Dones

Dones de CCOO de CatalunyaDes del I Congrés del sindicat, l'any 1978, les secretaries de la Dona formen part dels màxims òrgans de direcció, en igualtat de condicions que la resta de secretaries. Actualment, les secretaries de la Dona del sindicat estan configurades en totes les estructures, tant federatives com territorials, i la participació de les dones en els òrgans de direcció tendeix a ser proporcional a la seva afiliació.

A CCOO de Catalunya, hi trobareu assessorament i orientació en les qüestions relacionades amb la discriminació per raó de gènere, assessorament i orientació específica en els casos d'assetjament sexual, informació sobre les campanyes per afavorir l'afiliació i la participació sindical de les dones, estudis, cursos i jornades sobre qüestions sociolaborals que afecten les dones.

Via Laietana, 16 - 5a
08003 BARCELONA
Tel.: 93 481 29 13 - Fax: 93 481 28 75
A/e: dona@ccoo.cat

COS SI, COSA NO!

Aquí hi podeu trobar tota la informació sobre la campanya de CCOO de Catalunya contra la cosificació de les dones i la discriminació que pateixen.

Assemblea 'Zero violències masclistes. Ens volem lliures!'

En el marc del 25 de novembre, Dia Internacional per a l'Eliminació de la Violència envers les Dones, CCOO de Catalunya ha organitzat una assemblea amb el lema 'Zero violències masclistes. Ens volem lliures!' A més també ha volgut donar un missatge plàstic amb la instal·lació d'una cortina de missatges per denunciar la violència de manera col·lectiva.

més informació »

CCOO commemora amb diferents actes el Dia Mundial per a l'Eliminació de la Violència envers les Dones, 25 de novembre

Acte central: assemblea a la seu del sindicat a Barcelona demà dijous, a partir de les 10.00 hores.

més informació »

Les dones hauríem de ser lliures, no valentes

La violència masclista és una xacra que s'estén al llarg dels temps i travessa cultures, creences i societats provocant, lluny del que encara es pensa avui dia, patiment a les dones independentment del seu grup social, la religió que practiquin o no, el seu origen, la seva ideologia, la seva edat, la seva condició física o el seu nivell formatiu.

'Zero violències masclistes. Ens volem lliures!'

Any rere any ens instem col·lectivament a avançar en l'erradicació de les violències masclistes, apel·lem a la complicitat, el compromís i la cooperació de tota la societat, institucions i organitzacions, i exigim als poders públics fer efectives i més eficaces les polítiques.

CCOO participa al XIII Fòrum contra les Violències de Gènere

Del 9 a l'11 de novembre, a l'Espai Francesca Bonnemaison (c/Sant Pere Més Baix, 7, Barcelona).

més informació »

CCOO denuncia Bon Preu per incompliment de l'horari comercial de la nova Llei de comerç de Catalunya

L'empresa Bon Preu, denunciada per CCOO, no aplica des de l'1 d'octubre el nou horari comercial, que limita l'activitat a partir de les 21.00 hores als establiments afectats, tal com recullen els articles 36.2 i 37 de la Llei 18/2017, d'1 d'agost, de comerç, serveis i fires.

CCOO de Catalunya organitza la XII Escola de Dones

Demà dijous, 19 d'octubre, al Museu Torre Balldovina de Santa Coloma de Gramenet.

més informació »

XIII Fòrum contra les violències de gènere

El XIII Fòrum contra les violències de gènere tindrà lloc els dies 9, 10 i 11 de novembre a l'Espai Francesca Bonnemaison de Barcelona, sota el lema "Teixim resistències en front de les violències sexuals".

més informació »

CCOO guanya un recurs al TSJC que afirma que el Pacte d'estadis de promoció docent discrimina les dones que s'acullen a reducció de jornada per cura d'infant

La sentència en rectifica una d'anterior del Jutjat Social de Barcelona.

