix CCOO reclama a la Generalitat de Catalunya, sobretot a la Conselleria d'Acció social i Ciutadania i a la Secretaria per a la Immigració, un posicionament més ferm davant el decret de l'Ajuntament de Vic, un decret que posa en qüestió tota la política d'immigració de la Generalitat, sobretot el Pacte Nacional i la Llei d'acollida. Finalment CCOO reclama també a la Federació de Municipis i a l'Associació de Municipis una intervenció activa per defensar el paper democràtic i integrador dels poders locals i evitar que un fet com aquest contamini altres municipis i posi en perill la convivència i la cohesió social.

En relació a aquest tema, podeu veure el manifest signat per les entitats, associacions i sindicats presents a la reunió del passat 11 de gener de 2010.
16/01/2010