CCOO veu insuficient l’oferta pública d’ocupació que planteja el Govern de la Generalitat per reduir la temporalitat

El sindicat demana 45.000 places en els propers tres anys

En la reunió d’avui de la Mesa General de la Funció Púbica, convocada dos mesos després de les múltiples peticions dels sindicats, el Govern segueix sense voler concretar en un acord global la reducció de la temporalitat durant els propers tres anys ni tampoc ha fet cap proposta per calendaritzar la recuperació dels drets laborals i econòmics del personal de la Generalitat de Catalunya.

Respecte l’oferta pública d’ocupació, CCOO entenem que l’acord del passat 29 de març a Madrid, així com el projecte de Pressupostos generals de l’Estat, habiliten la Generalitat per abordar una dràstica reducció de la temporalitat i de millora de l’ocupació pública. En aquest sentit, limitar-se a convocar 7.500 places durant el 2017 és totalment insuficient.

CCOO volem acordar un pla plurianual que contempli les actuals 45.000 places estructurals ocupades per personal interí, per tal de reduir la temporalitat al 8% en un termini de 3 anys. Malgrat la nostra insistència, l’Administració s’ha limitat a mantenir-se en la seva oferta inicial prèvia a l’acord de Madrid. L’únic que han acceptat ha estat diferir un possible acord a properes reunions de la Mesa General de la Funció Pública, a partir de l’anàlisi de la plantilla actual i les previsions de futur (jubilacions, recuperació de plantilles, creació de noves places, etc.).

Lamentem profundament que no hagi estat possible avui arribar a cap proposta d’acord per una oferta pública àmplia per aquest i els dos propers anys, degut a la manca d’una clara voluntat política per abordar de manera decidida la reducció de la temporalitat en l’ocupació pública de la Generalitat. El Govern de la Generalitat incompleix el seu compromís amb el Parlament i els sindicats respecte a la recuperació dels drets laborals i econòmics del personal de la Generalitat.

Des de fa mesos l’Administració coneix la proposta sindical de calendarització de la recuperació de drets laborals i de les pagues de 2013 i 2014, i també la Resolució 7/XI del Parlament de Catalunya sobre la recuperació de les pagues i d’altres drets laborals dels treballadors públics.

Fins fa poc, l’Administració diferia la resposta a aquesta proposta a la posterior aprovació dels Pressupostos de la Generalitat. Avui, amb els Pressupostos ja aprovats, no han portat cap proposta concreta, donant llargues a les nostres reivindicacions i emplaçant-nos de nou a futurs i incerts grups de treball.

Ja n’hi ha prou de l’estratègia del pal i la pastanaga. Els sindicats exigim resposta a la demanda per recuperar les condicions de treball que ens han estat arrabassades, el retorn de les pagues de 2013 i 2014, l’increment salarial per no perdre poder adquisitiu, el 100% per Incapacitat Temporal, el Fons d’Acció Social, el complement de productivitat, etc.

Totes aquests demandes destinades a recuperar les condicions de treball que tenien els empleats públics abans del 2012 es van reconèixer per Resolució Parlamentària aprovada per unanimitat, i el Govern l’està incomplint.

CCOO recordem al Govern que els treballadors i treballadores de la Generalitat de Catalunya són els que han patit les retallades més fortes de totes les Administracions de Catalunya i de l’Estat i els que han recuperat menys condicions de treball. Per donar resposta concreta a tot això, els sindicats hem emplaçat a l’Administració a una propera Mesa a convocar en les properes dues setmanes.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 10 d’abril de 2017