XII Escola de Dones de CCOO de Catalunya

La XII Escola de Dones de CCOO de Catalunya està convocada el 19 d'octubre de 2017 al Museu Torre Balldovina (pl. de Pau Casals, s/n, de Sta. Coloma de Gramenet), amb el mateix lema del 8 de Març d'enguany: “SOM DONES, FEM DRETS, FEM LLUITES”, tot afegint el que vam acordar al darrer congrés: “CCOO som un sindicat feminista”.

més informació »

CCOO de Catalunya lamenta l'assassinat d'una dona a Barcelona a causa de la violència masclista i recorda el seu ferm compromís amb la seva erradicació

Condol a la família i entorn.

més informació »

CCOO de Catalunya dona suport als actes amb motiu del Dia Internacional per la despenalització de l'avortament

CCOO de Catalunya donem suport als actes que s'organitzen demà 28 de setembre, dia Internacional per la despenalització de l'avortament, que es fan arreu de Catalunya.

més informació »

Cos de dona: Cos Sí, Cosa No. Programa número 243 de CCOO a Televisió de Catalunya

Programa sindical de CCOO a Televisió de Catalunya, número 243

Cos SÍ. Cosa NO

La cosificació de la dona és l'ús que es fa d'una dona en particular, del concepte de 'dona' o de la seva imatge per a finalitats que no la dignifiquen com a ésser humà.

'Lluita digital' 274. Especial cosificació de la dona

En aquest número especial parlem sobre la cosificació de les dones i què cal fer per canviar-la.

més informació »

Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya, participa a la signatura del Pacte per a la reforma horària

Dilluns, 17 de juliol, a les 10.30 hores, al Palau de la Generalitat.

més informació »

La Federació de Serveis a la Ciutadania de Catalunya et convida a la representació de l'obra de teatre 'La Ramera de Babilònia'

Us convidem a assistir a una obra de teatre molt feminista: 'La Ramera de Babilònia'. Les entrades són gratuïtes. Confirma la teva assistència al correu electrònic organitzaciofsc@ccoo.cat.

més informació »

CCOO de Catalunya alerta que les dones continuen cobrant menys que els homes

Davant les dades de l'Enquesta d'estructura salarial del passat juny.

més informació »

CCOO participarà a la manifestació unitària de l'Orgull LGTBI a Barcelona

Demà dissabte, 1 de juliol, a les 18.30 hores, des de la plaça de la Universitat.

més informació »

CCOO clama pels drets LGTBI al món

Demà dimecres, 28 de juny es celebra el Dia de l'Orgull LGTBI i un cop més, CCOO de Catalunya mostra el seu compromís en favor dels drets LGTBI al món i exigeix més igualtat, més drets, més orgull, més ciutadania. En aquest sentit, l'Àmbit LGTBI del sindicat ha elaborat un manifest que es llegirà demà, a les 12 hores, al vestíbul de la seu central del sindicat (Via Laietana, 16, de Barcelona).

més informació »

CCOO de Catalunya lamenta la mort d'una dona a Salou a causa de la violència masclista i recorda el seu ferm compromís amb la seva erradicació

CCOO de Catalunya condemna l'assassinat masclista d'una dona a Salou i novament expressa el seu rebuig a una violència que encara avui s'exerceix sobre les dones només pel fet de ser dones.

més informació »

Representants de CCOO es concentren contra les violències masclistes

Representants de CCOO de Catalunya s'han concentrat al migdia del dilluns 19 de juny de 2017 a la plaça de Sant Jaume de Barcelona i a altres poblacions de tot Catalunya per donar suport a la campanya "#19JAlertaFeminista" per denunciar les violències masclistes i per demanar uns pressupostos generals de l'Estat que facin front a la igualtat de gènere i a la lluita contra les violències masclistes.

més informació »

CCOO, present a les concentracions de la campanya #19JAlertaFeminista per denunciar les violències masclistes

Dilluns, 19 de juny, concentracions davant dels ajuntaments.

més informació »

CCOO participa a una jornada sobre la reforma horària

Demà divendres, 16 de juny, a partir de les 12.30 hores, al Palau Moja de Barcelona (c/ Portaferrissa, 1).

més informació »

CCOO dona suport a la campanya #ALERTAFEMINISTA del 19 de juny per denunciar les violències masclistes i reclamar més pressupost a l'Estat

Concentracions davant dels ajuntaments.

