Actualitat

Butlletí d'Actualitat Econòmica i Social Núm. 10. Gener de 2017. Elaborat pel CERES i la Secretaria de Socioeconomia de CCOO de Catalunya

Publicació periòdica que presenta, valora i dóna accés a una selecció d'informacions de temàtica econòmica i social

més informació »

Lluita digital 260. El 2017 comença amb un empobriment dels salaris i les pensions

En aquest número parlem sobre l'empobriment dels salaris i les pensions, la poca creació d'ocupació, els acomiadaments del Grup Hotusa i el Pla d'urgències sanitàries, entre altres temes.

més informació »

El blog d'en Joan Carles Gallego: "En el camí de La Camocha"

El secretari general de CCOO de Catalunya recorda els orígens del sindicat a la mina asturiana de La Camocha.

més informació »

'Reforma horària, horaris per a les persones'. Nou programa de CCOO a Televisió de Catalunya

Programa de CCOO a Televisió de Catalunya, capítol 237: 'Reforma horària, horaris per a les persones'

més informació »

CCOO de Catalunya considera imprescindible apujar salaris i revalorar les pensions per sobre de l'IPC per evitar la pèrdua de poder adquisitiu de les persones

Valoració de les dades de l'IPC de desembre de 2016.

més informació »

"Cal un Tribunal Constitucional amb més dones"

La democràcia exigeix paritat en la representació i la presa de decisions i, per suposat, en l'àmbit constitucional també, pel que cal un Tribunal Constitucional equilibrat.

més informació »

El cos de les dones, territori expropiat

La salut està fortament influïda per l'entorn i les condicions de vida de la ciutadania, resultat no només de decisions individuals, sinó també de condicionants socials, culturals, econòmics o mediambientals. Les dones acostumen a estar en una situació d'oblit per la seva condició de dones, a la qual s'afegeixen altres condicionants, com la classe social, l'edat, l'ètnia, la discapacitat, l'opció sexual…

més informació »

CCOO de Catalunya alerta que el 2016, malgrat la reducció de l'atur, finalitza amb una escassa creació d'ocupació i manté una elevada precarització laboral

Comunicat de premsa de CCOO de Catalunya on el sindicat valora les dades de l'atur registrat de desembre de 2016

més informació »

"Garantir la ciutadania i la renda"

En l'article de Joan Carles Gallego i Camil Ros, publicat a 'El Periódico', el 3 de gener de 2017, es destaca que una assignació econòmica de suficiència permetria dotar de seguretat i llibertat els més vulnerables.

Joan Carles Gallego: 'Ocupació, salaris i pensions'

Article publicat al diari 'El Periódico de Catalunya' el dimarts 27 de desembre del 2016.

més informació »

Fes sentir la teva veu per una Europa Social!

La Confederació Europea de Sindicats (CES), juntament amb la resposta que ha preparat a la consulta de la Comissió, ha llançat una campanya de recollida de signatures que amb el títol 'Els drets socials primer. Fes sentir la teva veu per una Europa Social', pretén pressionar la Comissió Europea perquè els drets socials ocupin el lloc que els correspon al pilar europeu de drets socials.

Massa masclisme

La violència masclista acabarà quan eduquem d'una altra manera i quan posem a l'abast de totes les dones que la pateixen els serveis, recursos i suport necessaris per tal que puguin trencar el silenci i trobar resposta contundent de totes i tots nosaltres.

més informació »

Joan Carles Gallego entrevistat al programa 'El mirador de l'actualitat', de Ràdio Estel

Joan Carles Gallego ha participat en el programa 'El mirador de l'actualitat', de Ràdio Estel, on ha parlat sobre la situació laboral i social de Catalunya i Espanya. (22/12/16)

més informació »

Butlletí d'Actualitat Jurídica i Sindical del CERES, Núm. 30 (Desembre de 2016)

Publicació en format electrònic que us dóna accés a Documentació Jurídica i d'Interès Sindical

més informació »

Un miler de persones participa en la mobilització per la defensa de l'ocupació, els salaris i les pensions

La majoria dels treballadors i les treballadores reclamem solucions urgents als nostres problemes. Ja no podem esperar més! És per això que un miler de delegats i delegades de CCOO de Catalunya i UGT es van mobilitzar el #15-D a Barcelona i altres ciutats per aconseguir canviar el rumb cap a uns pressupostos que posin en primer lloc les persones, el creixement, l'ocupació de qualitat, les pensions i els salaris dignes.

més informació »

'Catalunya té marge i competències per fer una fiscalitat més progressiva'

Es pot modificar el tram autonòmic de l'IRPF introduint 3 nous trams per a les rendes superiors a 60.000 euros. Es pot actuar amb l'impost de successions per eliminar les rebaixes fiscals fetes a les grans herències. Es pot eliminar el mínim exempt de l'impost de patrimoni, un altre dels regals fiscal fets als grans patrimonis d'aquest país.

més informació »

Informe de balanç de salut laboral a la Generalitat

Elaborat per l'Àrea Pública de CCOO de Catalunya.

més informació »

'Es pot fer ara, per uns pressupostos socials', nou programa de CCOO a Televisió de Catalunya

Nou programa de CCOO a Televisió de Catalunya emès el 10 de desembre de 2016 pel Canal 33.

més informació »

Document d'ànàlisi de CCOO de Catalunya del projecte de Presupostos de la Generalitat 2017

Presentat en roda de premsa pel secretari general del sindicat Joan Carles Gallego

més informació »

CCOO de Catalunya alerta que la creació d'ocupació té connotacions negatives que impacten sobre les dones i en la qualitat de l'ocupació

Les dones són el 54,6% de tota la població aturada i continuen reduint l'atur a un ritme molt inferior al dels homes.

