Les propostes del Govern per complir la resolució parlamentària de retornar els drets arrabassats als treballadors i treballadores del sector públic són del tot insuficients

Les propostes que ha fet avui el Govern de la Generalitat  a  la reunió de la Mesa General de la Funció Pública són clarament insuficients per donar compliment a la Resolució parlamentària de 20 de gener, aprovada per unanimitat i que l’insta al retorn de la paga del 2012 i la recuperació de la resta de drets suspesos o suprimits en els darrers anys.

Sobre la paga del 2012 el Govern proposa abonar una mínima part el 2016 i deixar el gruix per als anys 2017 i 2018 (aproximadament el 80% del que resta pendent).

CCOO i la resta de sindicats presents a la mesa han recordat al Govern que totes les administracions de Catalunya han abonat part del deute el 2016 i pagaran la resta el 2017.  Per complir amb l’esperit de la resolució parlamentària, s’hauria d’abonar la part de la paga entre els anys 2016 i 2017 i el primer trimestre del 2018, i s’hauria de fer en dos o tres terminis d’igual quantitat.

Els sindicats acceptarien el retorn de la part de la paga del 2012 en tres terminis, sempre que la quantitat retornada el 2016 sigui la mateixa que el 2018 i el gruix es retorni el 2017.

Pel que fa a la resta de temes, els sindicats hem urgit la constitució de grups de treball per elaborar propostes per presentar a la mesa sobre recuperació de drets per IT, fons d’acció social, ocupació pública i estabilitat laboral i recuperació de les pagues del 2013 i 2014 entre altres temes.

La representació del Govern s’ha negat a negociar aquests punts si no hi ha acord en el de la paga. Els sindicats entenen que s’han de negociar tots els punts per intentar arribar a un acord global.

CCOO demana al Govern propostes clares i ràpides per resoldre la situació i que deixi d’utilitzar els treballadors públics com a eina per quadrar els comptes, davant la seva  incapacitat de fer-ho amb polítiques fiscals progressives  o  per  reduir els interessos que genera el deute, entre d’altres.