CCOO, IAC i UGT adverteixen que el Govern no compleix la resolució parlamentària de retorn de drets als empleats públics

Després de la reunió d’avui de la Mesa General de la Funció Pública

En la reunió d’avui de la Mesa General de la Funció Pública, la representació del Govern segueix sense fer propostes satisfactòries per complir la resolució parlamentària de 20 de gener que instava a retornar als treballadors i treballadores de la Generalitat de Catalunya els drets retallats el 2012 i anys posteriors, tant en matèria econòmica com en drets socials i laborals.

La proposta del Govern pretén acumular el retorn de la paga de 2012 fonamentalment entre els anys 2017 i 2018 sense revertir la resta de drets perduts, com el Fons d’Acció Social, la complementació al 100% per incapacitat temporal, la substitució de baixes en tasques d’atenció a persones (serveis essencials), l’accés transparent a substitucions i interinitats, la reducció de la temporalitat laboral. Tampoc recull el calendari de recuperació de les pagues del 2013 i 2014.

Els sindicats de la Mesa, CCOO, IAC i UGT, volen recordar al Govern de la Generalitat que els seus treballadors i treballadores són els únics de Catalunya i de la resta de l’Estat que no han cobrat encara la paga de 2012, ni les pagues de 2013 i 2014.

Els sindicats han exigit al Govern que presenti noves propostes per complir amb la resolució parlamentària. La propera reunió està convocada per al proper dimarts, 24 de maig, a les 9 del matí.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 20 de maig de 2016