Entrevista a Joan Carles Gallego al programa 'Els matins' de TV3

Divendres 2 de desembre de 2016.

'Les pensions a debat'

No hi ha reptes en el sistema de pensions públiques que no es puguin solucionar. Cal voluntat política per fer-ho. S'han d'incrementar els ingressos de la Seguretat Social i no retallar les despeses.

Documents congressuals de l'11è Congrés de CCOO de Catalunya

CCOO de Catalunya celebrarà el seu 11è congrés a Barcelona els dies 4, 5 i 6 d'abril de l'any 2017, amb el lema “Fem CCOO”. El congrés debatrà i establirà l'estratègia i les pràctiques d'actuació sindical per als propers anys i elegirà els òrgans de direcció i les estructures de funcionament. Reunirà 630 delegats i delegades en representació de les persones afiliades i de les organitzacions federatives i territorials.

Casa nostra, casa vostra

Més de 200 organitzacions socials, entre les que hi ha CCOO de Catalunya, i 100 entitats culturals catalanes hem iniciat la campanya unitària 'Casa nostra, casa vostra' per exigir el compliment dels compromisos de la UE i del Govern espanyol sobre els refugiats i impulsar l'acollida d'aquestes persones a Catalunya. Amb el lema #Volem acollir, la campanya pretén sensibilitzar i mobilitzar la ciutadania i pressionar les institucions catalanes perquè adoptin polítiques d'acollida “reals i efectives” davant la “inacció” del Govern central.

Joan Carles Gallego entrevistat a El Matí a Ràdio 4

En aquesta entrevista a El Matí de Ràdio 4, Joan Carles Gallego ha parlat, entre d'altres temes, dels pressupostos de la Generalitat i del Govern central i de pensions. (29/11/16)

més informació »

Saps que pots reclamar l'IRPF del període de permís de maternitat?

El Tribunal Superior de Justícia de Madrid ha declarat exempta de tributació la prestació de maternitat que la Seguretat Social abona a les mares treballadores durant les 16 setmanes que dura el permís per naixement i, per tant, obliga a l'Agència Tributària a tornar les retencions per IRPF fetes durant aquest període.

més informació »

Concentració a Barcelona en el Dia Internacional per a l'Eliminació de la Violència envers les Dones

Divendres 25 de novembre de 2016.

més informació »

Una de cada quatre dones a Catalunya pateix violència masclista

Cal seguir avançant en la implicació i corresponsabilitat de tota la societat i cal que els Poders públics siguin conseqüents i valents; que a manera de pacte d'Estat situïn la lluita per eradicar les violències masclistes al bell mig de les agendes públiques amb els recursos necessaris per no fer cap pas enrere.

més informació »

Resolució 'Sense llibertat de premsa no hi ha democràcia'

Assemblea de CCOO i el Sindicat de la Imatge UPIFC.

més informació »

Manifest del Grup promotor de la candidatura de Javier Pacheco Serradilla a la Secretaria general de CCOO de Catalunya

Els sotasignats, dones i homes que participem en diferents espais del sindicat, seccions sindicals, organitzacions territorials i organitzacions federals del conjunt del territori de Catalunya, que expressem una pluralitat representativa dins de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya, tant organitzativa com política, volem promoure entre l'afiliació la candidatura d'en Javier Pacheco a la Secretaria General de la CONC en l'11è Congrés, que se celebrarà els pròxims dies 4, 5 i 6 d'abril de 2017.

més informació »

Milers de persones participen a la manifestació per uns pressupostos socials

Milers de persones, membres d'organitzacions sindicals i entitats socials de Catalunya, han participat aquest dissabte, 19 de novembre, a una manifestació a Barcelona per demanar uns pressupostos de la Generalitat que siguin socials i es destinin a atendre les necessitats reals de les persones. Amb el lema “#EsPotFerAra”, la manifestació volia forçar els grups polítics representats al Parlament de Catalunya a aprovar uns pressupostos en els quals els aspectes socials, l'atenció a les persones, la sanitat o l'educació siguin la prioritat dels comptes del Govern de Catalunya.

més informació »

Postgrau en 'Idees i experiències polítiques transformadores'

La Fundació Cipriano Garcia i la Fundació Nous Horitzons han signat un conveni de col·laboració amb la Universitat Autònoma de Barcelona per tal d'impulsar un postgrau propi de la Facultat de Ciències polítiques i Sociologia de la UAB, adreçat als alumnes universitaris, amb titulació acadèmica, i a persones sense la titulació requerida, vinculades a l'associacionisme polític i social, i a les institucions i administracions públiques.

més informació »

Profunda consternació a CCOO de Catalunya per la mort de dos membres del cos d'Agents Rurals, vinculats al sindicat, a mans d'un caçador

