El text recull un increment salarial del 0,3 per cent per al 2010 i incorpora una clàusula de revisió que garanteix el manteniment del poder adquisitiu per a la resta de la legislatura

El Govern i els sindicats han signat l'acord del diàleg social a les administracions públiques

El Govern i els sindicats amb representació a la Funció Pública (CCOO, UGT i CSI-CSIF) han signat al Palau de la Moncloa l'acord assolit al Fòrum del Diàleg Social a les Administracions Públiques, que serà vigent durant els pròxims tres anys.

L'acord recull qüestions com l'increment salarial del 0,3 per cent per a l'any 2010, que contribueix a la contenció de la despesa pública, però evita la congelació dels salaris de les empleades i empleats públics, i incorpora una clàusula de revisió salarial que garanteix el manteniment del poder adquisitiu per a la resta de legislatura.

També conté mesures relatives a l'ocupació , des de la flexibilització de la Taxa de Reposició d'Efectius que es pugui establir en els Pressuposts Generals de l'Estat, excloent-ne serveis de caràcter essencial i posant-la en relació amb la reducció de la temporalitat, que s'estableix en el 8 per cent per al conjunt de les administracions públiques, fins a l'aplicació del dret a la jubilació parcial recollit a l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (EBEP).

El text pactat suposa igualment un important impuls a la modernització de les administracions públiques, amb mesures concretes per al desenvolupament de l'EBEP, i estableix la necessitat d'adoptar criteris generals de carrera professional, avaluació a l'acompliment, estructura retributiva, etc.

L'acord incorpora igualment la constitució d'un Observatori de l'Ocupació Pública participat per les organitzacions sindicals, així com una Comissió de Seguiment, entre les funcions de la qual també s'hi inclou la proposta de determinació dels increments salarials per als pròxims exercicis pressupostaris dels anys 2011 i 2012 a la Taula General de les Administracions Públiques.

L'acord ha estat traslladat a la Mesa General de les Administracions Públiques per a la seva incorporació a la Llei de Pressupostos Generals de l'Estat, l'avantprojecte de la qual es presentarà al Consell de Ministres el dissabte 26 de setembre.

Aquest acord de caràcter estatal permet garantir el poder adquisitiu dels empleats públics i possibilita la negociació col•lectiva específica de Catalunya. La negociació de la Mesa General de les Administracions Públiques estableix una garantia d'un mínim de drets, i deixa un ampli marge de negociació a les diferents administracions públiques. En concret a Catalunya, l'article 136 de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya reconeix a la Generalitat la competència exclusiva sobre el règim estatutari del personal al servei de les administracions públiques catalanes i sobre l'ordenació i l'organització de la funció pública. CCOO exigeix per tant, a la Generalitat de Catalunya que, negociant prèviament amb les organitzacions sindicals representatives, elabori una llei integral de la funció pública catalana, el desenvolupament de l'Estatut Bàsic dels Empleats Públics en aquells apartats de caràcter bàsic i que encara avui la Generalitat no ha desenvolupat, i li exigim així mateix el compliment dels acords anteriors pel que fa al manteniment del poder adquisitiu dels treballadors públics i, per descomptat, la retirada de l'Acord de Govern sobre el dimensionament de plantilles, ja que està en total i absoluta contradicció amb les necessitats actuals de crear ocupació en el sector públic com a motor per a la dinamització de l'economia del nostre país i entra en contradicció amb l'esperit i la lletra de l'acord signat avui entre els sindicats i el govern de l'Estat.

25/09/2009