CCOO exigeix al Govern que no segueixi degradant les condicions de treball dels empleats publics

Informació sobre les retallades previstes per la Generalitat

Segons la informació donada per la televisió pública de Catalunya, TVC, avui dimecres, 13 de febrer, “la Generalitat ja té estimat l’esforç que demanarà a la funció pública aquest any”. Segons aquesta informació, més de la meitat (dels 740 milions) serà per descomptar -de nou- una paga extra als funcionaris i la resta s’estalviarà en personal. L’estalvi afectarà, molt especialment, el personal que presta atenció directa (un 80% del total del personal).

El Govern ha anunciat que es deixaran de cobrir 3.000 places de funcionaris, que abandonaran l’Administració per jubilacions o baixes, sobretot en ensenyament. I també es deixaran de fer uns 10.000 contractes d’interinitat.

Segons la informació, el Govern estima que la feina i les funcions del personal suprimit puguin ser cobertes per un increment de la jornada laboral del conjunt de treballadors i treballadores dels diferents sectors de la Generalitat. També, segons la mateixa notícia, tot això el Govern ho portarà aquest dijous, 14 de febrer, a la reunió amb els principals sindicats de la funció pública.

CCOO exigeix al Govern de la Generalitat que:
-No equilibri de nou els pressupostos carregant sobre les espatlles dels treballadors i treballadores dels serveis públics i concertats les seves previsions de dèficit.
-Retiri o desmenteixi qualsevol proposta de retallar de nou les plantilles o els salaris en el sector públic.
-No porti a terme ERO a cap empresa pública.
-Aturi o retrotregui qualsevol procés de privatització o externalització de serveis públics.
-Respecti la negociació col·lectiva dels treballadors i treballadores de la Generalitat presentant les propostes en el marc de la Mesa General de la Funció Pública.
-Prestigiï els serveis públics i defensi la tasca dels treballadors i treballadores que els presten amb dedicació i professionalitat.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 13 de febrer de 2013