CCOO de Catalunya viu una profunda consternació per la mort avui de dos agents rurals presumptament a mans d'un caçador a la població d'Aspa ( Lleida), que ha estat detingut pels Mossos d'Esquadra. Segons ha informat l'Agrupació d'Agents Rurals de CCOO, un d'ells havia estat delegat de CCOO entre els anys 2012 i 2014 i l'altre era delegat de prevenció des del mes de desembre

més informació »

Joan Carles Gallego respon al conseller Comín que CCOO de Catalunya no ha canviat la seva posició a favor de la sanitat pública i les desprivatitzacions d'hospitals i serveis sanitaris

Davant la referència explícita del conseller al sindicat en la darrera Comissió de Salut.

més informació »

CCOO dóna suport a les mobilitzacions contra el CETA

Demà dissabte, 21 de gener, a Barcelona concentració a les 12.00 h davant la seu de l'Oficina del Parlament Europeu (Passeig de Gràcia, 90).

més informació »

CCOO demana aprovar la Llei de Renda Garantida de Ciutadania aquesta legislatura

Davant la compareixença d'aquesta tarda de la consellera de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat, Dolors Bassa, per explicar a la Comissió del Parlament els pressupostos per 2017 del seu Departament, CCOO volem manifestar que una pedra de toc fonamental sobre el caràcter social dels Pressupostos és la implantació de la Renda Garantida de Ciutadania (RGC), prestació per protegir de la pobresa establerta a l'article 23 del vigent Estatut i que s'està discutint al Parlament gràcies a una Iniciativa Legislativa Popular (ILP).

més informació »

CCOO critica la cosificació de la dona a l'exhibició de sexe explícit al bar The Bot, de Mataró

Utilització de la dona com a objecte de consum.

més informació »

Segon taller gratuït d'ajuda a persones en situació d'atur

Demà divendres, 20 de gener, a les 16.30 hores, a la seu de CCOO a Barcelona.

més informació »

CCOO impulsa assemblees obertes sobre el futur de les pensions

Des de demà dijous, 19 de gener, a diferents ciutats de Catalunya.

més informació »

CCOO convoca vaga indefinida a Groupalia perquè no paga les nòmines

De novembre i desembre de 2016.

més informació »

Concentració per demanar que els pressuposts de la Generalitat del 2017 incorporin partides econòmiques per donar compliment a les demandes dels seus treballadors i treballadores

Demà dimarts, 17 de gener, a les 12.00 hores, a la plaça de Sant Jaume de Barcelona.

més informació »

La Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya valora positivament l'obertura d'una sala a l'Hospital Casa Maternitat per atendre 24 pacients, tot i que arriba tard

Aquest matí de divendres 13 de gener de 2017, la Direcció de l'Hospital Clínic, a causa de l'estat permanent de col·lapse que pateixen als serveis d'urgències, han comunicat als sindicats amb presència al Comitè d'Empresa, la decisió d'obrir una sala a l'Hospital Casa Maternitat.

més informació »

CCOO valora positivament el primer Pla d'acreditació i qualificació professionals com a mesura de xoc, però alerta que el 45% de la població activa a Catalunya no té acreditada la seva experiència laboral o formació no formal

Oferta de 7.900 places.

més informació »

Concentració de protesta per l'anunci de tancament de la Presó Model de Barcelona

Dilluns, 16 de gener, a les 16 hores, davant la seu del Departament de Justícia a Barcelona.

més informació »

La Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya considera que el Pla Integral d'Urgències de Catalunya (PIUC) arriba tard i és insuficient

Davant de la situació de col·lapse dels serveis d'urgències per epidèmia de grip.

més informació »

Tallers gratuïts d'ajuda a persones en situació d'atur

Els divendres 13, 20 i 27 de gener, a les 16.30 hores, a la seu de CCOO a Barcelona.

CCOO valora l'anunci de tancament de la Presó Model de Barcelona

Pel tancament en paral·lel a la inauguració de nous centres penitenciaris.

CCOO s'adhereix al manifest per un Tribunal Constitucional (TC) equilibrat

Pel nomenament de dones magistrades.

més informació »

La plantilla de Gimesport, empresa que gestionava el poliesportiu Marina Besòs de Sant Adrià, es manifestarà demà per reclamar l'obertura de la instal·lació i la recuperació dels llocs de treball

Demà dijous, 12 de gener, a les 18.00 hores.

