La Generalitat persisteix en les retallades al seu personal

Funció pública trenca les negociacions de mesures per a la conciliació a la Mesa General. CCOO exigeix resposta a les propostes sindicals

Al personal de la Generalitat ens han rebaixat el salari diverses vegades i, a més, han empitjorat les nostres condicions laborals. Des de bon principi, CCOO va iniciar el camí per a la recuperació d’aquestes pèrdues salarials i de condicions, amb propostes i mobilitzacions.

Pel que fa a les condicions laborals i socials:
• CCOO va plantejar a l’Administració recuperar les condicions d’incapacitat temporal en cas de malaltia o intervenció quirúrgica, les de conciliació de la vida laboral, personal i familiar i la racionalització de les jornades de treball.

• CCOO va fer un seguit de propostes a la Mesa Sectorial del Personal Tècnic i Administratiu de la Generalitat: la flexibilitat de la jornada, l’ampliació de permisos per visites mèdiques, per atenció a familiars dependents o malalts o per dies de lliure disposició, entre d’altres.

L’Administració va manifestar que estava disposada a negociar, però va decidir portar la negociació d’aquestes propostes a la Mesa General de la Funció Pública i va penjar la seva proposta a l’ATRI sense donar opció que els sindicats poguéssim dir-hi la nostra.

Tot i així, CCOO, amb els altres sindicats de la Mesa, vam fer una proposta de negociació que recollia la recuperació de millores mínimes comunes per a tots els col·lectius i altres específiques per a cada sector. Entre les comunes, vam demanar la recuperació de 3 dies per assumptes personals, que tots els treballadors i treballadores dels diferents sectors tinguessin reconeguts dies de permís per indisposició, el temps necessari per a proves diagnòstiques i cirurgia major ambulatòria pròpies o d’un familiar de primer grau, passar de 10 a 30 dies el termini per utilitzar els permisos per naixement, mort… compactació de la jornada setmanal del personal interí en 4 dies. Per al personal tècnic i administratiu, CCOO va plantejar, entre d’altres: utilització de fins a 7 dies de les vacances fora del torn habitual, recuperació de la part flexible de la jornada en còmput setmanal, gaudiment al llarg de l’any de les tardes no recuperables de vigílies de festes locals i reis.

L’Administració, per la seva part, ha fet propostes discriminatòries, s’ha negat al fet que les mesures que proposaven incloguessin tots els col·lectius i ha rebutjat qualsevol proposta que suposi cost econòmic.

A més, l’Administració ha donat per trencades les negociacions sense acord, mentre la part sindical hem demanat una sessió més de negociació i disposar de l’últim redactat, que no ens han facilitat per escrit.

El Govern es nega a portar les propostes del personal tècnic i administratiu a la mesa sectorial, però, en canvi, exclou de la mesa general les propostes per al personal de l’ICS i les deriva forçosament a la mesa sectorial de sanitat.

Amb les seves propostes, l’Administració només pot pretendre:
– Girar l’opinió pública en contra dels treballadores i les treballadores del sector públic.
– Generar greuges entre els treballadors i treballadores dels diferents sectors.

CCOO rebutja les retallades i denuncia l’intent del Govern de voler amagar i desviar les seves responsabilitats, i exigeix una negociació autèntica i lleial.