El 19 de juny, concentracions contra les violències masclistes

A Barcelona s'ha convocat la ciutadania el proper dilluns 19 de juny a les 12 del matí i les 8 del vespre a la Plaça Sant Jaume. A la resta de Catalunya, la convocatòria serà el mateix dilluns 19 de juny a les 12 del migdia davant dels diversos Ajuntaments.

'Treball de la llar', programa núm. 242 de CCOO a Televisió de Catalunya

Amb el títol 'Treball de la llar', el programa està dedicat als treballadors i les treballadores de la llar i la cura de les persones, també conegut com a 'servei domèstic'. El programa s'ha emès el dissabte 10 de juny al Canal 33.

L'Àmbit LGTBI de CCOO participa al GayPride de Sitges

Diumenge, 11 de juny de 2017.

més informació »

CCOO torna a ser present amb un estand informatiu al Circuit de Barcelona - Catalunya

Els dies de la celebració del Gran Premi de Catalunya de Moto GP al Circuit de Barcelona - Catalunya (Montmeló), CCOO del Vallès Oriental - Maresme - Osona organitza un operatiu d'atenció als treballadors i treballadores precaris dins de les instal·lacions, amb un estand informatiu i un telèfon d'atenció 24 hores.

més informació »

La Xarxa d'Acció Solidària (XAS) inicia la cinquena campanya de recollida de material escolar

Entre l'1 de juny i la tercera setmana de setembre.

més informació »

CCOO celebra un acte commemoratiu del Dia Internacional d'Acció per la Salut de les Dones

Dilluns, 29 de maig, a les 12 hores, a la seu del sindicat a Barcelona.

més informació »

CCOO de Catalunya inicia la campanya 'El cos de les dones, un negoci en la publicitat'

CCOO de Catalunya ha iniciat la campanya "El cos de les dones, un negoci en la publicitat" per lluitar contra la utilització de la imatge de les dones en els anuncis.

Actes de commemoració del 25-N

Barcelona | 18.00
Dia Internacional per a l'Eliminació de la Violència envers les Dones

TVC | 00.30
Programa sindical: CCOO número 246. '21D, la Catalunya irrenunciable'

Més actes »

8 de Març

CCOO commemora el Dia Internacional de les Dones

Actes amb motiu del 8 de Març, Dia Internacional de les Dones

20 anys del sopar solidari, commemoratiu i reivindicatiu del 8 de Març organitzat per CCOO del Vallès Occidental-Catalunya Central

CCOO de Tarragona celebra el 8 de Març

CCOO de Lleida celebra el 8 de Març

Informe 2016 sobre la situació laboral de les dones

CCOO de les Comarques Gironines celebra el 8 de Març

Celebració del 8 de Març, Dia Internacional de les Dones

Dia Internacional de les Dones 2016

Dia Internacional de les Dones 2015

Informe 'Situació de les dones a Catalunya 2014'

8 de març de 2013, Dia Internacional de la Dona Treballadora

8 de Març de 2012, Dia Internacional de la Dona Treballadora

28 de Maig

Salut per a totes. Prou desigualtats!

CCOO elabora un nou informe sobre la salut de les dones

CCOO de Serveis organitza una jornada d'acció per la salut de les dones amb motiu del proper dia internacional

Jornada amb motiu del Dia Internacional d'Acció per la Salut de les Dones

Dia Internacional d'Acció per la Salut de les Dones: 'Sense discriminació, salut per a totes'