CCOO denuncia acomiadaments i repressió sindical al Grup Hotusa Hotels

Concentració demà dijous, 12 de gener, a les 11.00 hores, davant l'Hotel Exe Laietana Palace de Barcelona.

més informació »

CCOO considera precipitat el tancament de la presó Model de Barcelona sense construir el centre que la substituirà

Per un procés negociat.

més informació »

Presentació del nou Postgrau en Idees i Experiències Polítiques Transformadores, de la UAB

Conferència amb Jordi Borja, demà dimarts, 10 de gener, a les 19.00 hores a la seu de CCOO a Barcelona.

més informació »

CCOO guanya la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya que condemna l'Ajuntament de Castelldefels per impagaments salarials

Reclamació de la massa salarial dels anys 2007, 2008 i 2009.

més informació »

El blog d'en Joan Carles Gallego: "Insuportables dades d'atur i ocupació, insostenibles polítiques públiques"

El secretari general de CCOO de Catalunya reflexiona sobre les dades d'atur d'aquest inici del 2017.

més informació »

CCOO i la resta de sindicats amb representació a la Mesa Sectorial d'Ensenyament expliquen les raons de la vaga del 9 de febrer

Tots els sindicats amb representació a la Mesa Sectorial de Negociació de Personal Docent no Universitari convoquen una roda de premsa que tindrà lloc el proper dilluns 9 de gener a les 11 hores del matí a la seu de la FAVB, carrer Obradors, 6-8, Barcelona.

més informació »

CCOO alerta que l'any s'inicia amb un empobriment de salaris i pensions a causa de les polítiques salarials, laborals i socials

Hem començat l'any 2017 amb pujades de preus de determinats serveis i productes, i també amb alguna baixada. CCOO vol destacar l'impacte directe que aquests augments de preus tindran en la capacitat adquisitiva dels salaris, en especial dels més baixos, i sobretot en el Salari Mínim Interprofessional –SMI- i les pensions i el seu efecte en la qualitat de vida de la majoria de la societat.

més informació »

El blog d'en Joan Carles Gallego: "Benvinguts i benvingudes al 2017: comença amb alerta de pobresa"

El secretari general de CCOO de Catalunya parla de la pujada de preus al nou 2017.

Acaba el procés d'acomiadaments col·lectius de TV3 i Catalunya Ràdio

Reducció de 645 treballadors i treballadores des del 2011.

més informació »

Problemes laborals a la fàbrica de producció Sandoz Industrial Products, SA, de les Franqueses del Vallès

Acomiadament d'un treballador.

més informació »

CCOO desconvoca la vaga al sector de muntatge i manteniment elèctric del 30 de desembre i 2 de gener

Davant la pressió de la mobilització del sector, les empreses desbloquegen el procés de subrogació que ha de garantir l'ocupació de més de 800 treballadors i treballadores de les empreses contractistes d'ENDESA.

més informació »

CCOO lamenta la mort de Manuel Andreu, històric sindicalista i activista veïnal

President de la FAVB entre el 1998 i el 2004.

CCOO desconvoca la vaga indefinida a Ambulàncies Ponent

Acte de conciliació.

més informació »

El blog d'en Joan Carles Gallego: "Any de traspàs"

El secretari general de CCOO de Catalunya fa una valoració de l'any 2016.

més informació »

CCOO de Girona torna a demanar un procés participatiu per definir millores del transport públic

Valoració positiva de la congelació de tarifes.

més informació »

Posició de CCOO de Catalunya davant la reunió del Pacte Nacional pel Dret a Decidir d'aquesta tarda

Avui divendres, 23 de desembre, a les 17.30 hores, al Parlament.

més informació »

CCOO segueix rebutjant la proposta de Nylstar

Expedient de regulació d'ocupació temporal (ERTE).

més informació »

'Lluita digital', 259. Bon Any 2017!

En aquest número us desitgem un bon any 2017 i parlem del dejuni per a la renda garantida de ciutadania, la vaga a l'ensenyament públic i la congelació de les tarifes del transport, entre d'altres temes.

més informació »

La Xarxa d'Acció Solidària (XAS) tanca la campanya de Nadal amb una bona recollida de joguines i material escolar

Promoguda per CCOO de Catalunya.

més informació »

CCOO i UGT mobilitzen el sector d'instal·ladors de telefonia i telecomunicacions davant l'incompliment dels acords signats

Davant els reiterats incompliments dels acords assolits el maig de 2015 per part de les empreses contractistes del sector, les federacions estatals de CCOO d'Indústria i FICA-UGT han convocat una jornada de mobilització sectorial al conjunt de l'Estat aquest divendres, 23 de desembre. Les coordinadores del sector de CCOO i UGT a Catalunya s'han sumat a aquesta jornada i convoquen una concentració a Barcelona, a les 18 h, davant les botigues de Movistar i Vodafone del Portal de l'Àngel.

més informació »

CCOO celebra la Medalla al Treball President Macià al sindicalista Alfons Labrador

CCOO de Catalunya celebra la Medalla al Treball President Macià que la Generalitat de Catalunya ha atorgat enguany al nostre sindicalista Alfons Labrador per una vida dedicada a la defensa dels drets socials i laborals dels treballadors i treballadores del nostre país.

més informació »

Valoriza accepta totes les reivindicacions plantejades pels treballadors i es posa fi al conflicte de la neteja de les terminals 1 i 2 de l'aeroport de Barcelona – El Prat

Després de l'èxit de les mobilitzacions realitzades com a conseqüència de la vaga convocada per les treballadores i els treballadors de l'empresa Valoriza Facilities SAU (Grup Sacyr) que realitzen la neteja de les terminals T1 i T2 de l'Aeroport de Barcelona – El Prat, els dies 28, 29 i 30 de novembre i 1 i 2 de desembre, i a poques hores de l'inici de dues noves jornades de vaga prevista pels dies 22 i 23 de desembre, l'empresa ha acceptat totes les reivindicacions plantejades pels treballadors

més informació »

CCOO de Catalunya dona suport a l'apagada de demà contra els talls de llum a famílies sense recursos

Demà dimecres, 21 de desembre, de 19.00 h a 20.00 h.

més informació »

CCOO de Catalunya lamenta la mort d'una dona a Barcelona a causa de la violència masclista i recorda el seu ferm compromís per a la seva erradicació

Condol a la família i entorn.

