Àrea Pública de CCOO de Catalunya: Hem recuperat el 40% de la paga extra de 2013

La combinació de mobilització i negociació és el que garanteix resultats

Amb el cobrament de les nòmines d’aquest mes d’octubre, acabarem l’any havent recuperat el 40% de la paga extra de l’any 2013 i enfilarem el camí per cobrar l’altre 60% l’any vinent. I més tard la de 2014.

Ha passat molt temps, massa temps, des de que ens van arrabassar les pagues extres. Ens hem de felicitar per començar a recuperar-les per fi. Ha estat difícil.

Uns governs de la Generalitat gens interessats en la situació dels seus treballadors i treballadores, la situació política que fa anys viu el nostre país, la reiteració en les pròrrogues pressupostàries, …. Tot plegat ha estat la tempesta perfecta contra els nostres interessos.

Ens hagués agradat haver cobrat ja tot el que ens deuen. Ens agradaria cobrar-ho en molt menys temps. Però volem cobrar, assegurar-nos el cobrament. Per CCOO no és suficient dir a crits que volem cobrar, ni ens amoïna ser el que més crida: CCOO hem treballat per arribar a cobrar el que se’ns deu.

L’acció sindical de CCOO combina mobilització i negociació per aconseguir millorar les condicions de treball de treballadores i treballadors. Pressionar i acordar, les dues cares de la nostra acció sindical.

Per això, l’11 de desembre de l’any passat, CCOO, conjuntament amb UGT, vam signar l’acord que ens ha portat a la nòmina d’aquest mes. Ho vam fer en el marc de la mediació per desconvocar la vaga del 12 de desembre i després de diverses mobilitzacions dels nostres delegats i delegades, que són el nostre millor capital. Mobilització i negociació.

El 17 de desembre següent, vam ratificar l’acord a la Mesa general de Negociació. L’acta d’aquella reunió (aprovada per les parts) recull a la seva pàgina 4 la frase següent: “IAC valora molt negativament la signatura d’aquest acord”. Si tots haguéssim fet el mateix, no tindríem aquest 40% ni estaríem camí de recuperar tota la resta.

CCOO preferim cobrar tard i a terminis que no pas cridar i no cobrar mai. Pressionar i acordar millores. CCOO entenem així el sindicalisme. És la manera de millorar les nostres condicions de treball i de vida.

Seguirem en aquesta línia perquè nosaltres som CCOO

30 d’octubre de 2019