CCOO critica el suport d’ERC a CiU en la retallada del sou de les empleades i empleats públics

Mocions al Parlament

Avui, al Parlament, s’han debatut dues mocions que demanaven que no s’apliqués la retallada de sou a les empleades i empleats públics. Aquestes mocions han estat rebutjades pels vots en contra de CiU i ERC, tot i tenir el vot favorable de la resta de grups parlamentaris. Així, tant ERC com CiU han votat a favor de la retallada de sou a les empleades i empleats públics de la Generalitat de Catalunya.

CCOO, en el marc de la Plataforma Sindical Unitària de la Funció Pública, hem demanat en diverses ocasions a ERC que no donés suport a aquesta mesura perquè hi havia altres d’alternatives i que calia discutir-les en el procés de debat dels pressupostos per al 2013.

Amb el seu vot ERC està donant suport a la política de la dreta catalana de retallar els serveis públics i socials i de precaritzar les condicions de treball dels treballadors i treballadores de la Generalitat de Catalunya.

CCOO i els altres sindicats hem fet arribar al conjunt dels grups parlamentaris propostes per evitat aquesta retallada de salaris i serveis en funció de la recuperació de l’impost de successions i de la renegociació del deute amb entitats bancàries i empreses concessionàries d’obres d’infraestructures.

Els nostres càlculs situen que en l’any 2012 la Generalitat va pagar als seus creditors interessos mitjans del 5,18%, quan el BCE té un tipus del 0,75%.

Amb el seu vot ERC es posiciona en la línia del Govern de la Generalitat de castigar les rendes del treball, les dels empleats i les empleades públiques, i a favor de les del capital, perdonant impostos a les classes més adinerades i pagant interessos desproporcionats a entitats bancàries i empreses.

CCOO confiava que CiU no comptés amb el suport de cap altre grup parlamentari i així es pogués obrir d’un període de diàleg per veure quines mesures alternatives a la retallada es podien aplicar.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 14 de març de 2013