Convocada vaga a l'ensenyament públic el 9 de febrer

Els sindicats de l'ensenyament públic amb representació a la mesa sectorial, des de l'inici del curs passat, han expressat el seu rebuig a l'acció de govern de l'actual Departament d'Ensenyament a través de diferents mobilitzacions i accions de protesta. Davant l'immobilisme tant del departament com del Govern de la Generalitat han vist la necessitat d'intensificar la seva lluita.

CCOO convoca vaga indefinida a Ambulàncies Ponent

Des del dimarts 27 de desembre del 2016.

més informació »

Manca de resposta del servei de Pediatria i UCI Pediàtrica de l'Hospital Dr. Josep Trueta a les necessitats de la població

Durant els mesos de tardor i hivern, com cada any, els nombre de nens que pateixen infeccions respiratòries causades principalment per virus es veu incrementat. En alguns casos, aquestes infeccions desenvoluparan un quadre greu que requerirà d'assistència a unitats de semicrítics o de cures intensives pediàtriques.

més informació »

CCOO d'Indústria i FICA-UGT convoquen mobilitzacions al sector de muntatge i manteniment de telefonia davant l'incompliment dels acords signats

Davant els reiterats incompliments dels acords assolits el maig de 2015 per part de les empreses contractistes del sector, les federacions estatals de CCOO d'Indústria i FICA-UGT han convocat una jornada de mobilització sectorial al conjunt de l'Estat el proper 23 de desembre. Les coordinadores de delegats i delegades del sector de telefonia i telecomunicacions de CCOO d'Indústria i FICA-UGT de Catalunya han acordat sumar-se a aquesta jornada de mobilització.

més informació »

CCOO i els sindicats amb representació a l'ensenyament públic es concentren per revertir les retallades a l'educació

Demà dimarts, 20 de desembre, a les 17.00 hores, davant del Parlament.

més informació »

CCOO fa difusió de la campanya en defensa de pensions dignes

Joan Carles Gallego repartirà fulls volants demà dimarts, 20 de desembre, a les 8.30 hores a l'estació de Sants de Barcelona.

més informació »

El blog d'en Joan Carles Gallego: "Solidaritat, primera persona del plural"

El secretari general de CCOO de Catalunya parla de la pobresa i la desigualtat a la nostra societat.

més informació »

CCOO de Catalunya lamenta la mort d'una dona a la Pobla de Mafumet a causa de la violència masclista i recorda el seu ferm compromís per a la seva erradicació

CCOO de Catalunya condemna l'assassinat masclista d'una dona a la Pobla de Mafumet, i novament expressa el seu rebuig a una violència que encara avui s'exerceix vers les dones només pel fet de ser dones.

més informació »

CCOO d'Indústria i FICA-UGT de Catalunya convoquen vaga al sector de muntatge i manteniment elèctric, els dies 30 de desembre i 2 de gener

CCOO i UGT han constatat la situació de bloqueig del procés de subrogació dels treballadors i treballadores afectats pel canvi de contractes, a causa de les dificultats que estan plantejant diferents empreses implicades en aquest procés, que posen en risc l'ocupació del sector. Per això inicien un procés de mobilització al sector per pressionar les empreses per resoldre la situació.

més informació »

Els secretaris generals de CCOO, Ignacio Fernández Toxo, i de CCOO de Catalunya, Joan Carles Gallego, visiten l'empresa Celsa de Castellbisbal

Dilluns 19 de desembre, amb el secretari general de CCOO d'Indústria de Catalunya, Javier Pacheco.

més informació »

Dejuni per l'aprovació de la proposició de llei sobre la renda garantida de ciutadania

A partir del diumenge, 18 de desembre, a les 9 hores, a la plaça de Sant Jaume de Barcelona.

més informació »

CCOO de Catalunya reclama igualtat de drets i oportunitats per a tota la ciutadania

Amb motiu del Dia Internacional de les Persones Migrades, el 18 de desembre.

Inauguració de la nova seu de CCOO de Lleida

Al carrer d'Enric Granados, 3-5, de Lleida, amb presència del secretari general de CCOO de Catalunya, Joan Carles Gallego.

més informació »

Mobilització a Lleida per la readmissió del delegat acomiadat a Milsa

Aquest divendres, 16 de desembre, CCOO d'Indústria de Catalunya ha convocat una nova concentració i manifestació en suport al delegat acomiadat per l'escorxador Milsa per exigir la seva readmissió i denunciar la persecució sindical que practica l'empresa. Està previst que hi assisteixin els secretaris generals de CCOO de Catalunya, Joan Carles Gallego, de CCOO de Lleida, Jaume Sellés, i de CCOO d'Indústria de Catalunya, Javier Pacheco.

més informació »

Comunicat sindical unitari després de la Mesa Sectorial d'Ensenyament Públic celebrada avui

