Les dades de l'Estudi de la Fundació Bofill confirmen el fracàs d'un model educatiu basat en la manca d'inversió, dualitat de xarxes i segregació social

CCOO de Catalunya considera que cal una reforma educativa, tal com establia el Pacte Nacional per a l'Educació, i un increment de la despesa econòmica

Les dades derivades de l'estudi presentat avui per la Fundació Bofill confirmen la seriositat de la problemàtica educativa a Catalunya i el fracàs d'un model educatiu que fins ara s'ha basat en la dualitat de les xarxes educatives, finançades amb fons públics, que han comportat una forta segregació social i que és responsable de l'alt nivell de fracàs escolar a Catalunya.

El sistema educatiu existent en l'actualitat a Catalunya és dolent perquè distribueix malament l'alumnat i reprodueix les diferències socioeconòmiques i culturals en l'alumnat.

El principal problema de l'educació és la manca d'inversió pública. Catalunya és la Comunitat autònoma amb una més baixa inversió en educació, tant pel que fa a la seva relació amb el PIB, com pel que fa a la inversió pública per alumne.

És evident que per solventar aquests problemes es precisa en primer lloc una major inversió i després una bona planificació i escolarització en la línia del que s'establia en el Pacte Nacional per a l'Educació.

Un altre element bàsic a millorar és l'ensenyament del català a l'alumnat, sobretot a l'educació infantil, ja que el català és la llengua d'aprenentatge a Catalunya. Per aconseguir- ho és imprescindible rebaixar els ràtios actuals d'alumnes per aula, per tal de poder treballar més i millor la llengua oral al parvulari.

Les dades de l'estudi ens confirmen en el fet de que la Llei d'Educació del Conseller Maragall no és cap solució per als problemes educatius de Catalunya i que, al contrari, continua pel mateix camí que ha causat la situació actual. És a dir poc finançament i manteniment de la dualitat de xarxes educatives amb el corresponent manteniment de la segregació social.
29/10/2008