CCOO de Catalunya reclama al president Mas les condicions laborals que ha manllevat als treballadors i treballadores dels sectors públics

El president Mas, de nou, ha utilitzat els treballadors i les treballadores dels serveis públics com a hostatges davant del Govern de l’Estat

CCOO no compartim ni avalem de cap manera les polítiques econòmiques del Govern de Rajoy, però no obviem les responsabilitats del president Mas. El Govern de la Generalitat té marge d’actuació que li permet mantenir, renegociar o trencar els seus compromisos patronals, i marge d’actuació que li permet mantenir, renegociar o trencar d’altres compromisos (comissions, lloguers, deutes, subvencions…) amb determinats grups financers o empresarials que no han parat de tenir beneficis. No hi ha cap decisió que no sigui expressió de voluntat política, cap política no és inexorable.

Recordem a la societat catalana que el senyor Mas és responsable de la pèrdua de llocs de treball en els serveis públics, la pèrdua d’una paga (-7% salari), que sí que cobraran a la resta de l’Estat, i de la pèrdua de complements específics de cada col·lectiu. I recordem que la pèrdua d’un 15% de la jornada i el salari de 16.000 persones interines o substitutes de la Generalitat és també responsabilitat del senyor Mas.

Les polítiques per al personal d’administració i serveis que prepara la Generalitat en aquests moments posen en risc uns altres 6.714 llocs de treball de persones interines com a conseqüència d’un concurs de trasllats tan necessari com mal plantejat. CCOO vol negociar un concurs de trasllats que permeti la mobilitat, millori el servei públic i mantingui íntegrament la plantilla, cosa que és possible i raonable.

CCOO reivindica el restabliment de l’ocupació, el poder adquisitiu dels treballadors i les treballadores dels serveis públics i la renegociació de les condicions de treball en el pressupost del 2014. CCOO exigeix el cobrament de la paga que ens deuen del 2012 i el 2013.

CCOO té interès en discutir una reforma de les administracions públiques per millorar els drets i els serveis a la ciutadania, però s’enfrontarà sempre al desmantellament de l’estat del benestar i a la privatització del patrimoni de Catalunya.