Manca de voluntat negociadora del Departament d'Ensenyament de la Generalitat.

més informació »

Lluita digital 258. Mobilització el 15 de desembre en defensa de l'ocupació, els salaris i les pensions

En aquest número parlem de les mobilitzacions del #15D per #RecuperarDrets , de l'informe PISA, d'un balança de salut laboral a la Generalitat, o entrevistem Ricardo Gutiérrez, de la Federació Europea de Periodistes, entre d'altres temes.

més informació »

CCOO reitera la necessitat de diàleg social per assolir un nou acord de Formació Professional (FP) com el de l'any 1999

Per adaptar les condicions laborals a reptes actuals i urgents, com l'abandonament escolar prematur, les necessitats de qualificació de les persones o les relacions amb el teixit productiu.

més informació »

CCOO denuncia amb un informe el fracàs del sistema de prevenció de riscos laborals a l'Administració de la Generalitat

Manca de planificació i recursos.

més informació »

CCOO participa al seminari ‘Joves, canvi social i ruptura generacional'

Taula rodona demà dijous, 15 de desembre, a les 18.00 hores, a Barcelona.

més informació »

Vaga a Serra Soldadura pel desbloqueig de les negociacions del pacte d'empresa

L'empresa ha rebutjat rotundament les propostes plantejades per la representació dels treballadors i treballadores, que van en la línia d'afavorir la conciliació de la vida laboral i familiar de la plantilla i consolidar 150 euros en la tercera paga. Per això aquest dijous 15 de desembre faran vaga de 24 hores.

més informació »

CCOO i UGT es mobilitzen per l'ocupació, els salaris i les pensions

Demà dijous, 15 de desembre, assemblea a la seu de CCOO a Barcelona i manifestació fins a la patronal Foment del Treball.

més informació »

Presentació de les accions per a l'aprovació de la Proposició de Llei sobre la Renda Garantida de Ciutadania

Demà dijous, 15 de desembre, a les 12.00 hores, a l'entrada del Parlament.

més informació »

CCOO de Catalunya torna a reivindicar un procés participatiu per definir el finançament del transport públic

Nova congelació de les tarifes per a 2017.

més informació »

CCOO de Catalunya recorda que per culpa de la reforma de les pensions del Govern del PP les pensions no es podran revaloritzar amb l'IPC de novembre i perdran poder adquisitiu

Valoració de les dades de l'IPC de novembre de 2016.

més informació »

Vaga parcial al Servei de Teleassistència Municipal de l'Ajuntament de Barcelona

Convocada els dies 13, 16 i 19 de desembre per les males condicions laborals que suporten els treballadors i treballadores.

més informació »

CCOO denuncia que el propietari de Groupalia, Antonio Alcántara, manté el seu negoci de venda on-line a costa de no pagar els salaris

Aquesta empresa cuponera que ofereix plans de lleure amb descomptes deixa sense sou als seus empleats aquest Nadal.

Projecció del documental ‘España en dos trincheras: la Guerra Civil en color'

Demà dimarts, 13 de desembre, a les 17.00 hores, a la seu del sindicat a Barcelona, amb tertúlia amb Manel Lucas, guionista.

més informació »

CCOO convoca concentracions al sector de supermercats el dies 23 i 30 de desembre

En defensa d'un conveni just.

CCOO, en defensa de Ràdio 4

40è aniversari de l'emissora.

més informació »

El blog d'en Joan Carles Gallego: "Les persones i els drets, primer"

El secretari general de CCOO de Catalunya reclama més ocupació, bons salaris i millors pensions.

més informació »

CCOO dóna suport a les cambreres de pis de l'Hotel Hilton Diagonal Mar que pateixen persecució i acomiadaments per haver denunciat la seva contractació de cessió il·legal

El proper dilluns, 12 de desembre, a partir de les 8.30 hores, CCOO participarà en la concentració davant el Servei de Conciliació de Barcelona, c/ Albareda, 2-4, que el Comitè d'Empresa de l'Hotel Hilton de Diagonal Mar ha convocat.

més informació »

Presentació del llibre ‘Educar adolescents... sense perdre la calma'

La Fundació Cipriano García-CCOO de Catalunya organitza dilluns, 12 de desembre, dintre del cicle “Fem pedagogia”, la presentació del llibre “Educar adolescents... sense perdre la calma”.

més informació »

Concentració de CCOO i la CGT francesa a Cervera de la Marenda en defensa del transport públic i de l'ocupació

La CGT dels Pirineus Orientals ha convocat una concentració demà dissabte, 10 de desembre, a les 11.00 hores, a l'estació de tren de Cervera de la Marenda (Cerbère, França), per mostrar el seu rebuig a la supressió dels trens nocturns entre París i Girona/Barcelona, ja que això suposarà una clara disminució del transport públic i la pèrdua de dotzenes de llocs de treball.

més informació »

La Federació d'Educació de CCOO recorda que PISA no valora els sistemes ni les polítiques educatives

Davant els resultats de l'informe PISA.

més informació »

CCOO aconsegueix la retirada dels requisits discriminatoris als processos de selecció de personal a Barcelona Activa

Selecció de tres Tècniques de Desenvolupament Local de Proximitat.

més informació »

