LGTBI

Àmbit LGTBI de CCOO de CatalunyaDes de CCOO de Catalunya tenim la voluntat de garantir els drets socials de les persones lesbianes, gais, transsexuals, bisexuals i intersexuals (LGTBI).

La igualtat de tracte, el respecte i la dignitat de les persones LGTBI ha d'estar garantida. Per combatre la discriminació directa o indirecta, per raó d'orientació sexual i d'identitat de gènere en l'àmbit laboral, CCOO de Catalunya compta amb l'Àmbit LGTBI.

L'Àmbit LGTBI té el compromís d'aconseguir els següents objectius:

- Combatre la discriminació laboral i social per opció sexual i d'identitat de gènere.
- Lluitar per eradicar l'homofòbia, la lesbofòbia, la bifòbia i la transfòbia.
- Sensibilitzar tota l'estructura de l'actiu sindical sobre la diversitat sexual.
- Reforçar la transmissió de valors de diversitat LGTBI en el món del treball.
- Dotar l'estructura de CCOO d'instruments contra l'homofòbia.
- Treballar de manera transversal per fer arribar a delegats, delegades i seccions sindicals eines per combatre i prevenir l'homofòbia al lloc de treball.
- Realitzar campanyes d'afiliació per al col·lectiu de les persones LGTBI.
- Gestionar la diversitat sexual en l'àmbit laboral i en la formació sindical.

LGTBIfòbia, ni a la feina ni enlloc!

CCOO participarà a la manifestació unitària de l'Orgull LGTBI a Barcelona

Demà dissabte, 1 de juliol, a les 18.30 hores, des de la plaça de la Universitat.

més informació »

CCOO clama pels drets LGTBI al món

Demà dimecres, 28 de juny es celebra el Dia de l'Orgull LGTBI i un cop més, CCOO de Catalunya mostra el seu compromís en favor dels drets LGTBI al món i exigeix més igualtat, més drets, més orgull, més ciutadania. En aquest sentit, l'Àmbit LGTBI del sindicat ha elaborat un manifest que es llegirà demà, a les 12 hores, al vestíbul de la seu central del sindicat (Via Laietana, 16, de Barcelona).

més informació »

"Pels drets LGTBI al món"

Un any més, des de CCOO ens sumem i unim al Dia de l'Orgull LGTBI, en un dels moments en què és més necessari aixecar la veu i fer-nos sentir davant l'alerta que, a l'Estat espanyol i a Catalunya, el nombre de casos LGTBIfòbics és creixent.

més informació »

Presentació del llibre: ‘Em dic Saül i sóc un noi normal', d'Albert López Vivancos, amb la presència de l'autor

La novel·la, Premi de Narrativa Juvenil Ciutat de Badalona 2016, gira al voltant dels drets dels col·lectiu LGTBI, especialment centrat en l'àmbit de l'adolescència.

L'Àmbit LGTBI de CCOO participa al GayPride de Sitges

Diumenge, 11 de juny de 2017.

Manifest de CCOO de Catalunya contra la LGTBIfòbia

Aquest 17 de maig del 2017, Dia Mundial contra la LGTBIfòbia, des de CCOO ens manifestem fermament contra la discriminació i totes les situacions d'odi que moltes persones pateixen encara al nostre país i arreu del món pel simple fet de voler viure estimant-se lliurement, amb respecte, amb drets i amb igualtats legals en tots els aspectes de la seva vida.

CCOO celebra el Dia de la Visibilitat Lèsbica

Dimecres, 26 d'abril, amb lectura de manifest a les 12 hores a la seu del sindicat a Barcelona.

més informació »

CCOO condemna i rebutja la creació d'un camp d'extermini de persones LGTBI a Txetxènia

Concentració dimarts, 18 d'abril, a les 19.30 hores, a la Plaça de Sant Jaume de Barcelona.

CCOO de Catalunya rebutja l'autobús transfòbic de l'associació HazteOír

Campanya que genera discriminació.

15 de març, la necessitat de la visibilitat de les persones trans

El 15 de març és dia de la Visibilitat Trans, Malgrat els avenços legals, les conquestes socials ( llei catalana 11/2014 Contra l'Homofòbia i la Transfòbia), el creixent rebuig general contra l'abús transfòbic a les persones transsexuals, i la conscienciació social queda molt de camí per a que les persones trans gaudeixin plenament dels seus drets laborals, socials i polítics i per a que siguin acceptades al mòn del treball i a la societat.

més informació »

CCOO reafirma el seu compromís amb la diversitat i demostra que és possible un altra manera de fer educació

‘Som com som' està estructurat en tres blocs temàtics. El primer bloc, “Com som?”, té com a objectiu que l'alumnat entengui les diversitats com a enriquiment, el segon bloc “Som iguals, som diferents”, busca que l'alumnat interioritzi el seu desenvolupament personal sense sexisme. L'últim bloc, “Som moltes persones”, orientat a que l'alumnat respecti les diversitats sexogenèriques, afectives i familiars i per què aprenguin estratègies contra l'abús escolar.

més informació »

CCOO de Catalunya celebra el nou model de salut de Catalunya destinat a les persones transsexuals

CCOO de Catalunya i en especial el seu Àmbit LGTBi celebra la bona notícia, anunciada pel Conseller de Salut, Toni Comín, de que Catalunya comptarà amb un nou model de salut per a persones trans, pioner en Europa, amb el qual es parteix del principi de que les persones trans no pateixen cap patologia i per tant no hauran de passar per un diagnòstic psiquiàtric previ, ni acceptar tenir que signar tenir disfòria de gènere per accedir a tractaments mèdics.

