El Govern es queda sol en negar-se a retornar als treballadors i treballadores de la Generalitat els drets que els van arrabassar l’any 2012

Continua l’immobilisme de la Generalitat a la Mesa General de la Funció Pública de Catalunya

Des que el Govern central va decidir el mes de juliol del 2015 retornar la paga del 2012 i els dies de permís personal, totes les administracions de Catalunya han anat restablint aquests drets i també ho han fet ja pràcticament totes les comunitats autònomes.

Tot i mantenir les formes en la negociació, el Govern segueix sense fer propostes que permetin avançar en la recuperació dels nostres drets.

A la reunió d’avui ens han comunicat que el Govern estava disposat a retornar la paga de 2012, però mantenint un descompte del 5% del nostre salari del mateix any.

Aquesta proposta significaria que pràcticament cap treballador de la Generalitat podria cobrar
cap quantitat del que queda pendent de la paga del 2012.

L’argument que “no es pot fer res” ja que el Govern està en funcions no té cap consistència ja que el que demanen els sindicats entra dins les atribucions que té un govern en aquesta situació.

Amb aquestes propostes el Govern de la Generalitat insulta la intel·ligència dels empleats i empleades públics i de la seva representació sindical.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 13 de novembre de 2015