CCOO convocarà les direccions d'Endesa i de les empreses contractistes a un acte de mediació al Tribunal Laboral de Catalunya per mirar de desencallar aquesta situació. Si el problema no es resol per la via del diàleg, es formalitzarà una convocatòria de vaga sectorial per a les dues últimes setmanes de desembre.

més informació »

El blog d'en Joan Carles Gallego: "Acollir és enriquir i construir"

El secretari general de CCOO de Catalunya parla de la crisi migratòria a la Mediterrània i de la campanya Casa Nostra Casa Vostra.

més informació »

Setze organitzacions reclamen que es jutgin els crims franquistes comesos a Barcelona

Demanen a l'Ajuntament de Barcelona que interposi una querella criminal perquè s'investigui, jutgi i condemni els responsables directes i indirectes.

més informació »

Setze organitzacions demanen a l'Ajuntament de Barcelona que interposi una querella per jutjar crims franquistes

Demà divendres, 2 de desembre, a les 11.30 hores, a la Plaça de Sant Jaume.

El 15 de desembre, defensem l'ocupació, els salaris i les pensions

El dijous 15 de desembre s'han organitzat nombroses mobilitzacions a diverses ciutats de tot l'Estat per reclamar la recuperació d'aquests drets socials i laborals que s'han anat perdent els darrers anys. Amb el lema 'Defensem l'ocupació, els salaris i les pensions', CCOO de Catalunya i la UGT hem organitzat una assemblea a la Sala d'actes del local de CCOO a Barcelona (Via Laietana, 16) a les 5 de la tarda que continuarà amb una manifestació, a les 6, fins a la patronal Foment del Treball.

Proposta de modificació d'Estatuts per a l'11è Congrés de CCOO de Catalunya

més informació »

Lluita digital 257. Milers de persones participen en la manifestació del 19-N per reclamar uns pressupostos socials

En aquest número parlem de la manifestació del 19 de novembre, del dia per a l'eliminació de la violència vers les dones, el postgrau sobre idees i experiències polítiques transformadores i les reclamacions de l'IRPF del permís de maternitat, entre d'altres temes.

Commemoració de les vagues del 1976 al Baix Llobregat

Demà dijous, 1 de desembre, a les 18.00 hores, a la seu de CCOO a Cornellà.

més informació »

CCOO observa discriminació als processos de selecció de personal a Barcelona Activa

Concurs per a seleccionar tres Tècniques de Desenvolupament Local.

més informació »

CCOO considera que les propostes fiscals del Govern de la Generalitat són insuficients per fer uns pressupostos que donin resposta a l'emergència social

La llei de mesures fiscals i financeres (llei d'acompanyament) estableix unes propostes fiscals que són insuficients per fer front a la situació d'emergència social.

més informació »

Barcelona acull el setè i darrer acte de presentació del candidat a la Secretaria General de CCOO de Catalunya

Demà dimecres, a la seu del sindicat a Barcelona, a partir de les 18.00 hores (declas a les 17.45 hores).

El 70% de la plantilla secunda la vaga de contact center

Avui dilluns, 28 de novembre.

més informació »

La Federació d'Educació de CCOO organitza un taller de matemàtica recreativa a Santa Coloma de Gramenet

Demà dimarts, 29 de novembre, a les 17.30 hores, al Casal del Mestre.

més informació »

CCOO organitza un seminari de prevenció de riscos en els desplaçaments amb bicicleta

Demà dimarts, 29 de novembre, a les 17.00 hores, a la seu del sindicat a Barcelona.

més informació »

CCOO defensa que les remunicipalitzacions de serveis públics es facin garantint el manteniment o la millora de les condicions laborals dels treballadors i les treballadores

Per uns serveis públics de qualitat.

més informació »

Diferents entitats i organitzacions socials presenten la campanya ‘Casa Nostra, Casa Vostra' d'acollida als refugiats

Demà dimarts, 29 de novembre, a les 10.30 hores, al Teatre Lliure de Barcelona, amb presència de Joan Carles Gallego, secretari general de CCOO de Catalunya.

més informació »

Es presenta recurs a la sentència de Ricardo Vercher, delegat de CCOO a Metro de Barcelona jutjat per fets de la Vaga General del 14-N del 2012

El sindicat, contra la judicialització del conflicte social.

més informació »

Per a CCOO, la Proposició de Llei de reformes urgents del treball autònom no satisfà les necessitats del col·lectiu

Cal una veritable reforma del marc legal.

més informació »

Demà dimarts, 29 de novembre, a les 11.30 hores, davant del Parlament.

més informació »

El blog d'en Joan Carles Gallego: "Salari mínim, pobresa laboral i social i desigualtat"

El secretari general de CCOO de Catalunya reflexiona sobre la desigualtat.

més informació »

Les entitats municipalistes, els sindicats CCOO i UGT, i les patronals ASCEN i ASPEL acorden un codi de bones pràctiques en la contractació pública local del servei de neteja

Les Entitats Municipalistes, els sindicats CCOO i UGT i la patronal ASCEN (Associació Catalana d'Empreses de Neteja) i de ASPEL (Asociación professional de empreses de Limpieza) han signat un Acord de Codi de Bones pràctiques en la contractació pública local del servei de neteja.