més informació »

CCOO convoca a concentrar-se demà a Mataró per rebutjar actituds i accions contra el col·lectiu LGTBI

Davant de la detenció d'aquest darrer dissabte d'un home veí de Mataró acusat d'amenaçar a través de les xarxes socials de realitzar una massacre contra el col·lectiu LGTBI, fent-se ressò de l'atemptat d'Orlando el mes juny, CCOO de Catalunya manifesta que aquest fet, que individus com aquest veí de Mataró incitin a l'odi i a agredir a persones gais, lesbianes, transsexuals, bisexuals i intersexuals per la seva orientació i/o identitat de gènere, és molt greu i perillós.

més informació »

Exigim la igualtat real: volem els nostres drets LGTBI

Article de Raquel de Haro publicat al blog 'Dones de CCOO de Catalunya' amb motiu del Dia Internacional de l'Orgull LGTBI

més informació »

CCOO convida a participar a la manifestació per l'Alliberament LGTBI de demà dissabte, a Barcelona

En el marc dels actes de commemoració del 28 de juny, Dia Internacional de l'Orgull LGTBI.

més informació »

CCOO convida a participar en els actes de commemoració del Dia Internacional de l'Orgull LGTBI

En aquest sentit, convida a participar en els actes que s'organitzen aquesta setmana, especialment a l'acte central del dimarts 28 de juny al Triangle Rosa del parc de la Ciutadella de Barcelona (19.00 h) i la manifestació reivindicativa del dissabte 2 de juliol a la plaça de la Universitat de Barcelona (18.30 h).

CCOO commemora el Dia Internacional de l'Orgull LGBTI

28 de juny.

Jornada sobre 'Històries de cine. Conquestes sindicals i drets LGTBI'

Demà dijous, 16 de juny, a la seu de CCOO i a l'Institut Francès de Barcelona.

més informació »

CCOO de Catalunya condemna la brutal massacre d'Orlando

Atac al col·lectiu LGTBI.

més informació »

Reglament per a la prevenció, tractament i eliminació de l'assetjament sexual, moral o per raó de gènere

CCOO de Catalunya rebutja frontalment i mantindrà tolerància zero davant qualsevol forma de conducta que es pugui entendre dins de les tipificacions d'assetjament: sexual, per raó de gènere i assetjament moral, per atemptar contra la dignitat i drets fonamentals de les persones.

Jornada 'Històries de cine. Conquestes sindicals i drets LGTBI'

Dijous, 16 de juny de 2016, a Barcelona.

més informació »

Un centenar de persones es concentren per condemnar l'homofòbia

Un centenar de persones s'han concentrat al matí del dimarts 17 de maig de 2016 a la seu de CCOO de Catalunya per condemnar les agressions a persones lesbianes, gais, transsexuals, bisexuals i intersexuals, amb motiu del Dia Internacional contra l'Homofòbia (Lesbofòbia, Bifòbia, Transfòbia i Intersexualfòbia).

Dia Internacional contra l'Homofòbia

17 de maig de 2016, STOP LGTBIfòbia!

27es Trobades Estatals LGTBI

Els pròxims 13, 14 i 15 de novembre de 2015 tindran lloc a Sitges les 27es Trobades Estatals LGTBI organitzades per CCOO de Catalunya i el FAGC, amb el lema “ Totes les diversitats, més drets”.

més informació »

CCOO acull la presentació del llibre 'Familias también. Diversidad familiar, familias homoparentales'

Amb motiu del Dia Internacional de l'Alliberament LGTBI, la Federació d'Educació, la Secretaria de la Dona i Cohesió Social, i l'Àmbit LGTBI de CCOO de Catalunya organitzen un acte que tractarà sobre famílies LGTBI i escola, juntament amb la presentació del llibre Familias también. Diversidad familiar, familias homoparentales, de l'Associació de Famílies de Lesbianes i Gais.

més informació »

Presentació del llibre "Familias también, diversidad familiar, familias homoparentales"

Dimarts 7 de juliol, a les 17.30 h, a la seu de CCOO a Barcelona.

Manifestació LGTBQI

Demà dissabte, 27 de juny, a les 18.30 hores, des de la plaça de la Universitat.

més informació »

CCOO de Catalunya participa a la manifestació de Barcelona per al Dia de l'Orgull LGTBQI

CCOO de Catalunya i l'Àmbit LGTB del sindicat conviden a participar a la manifestació, que organitza la Comissió Unitària 28 de Juny al voltant del Dia de l'Orgull LGTBQI (lesbianes, gais, transsexuals, bisexuals, queer i intersexuals), cada 28 de juny.

més informació »

Polítiques LGTBI en el món laboral

Dimarts, 30 de juny, a les 19.00 h, a l'edifici dels sindicats, c/ Miquel Blai, 1, de Girona

més informació »

Presentació de les “27 trobades estatals LGTBI”

Dijous, 25 de juny, a les 11.00 h, a la seu de CCOO a Barcelona

més informació »

Manifest del Dia de l'Orgull LGTBQI: A la feina, igualtat real, ja!

Manifest del 26 d'Abril, Dia de la Visibilitat Lèsbica

Guia Sindical de la Diversitat Sexual en l'Àmbit Laboral