Declaració de les entitats de la comunitat educativa

Adjuntem la declaració conjunta feta el divendres 25 de juliol per les entitats signants del Pacte Nacional per l'Educació (que, a més, formem part del MUCE):

DECLARACIÓ DE LES ENTITATS DE LA COMUNITAT EDUCATIVA:
FAPAC, FAPAES, CCOO de Catalunya, UGT de Catalunya, Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya, AJEC, Federació d'Ensenyament de CCOO i Federació d'Ensenyament d'UGT

Davant la imminent aprovació del Projecte de la Llei d'Educació de Catalunya, les entitats signants volem expressar la nostra preocupació perquè el contingut final de l'esmentat Projecte pugui posar en perill els compromisos i el consens recollits en el Pacte Nacional per a l'Educació.

Ens reafirmem en la necessitat de desenvolupar el Servei Públic Educatiu mantenint el contingut del Pacte Nacional per l'Educació pel que fa a la seva denominació, les seves condicions, la coresponsabilitat dels centres, els criteris de planificació, el seu finançament i gratuïtat, i la distribució equilibrada de l'alumnat. Trobem a faltar una aposta clara per l'ensenyament del Primer cicle de l'Educació Infantil (0-3) que garanteixi la seva concepció de servei públic, l'oferta suficient de places, la qualitat del sistema i les condicions mínimes de gestió i prestació del servei.

Les entitats signants considerem que aquestes són les condicions per garantir l'objectiu del Pacte Nacional per a l'Educació d'acabar amb la dualització del sistema educatiu i garantir el dret a l'educació de la ciutadania de Catalunya en condicions d'equitat i qualitat.

AJEC
FAPAC