més informació »

CCOO valora positivament l'acord sobre l'ERO d'Almirall

L'acord assolit ha permès minimitzar l'impacte de l'expedient, amb una reducció d'un 16% de les persones afectades, que han passat de 121 a 102, i la previsió de mesures no traumàtiques. L'acord ha estat ratificat per la majoria dels treballadors i treballadores en les assemblees celebrades als diferents centres de treball, amb una participació del 81% del conjunt de la plantilla.

més informació »

Presentació del llibre ‘Digues amb qui vas, i et diré com participes' sobre la participació associativa de la població immigrada

Dilluns, 28 de novembre, a les 18.00 hores, a la seu del sindicat a Barcelona.

més informació »

Reus acull el cinquè acte de presentació del candidat a la Secretaria General de CCOO de Catalunya

Dilluns, a la seu del sindicat a Reus, a partir de les 18.00 hores.

més informació »

CCOO exigeix eradicar la violència masclista

Informe del sindicat al voltant del 25 de novembre, Dia Mundial per a l'Eliminació de la Violència envers les Dones.

més informació »

CCOO commemora el Dia Mundial per a l'Eliminació de la Violència envers les Dones, 25 de novembre, amb actes arreu de Catalunya

Acte central: concentració a les 12.00 hores i taller-xerrada a les 16.30 hores, demà divendres.

més informació »

El Departament d'Ensenyament un cop més ha demostrat la manca de voluntat negociadora a la reunió d'avui de la Mesa Sectorial d'Ensenyament Públic

Retorn dels drets perduts des de 2010.

més informació »

17è Premi Poesia de Tardor, Memorial José López García, de la Federació de Pensionistes i Jubilats de CCOO de Catalunya

Demà dijous, 24 de novembre, a les 18.00 hores, a la seu del sindicat a Barcelona.

més informació »

Exigències de les entitats socials per la Taula d'Emergència en l'Àmbit de l'Habitatge i la Pobresa Energètica

Comunicat conjunt.

més informació »

CCOO de Catalunya i el Sindicat de la Imatge UPIFC es reuneixen amb Junts pel Sí amb la voluntat d'esmenar la requisa policial de càmeres als informadors gràfics

Proposta de Resolució en Defensa de les Llibertats Democràtiques.

més informació »

La Federació d'Educació de CCOO torna a donar suport a les reivindicacions dels estudiants

Demà dijous, 24 de novembre, nova jornada de lluita convocada per sindicats d'estudiants.

més informació »

Terrassa acull el quart acte de presentació del candidat a la Secretaria General de CCOO de Catalunya

Demà dijous, a la seu del sindicat a Terrassa, a partir de les 18.30 hores.

més informació »

CCOO signa el Conveni col·lectiu sectorial de sanitat privada

IX Conveni nacional de Catalunya d'establiments sanitaris d'hospitalització, assistència, consulta i laboratoris d'anàlisis clíniques.

més informació »

Les entitats, moviments i organitzacions socials de la Taula d'Emergència en l'Àmbit de l'Habitatge i la Pobresa Energètica presenten les seves propostes

Demà dimecres, 23 de novembre, a les 10.00 hores, al Palauet de Can Boixeres de l'Hospitalet.

més informació »

CCOO demana més personal per a l'àrea d'urgències de l'Hospital Santa Maria de Lleida

L'increment del nombre de pacients que es registra des de fa un temps a l'àrea d'urgències de l'Hospital Santa Maria de Lleida posa en evidencia la manca d'espai i falta de personal.

més informació »

Girona acull el tercer acte de presentació del candidat a la Secretaria General de CCOO de Catalunya

Demà dimecres, a la seu del sindicat a Girona, a partir de les 18.00 hores.

més informació »

CCOO de Catalunya i el Sindicat de la Imatge UPIFC celebren una assemblea contra la requisa de càmeres dels informadors gràfics

Demà dimecres, 23 de novembre, a les 12.30 hores, a la seu de CCOO a Barcelona.

més informació »

CCOO i la resta de sindicats de la Mesa, han demanat al Govern la continuïtat de la negociació de la part dels pressupostos que afecten les condicions de treball dels empleats públics

Després de només dues reunions de la Mesa General de la Funció Pública, el Govern vol donar per acabada la negociació de les partides que han de contenir els pressupostos de 2017 respecte a les condicions de treball dels empleats públics de la Generalitat de Catalunya.

més informació »

Núria Sánchez Mira guanya la quarta edició del Premi Ángel Rozas a la recerca en ciències socials, promogut per la Fundació Cipriano García-CCOO de Catalunya

Amb el treball titulat 'La división social y sexual del trabajo en transformación. Un análisis de clase en un contexto de crisis'.

més informació »

Granollers acull el segon acte de presentació del candidat a la Secretaria General de CCOO de Catalunya

Demà dimarts, al Polígon Industrial Pla de Palou a les 10.00 hores i a la seu del sindicat a Granollers a les 18.00 hores.

més informació »

El blog d'en Joan Carles Gallego: "Garantir la Renda, Rescatar les persones"

El secretari general de CCOO de Catalunya explica la demanda d'establir una Renda Garantida de Ciutadania (RGC).

Altres notícies »